• Junisol

9 juni 2007

Hur många här är det som ska gifta sig 9 juni 2007? Hur långt har ni kommit i planering och bokning?
    Vi har:
    -kyrkan bokad
    -festlokal fixad
    -catering bokat
    -solist (min bror)
    -inbjudningskorten klara (ääääälskar att pyssla!)
    -gästlistan klar
    -temat klart

Sen håller vi på och kollar upp liveband och fotograf. Klänning skall jag åka och titta på nångång de närmsta veckorna.

• Svar på tråden 9 juni 2007
  • M&P

Ulrikas

Välkommen till tråden!

Cicki82

Jag tycker nog att rött kan bli lite för "kraftigt" men det beror ju oxå på hur mkt rött ni ska ha. Kanske någon mer ljusare färg?

• Cicki82

M&P

Jo jag håller med dig om att rött lätt kan bli för kraftig. Det är ju trots allt juni!:) Men rosa gillar jag inte alls och lila är väl sådär på gränsen...inte riktigt min färg det heller. :)

• M&P

Cicki82

Någon ljusare grön färg kanske?

• Cicki82

Satt just och funderade på att det borde ju gå...grönt,vitt och silver. :) Silver vill jag ha eftersom jag redan har gjort inbjudningkorten i silver :) men grönt passar nog helt bra till det!

• M&P

Ja det tror jag absolut att det skulle göra! :)

• Junisol

Vårt tema kommer att vara sand och stenar plus vitt och guld, men även nån liten röd klick kommer att synas.

• Junisol

Cavatina: Vi har osa senast 20/4. Läste nånstans att det skulle vara mellan 1 och 1½ månader innan. Har inte bestämt när vi ska skicka ut dem än, men jag tror det kommer att bli nån gång i början av mars.

• Cicki82

Junisol
    Det var ett intressant tema ni hade valt. Hur har ni tänkt göra?

• Junisol

Cicki82: Jag har totaldille på stenar, så vi ska ha stenar som borsplaceringar, stenar, sand och drivved som dekorationer och stenar som kommer igen i inbjudningskort, festprogram odyl. Sen håller jag på och funderar hur vi ytterligare skall använda stenarna som dekoration. Blommorna skall gärna vara lite "vildvuxna". Strikta snittblommor känns helt fel.
    Guldet kommer in i bilden i text på bl.a. bordsplaceringarna och alla trycksaker kommer att vara tryckt på vitt papper.

• Cicki82

Junisol

Det låter ju helt toppen!:D Vad härligt att köra ett sånt tema som man verkligen brinner för!:)

Svar på tråden 9 juni 2007