• Fru Cinderella

Linköpingsbrudar(ogifta) forsättning (2)

Välkomna återigen alla Linköpingsbrudar. Trots att det vart rätt slött i vår tråd ett tag så passar jag på att starta en ny nu innan den andra stänger...

dags för en ny träff kanske nu när höstrusket infunnit sig?...

• Svar på tråden Linköpingsbrudar(ogifta) forsättning (2)
  • Fru Cinderella

Draken81

Klart det var 1:a september, läste lite fort tror jag ;)

Sörstad Herrgård ligger utanför Vikingstad. Är verkligen helt underbart www.sorstad.se om du är intresserad.

Har vart ute o kikat på kaga förra våren.. det är riktigt fint tycker jag. Vi skulle bokat det egentligen och gjort egen mat precis som ni. Men det var innan mamma kom på att hon ville betala middagen och ha en riktig restaurang om man säger så, så då bytte vi.

Japp det blir borgligt för vår del.. ska försöka ha det utomhus vid bra väder. annars inne på sörstad i deras lilla matsal. Fast har utvecklat vigselceremonin en aning, så det blir ungefär 15 minuter långt..

Kul att du hittat lite, du råkar inte ha bilder på klänningen o ringen? *nyfiken*

• Draken81

_Cinderella_

Den såg fin ut, men jag såg inte så mycket bilder tyvärr. Å andra sidan ska väl en herrgård helst upplevas "live".

Oj, tänk om man hade en sån mamma :) Men för oss känns det bra att ta det lite enklare i alla fall, då får man inte lika stor press på sig att allt ska vara så bra och fint och så vidare.

Jag hade egentligen sagt att ska jag någon gång gifta mig ska det vara borgligt, men nu blir det kyrkligt i alla fall. Känns mer på riktigt på något sätt, tycker jag. Plus att kyrkor är väldigt fina och romantiska.

Klänningen är här, men jag ska ha den i röd då:
    domain786398.sites.fasthosts.com/Ebay/carol.html

Ringen vill jag inte länka till just nu, den är på auktion och det finns bara en. Den känns väldigt rätt för mig, så jag vill inte att någon annan ska sno den för mig :) Menar nu inte att du skulle göra det, men kanske någon annan som läser.

Nu ska jag sticka och träna, måste komma i form till bröllopet. Det finns ingen mer här som tränar på World class? Är så trist att göra det själv...

• Fru Cinderella

Draken81

Jo det finns massor bilder, i länksidan till höger.. men ja ja, sak samma..

Jag har alltid sagt borgerligt eftersom jag inte är kristen. För mig känns det inte äkta att göra det i kyrkan eftersom jag inte har tron.. men visst är det vackra lokaler och underbart romantiskt.. men jag känner inte för att stå o lova något inför gud.. eftersom det inte betyder något för mig.

Klänningen var riktigt läcker.. blir nog en riktigt killer i rött tror jag..

Förstår om du inte vill länka till ringen, vad är det för ring då? *nyfiken*

Njaee.. träning ligger väl inte på topp hos mig. Tycker alltid att jag borde men kommer inte till skott, orka! Behöver nog sluta röka först tror jag ;)

• Noomi

Hej hej och välkomna alla nya! Nu är jag installerad (nåja) i Halmstad och firade inflyttningen med en dunderförkylning. Skoj.

Draken81 - Kände att jag var tvungen att kommentera din syn på borgerlig vigsel. Vad synd att du ser en vigsel i kyrkan som mer riktig, hur kommer det sig? Jag har aldrig förstått varför en del har de åsikterna, så det vore intressant att få höra vad du har för argument för den frågan?
    Hoppas du inte tar illa vid dig, jag är bara väldigt intresserad av folks "fördomar" om borgerlig vigsel.

• Dolphingirl

Hej på er alla hoppas att allt är bra med er? Firestarter och Draken81 hjärtligt välkomna. Jag har ännu inte lyckats hitta en lokal, börjar få lite smått panik då jag gifter mig den 21 juli. Vill ha en lokal där man kan ta med egen mat och dryck, men inte betala allt för mycket i hyra.

• Fru Cinderella

Dolphingirl

Fortfarande svårt.. vad trist.. inget som fallit er i smaken alltså?!

• Dolphingirl

Nej tyvärr! men man kan ju alltid hoppas att det löser sig snart!

• Fru Cinderella

Vilka ställen har ni kollat på o ratat?

• Dolphingirl

Villa freja tyckte vi inte om, kaga är jag nyfiken på, men det är nog fullbokat redan nu. Vi var intresserade utav lite andra ställen, men då var man tvungen att ta deras mat vilket vi inte vill.

• Cia-bruden

Hej tjejer!
    Minns ni mig?

Svar på tråden Linköpingsbrudar(ogifta) forsättning (2)