• Junisol

9 juni 2007

Hur många här är det som ska gifta sig 9 juni 2007? Hur långt har ni kommit i planering och bokning?
    Vi har:
    -kyrkan bokad
    -festlokal fixad
    -catering bokat
    -solist (min bror)
    -inbjudningskorten klara (ääääälskar att pyssla!)
    -gästlistan klar
    -temat klart

Sen håller vi på och kollar upp liveband och fotograf. Klänning skall jag åka och titta på nångång de närmsta veckorna.

• Svar på tråden 9 juni 2007
  • Cicki82

O..ja..

Jag ska ha grönt,vitt och silver som tema (tror jag, ändrar mig ganska ofta:)) men jag tycker att silver och guld passar hur bra som helst! :)

Jag har beställt och fått min klänning men när man får sin så blir man så kär i den så man tänker inte på nån annan :D Och så kan man ju hålla sig ifrån att titta på andra klänningar ;)

• O...ja...

Cicki82

Ja, man får vara trogen sin klänning också och inte kolla på några andra! :D

• Cicki82

O..jaa..

Ja det är nog det som är bäst! :D

• Juni07

Anser att det inte finns nån färg som inte fungerar beroende på årstid, jag ska brunt och creme i Juni bara för att det är JAG...
    varför ska jag välja nån ljus somrig färg bara för att det är sommar när det inte stämmer med mig....
    men jag förstår vad du menar jag hade världen vånda över det innan jag äntligen kunde bestämma mig för det jag/vi ville ha och inte lyssna på vad man borde och alla dessa oskrivna regeler för vad man får och inte får....

• Juni07

Jag var och rädd att det skulle dyka upp en klänning jag missat efter att jag köpt min
    Men har man provat och tittat massor så VET man när det är rätt och personligen så har jag inte tittat så mycket efter att jag köpte för då tar man tag i nästa planering och lägger klänningletandet åt sidan, så du kan nog vara lugn, titta bara ordentligt innan så du verkligen vet vad du vill ha, lycka till!

• O...ja...

Ja, det gäller nog att kolla, prova och känna efter noga när det gäller klänning. Men det får tyvärr bli efter jul, är jag rädd... har nog inte tid innan och vi bor en bit ifrån aktuella butiker.
    Jag vet i alla fall ungefär vilken stil jag gillar, för det har blivit några (hmm... ganska mååånga ;)) turer på nätet däremot.

• Junisol

O...ja... Vänta inte för länge med att kolla på klänning bara för min (nixa)klänning kunde det ta upp till 5 månader att få.

I övrigt så tycker jag att det är jättekul att titta på andra klänningar än "min". Jag tittade så mycket innan jag bestämde mig att jag vet att jag inte kommer att ångra mig.

Vad gäller färgval håller jag helt med Juni07 att man ska välja det som passar en SJÄLV. Vi skall ha vitt/lime och nån röd eller blå klick med i vårt strandtema.

För övrigt så går planeringen stadigt framåt. :) Värdparet är klart och likaså toastmaster. Bandet är bokat och vi träffade de som ska göra maten igår för att diskutera det hela lite mer och det känns som det kommer att bli kanon! Läääängtar!

• Junisol

Emma 06 - Ursäkta, men jag har inte sett att du ställt en fråga till mig. Tyvärr vet jag inte varken om Kik säljer klänningar i Halland eller vilka märken som har lite "alternativa" tyger. Nixa hade rätt många olika och på deras hemsida finns telefonnummer där du kan få tag på återförsäljare. Adressen till hemsidan är www.nixa.se

• Juni07

Ang färtema som det pratats om tidigare i denna tråd så tänkte jag höra vad ni säger om att inte ha vita skor, kan inte komma överens med vita skor

har sett ett par bronsförgade som "skimarar" lite och ett bronsfärgat halsband....

• Junisol

Mina är inte helvita utan har siverbrodyr eller hur man nu ska beskriva det. Jag gillar spännande detaljer och tycker absolut inte det är fel med färgade skor! :)

• Junisol

siLverbrodyr skall det naturligtvis stå...

• Juni07

5 månader kvar i DAG tjejer, hur går det för Er? det har varit lungt i denna tråd en tid!
    Min blivande och jag ska ta ut en ledig dag snart och uträtta massor hoppas jag, beställa ringar, titta på kläder till honom (förhoppningsvis köpa dem också) jag ska också jaga underkläder till min halterneck klänning, vet inte vad som är bäst, tips någon??

