• Fru Cinderella

Linköpingsbrudar(ogifta) forsättning (2)

Välkomna återigen alla Linköpingsbrudar. Trots att det vart rätt slött i vår tråd ett tag så passar jag på att starta en ny nu innan den andra stänger...

dags för en ny träff kanske nu när höstrusket infunnit sig?...

• Svar på tråden Linköpingsbrudar(ogifta) forsättning (2)
  • Noomi

Åh, en sån rea har jag ingenting emot! :D Trist att ni inte hittade något dock, var det utplockat bland kostymerna eller?

• Fru Cinderella

Njaee.. vet inte riktigt om det var det som var problemet. Men allt var smygrandigt, blått eller beige.. Vi ville ha en enkel svart kostym. Verkar omöjligt att hitta. Hoppas på vårkollektionen i stället.

• Noomi

Ja, ok... vad trist. O skulle också behöva en ny kostym till diverse festligheter framöver, vore ju bra om man kunde hitta nån billigt då.
    Dom har ju rea på Norén Englunds nu också, där kanske ni kan hitta nåt?

• jojo02

Har inte haft tid att engagera mig här så mycket på sistone men nu är jag tillbaka.
    Det har varit kul att läsa om alla era "framsteg" vad gäller planering. Jag kan glatt meddela att det har gått framåt även för mig, de flesta "stora" grejerna har fallit på plats.
    :)

• Fru Cinderella

Vart ligger Noréns? Hmm.. känner igen väldigt väl!

• Noomi

jojo - vad kul att det går framåt!

Cinderella - Det ligger nere vid Åhlens ungefär, korsningen Repslagaregatan/Ågatan borde det bli.

• Draken81

Hej!
    Jag är ny här, får man vara med?

Jag är förstås också Linköpingsbo. Min sambo friade på nyårsafton, och jag svarade ja. Nu har vi bokat kyrka och lokal till den 1:a september, då vi ska ha ett litet bröllop främst för närmsta släkten är det tänkt. Hemligt för alla än så länge.

Ni andra verkar ha kommit väldigt långt i er planering, men ni ska väl antgligen gifta er tidigare än oss. Dock börjar jag känna mig lite småstressad redan :)

• Fru Cinderella

Draken81

Vad kul, välkommen hit! Har vart lite dåligt med aktivitet i tråden på sistonde bara. Så berätta berätta, hur långt har era planer gått då? Några tankar på datum, plats etc??

Vi gifter oss den 28 april ute på Sörstad Herrgård.. så det börjar kännas i magtrakten nu

• Firestarter

Får man vara med här även om man inte bor i Lkpg längre.

• Draken81

_Cinderella_

Datumet är som sagt den 1:a september, så det är gott om tid kvar för oss. Det blir Kaga kyrka, den är liten och söt. Festen efteråt blir i Kaga bygdegård. Vi ska ha ett budgetbröllop och göra egen buffé och sånt. Har börjat leta klänningar på nätet (ska ha röd klänning) och även ring till mig. Tror jag har hittat både den ring och den klänning jag ska ha nu.

Åh, då är det ju inte alls lång tid kvar nu!
    Du gifter dig borgligt alltså?
    Jag har ingen aning om var Sörsta herrgård ligger, men herrgårdar brukar ju vara fina så det blir nog toppen.

Svar på tråden Linköpingsbrudar(ogifta) forsättning (2)