• Junisol

9 juni 2007

Hur många här är det som ska gifta sig 9 juni 2007? Hur långt har ni kommit i planering och bokning?
    Vi har:
    -kyrkan bokad
    -festlokal fixad
    -catering bokat
    -solist (min bror)
    -inbjudningskorten klara (ääääälskar att pyssla!)
    -gästlistan klar
    -temat klart

Sen håller vi på och kollar upp liveband och fotograf. Klänning skall jag åka och titta på nångång de närmsta veckorna.

• Svar på tråden 9 juni 2007
  • Junisol

Ja det känns väldigt rätt! Att bara ha färgtema är inte riktigt vår grej, det skall vara en känsla. :)

• Cicki82

Vi funderade ett tag på att ha skogstema eftersom vi bor i skogen :) men jag vet inte...vi la ner det. Men jag håller med dig, det blir en annan känsla när man väljer ett tema.
    Kanske skulle ta upp mina skogsplaner igen ;) Blir så inspirerad av att höra om ditt tema!

• Junisol

Det finns ju så mycket fint i skogen! Kottar, kvistar, stenar ( ;) ), mossor, löv, osv. Tror det kan bli jättevackert. Du behöver ju inte ta en stor grankvist, utan välja nåt mer "graciöst".

• Ulrikas

Brudklänning.. har alla redan fixat den? Jag får ångest när jag tänker på det, det finns ett sådant enormt urval och jag vet inte om jag ska köpa över internet eller hyra. Vilket som nu är billigast..
    Jag har inte ännu varit och testat brudklänningar. Jag har i tanken tänkt gå ner några kilo men vet inte om det blir av.. ;)

Färgtema har jag också funderat på, grön och gräddvitt kanske men jag är fortfarande i funderingar så det svänger kraftigt..

• Cavatina

Ulrikas
    Njaeh... Klänning är i mitt fall inte helt klar, jag har sett en modell som jag tänker sy upp, (som det ser ut nu). Dock ska jag o mamma ändå gå en runda på stan och prova utstyrslar, det hör ju till liksom... Är inte så förtjust i provhytter så vi får väl se hur lång provrunda det blir, haha.

Jag tycker det är lättare att veta vilken sorts klänning man INTE vill ha, än hurdan man verkligen VILL ha innan man hittat en modell som man "klickar med". Det enda jag visste säkert var att jag inte kan tänka mig en axelbandslös klänning, resten var lite oformulerat tills jag fick syn på Klänningen. Men vem vet, jag kanske ändrar mig radikalt efter provturen...

Junisol:
    Tack för o.s.a.-tips, vi har också funderat på mitten av april nångång och det borde ju bli bra.

Jag skrev tidigare att vi hade temat spikat, men det får jag nog ta tillbaka igen. Brainstormandet fortsätter...

• Cicki82

Junisol
    Jo det finns mycket att välja på. Man kan göra ljusstakar av björk (som man kan ha värmeljus i) och så kan man göra tårtställningen av björk (sa min pappa) så ja, de finns nog mycke "skog" man kan ha:) Få nog börja fundera igen...Hav är ju också fint när vi bör nära havet... :D

Ulrikas
    Jo jag har fått min klänning. Men den kom tidigare än jag trodde. :) Trodde jag skulle få den till jul. JAg tror nästan att det blir billigare och beställa från typ www.1koo.com än att hyra.

• M&P

Hej på er igen!

Idag är det 7 månader kvar till vår stora dag! :)

Hoppas att planeringen flyter på bra för alla!

• Cicki82

7 månader...weee det är inte länge kvar!:D

• Emma 06

Hej här är en till som gifter sej 9 juni!

Vi har bokat:

vigselplats
    borgerlig vigselförättare
    festlokal
    maten
    solist
    frisör
    florist
    3 st tjejer som ska vara värdinnor/toastmasters
    gjort en preliminär gästlista
    Bestämt färgtema, rött creme och lime

Jag har hittat ringen jag vill ha men inte köpt den ännu, provat ganska många klänningar men inte bestämt mej ännu.

Det är så många beslut man ska ta och så många val man ska göra!
    Jag försöker känna efter ordentligt i magen om alla beslut känns rätt!

Vad flitiga ni är som gör egna inbjudningskort! Själv hade jag tänkt att beställa!

• Junisol

Emma 06: Välkommen hit! Att göra inbjudningskorten själv handlar mycket om ett intresse tror jag. Jag älskar grafisk formgivning och att pyssla så det kändes helt naturligt att fixa dem själv.

Svar på tråden 9 juni 2007