• Ulrikas

Nu har jag äntligen beställt inbjudningskorten.. Jag känner att jag är så sent ute, vi har en massa kort som vi ska skicka till utlandet. Catering och kläder har vi ännu inte fixat... Panik!! KOllade på dessa kläderna till barnen.. TRor ni att de blir bra eller vad ska ni ha på era pojkar som ska vara med??

Blårandig skjorta
    www.ellos.se/images/products/large/07101/07101-292ells_0958384.jpg

Shorts fast de ska vara blå
    www.ellos.se/images/products/large/07101/07101-292ells_0958391.jpg

• Junisol

Det går framåt. Inte så hemskt mycket kvar. Kläder till min blivande och till våra söner, ringen och provsmakning av bröllopsmenyn. Sen blir det förstås massor med pyssel strax innan bröllop med dekorationer, festprogram och sånt.

• Brud i City

Hej alla,

Ska också gifta mig den 9/6. Ni som gifter er i Stockholm, vet ni om att det är Marathon då? Olägligt vá? Hade jag vetat det hade jag tagit ett annat datum, men nu är det bara att bita ihop och vara ute i mycket god tid. Är det någon annan än jag som upptäckt detta?

• Junisol

Hej tjejer! Hur går det med planeringen? Här har det varit relativt lugnt sista veckorna, men å andra sidan har vi inte speciellt mycket planering kvar.
    Var och tittade på ring idag och till min stora förvåning hittade jag "the one"! :D Min blivande tyckte att vi skulle ta den redan nu, så nu ligger den i tryggt förvar hos vår guldsmed! Är jätteglad! Hade ingen aning om vad jag ville ha och så bara var den där!

• Cavatina

Junisol, grattis! Vad skönt! Det är ju en såpass stor grej det där med ringen. Jag hoppas innerligen att det kommer att vara samma situation för mig, annars kommer det nog aldirg att bli nåt köp..

Här är det full rulle, snart ska inbjudningarna ut och vi håller på med det. Senaste vekcan har vi bokat fotograf, frisör och fått menyförslag och lite allt möjligt. Klänning är köpt och de flesta trycksakerna är på gång. Känns som vi är igenom vinter-flaskhalsen äntligen!

Ni andra då?

• Juni07

Samma här känns skönt att det börjar gå åt "rätt håll" och man kan börja räkna ner...De flesta stora sakerna är avklarade.
    Det som är på gång nu är kläder till M2b och barnen, ringar, bestämma vad som ska ingå i buffen med Cateringfirman, fixar med festprogram på kvällarna.
    Kvar att köpa till mig själv är underkläder skor smycken.

Bestämma bukett (kvistrosor och nåt mer blir det nog)

Ang dekoration av lokalen så vet jag ungefär vad jag vill ha men har inte köpt något, har så svårt att bestämma mig tror alltid att jag hittar nåt bättre om jag väntar

Inbjudningkorten skickade vi i går!!

• Emma 06

Hej tjejer, jag har inte varit här inne på länge nu.
    de senaste veckoran har vi:

Beställt min klänning
    bokat hans kläder
    köpt vigselringen
    köpt skor
    bestämt in-o utgångsmusik samt solosånger
    bokat band
    bokat fotograf
    träffat våra 3 värdinnor som ska hålla i festen och även göra festprogrammet
    fixat ett par tjejer som ska servera mousserande
    pratat med solisten
    beställt runda bord till festlokalen

Vi ska gifta oss borgerligt på en cafè och konsthantverksgård vid havet. Den ser ut som en gammeldags hallandslänga fast den är helt nybbyggd. Ena flygeln där ska vi gifta oss i och vi planerar för fullt hur vi ska dekorera den. Vi sak vara kvar där sedan i ett par timmar och mingla med snittar. Vi funderar över aktivitet där sedan , men har ännu inte kommit på vad... Nägon som har något bra förslag?

Sedan ska gästerna åka buss till festlokalen som ligger ganska nära.

Kul att planera...

• Cicki82

Juni07

Oj, har ni redan skickat inbjudningskorten? Får lite stress här.. :D Borde nog göra färdigt dem snart. :)

Nu har vi beställt en frack till min blivande och han har hittat en ring som han vill ha. Däremot har jag inte hittat någon vigselring. Usch vad svårt det var!

Svar på tråden 9 juni 2007