• Junisol

9 juni 2007

Hur många här är det som ska gifta sig 9 juni 2007? Hur långt har ni kommit i planering och bokning?
    Vi har:
    -kyrkan bokad
    -festlokal fixad
    -catering bokat
    -solist (min bror)
    -inbjudningskorten klara (ääääälskar att pyssla!)
    -gästlistan klar
    -temat klart

Sen håller vi på och kollar upp liveband och fotograf. Klänning skall jag åka och titta på nångång de närmsta veckorna.

• Svar på tråden 9 juni 2007
  • O...ja...

Hej alla!
    Jag är ny här.
    Nu har vi äntligen bestämt oss; vi gifter oss den 9 juni 2007! Vi har bokat kyrka, men så mycket mer har vi inte planerat.. Vi kommer att ha ett litet bröllop för 25-30 gäster (bara närmaste släkten). Håller på att kolla lokal/restaurang där vi ska bjuda på buffé efter vigseln. Vi tänker lägga krutet på resan, då vi verkligen längtar efter att få komma iväg på tu man hand. Vi är mitt uppe i småbarnslivet och orkar inte/har inte lust att ha någon jättetillställning.
    Kul att få dela med sig o ta del av vad ni andra tänker/planerar inför er storadag!

• Lindis77

Hej hej! Kul att hitta en tråd för just "vårt" datum! Vi bor i Stockholm men gifter oss utanför vår hemstad Sundsvall, på en stor herrgård. Det vi hittills bokat är:

- Kyrka
    - Fest (ink middag och dans etc)
    - Utsett tre tärnor och tre marskalkar
    - Fotograf (ingen studio, utan "med hela dagen")
    - Solister
    - En av två solosånger
    - Ingångsmarsch men ännu inte utgångs...
    - Färgtema (lavendel, grönt, vitt, silver)
    - Hittat en fin klänning på bild, men ännu ej provat någon
    - Gästlistan nästan klar
    - Julkort med "save the date-funktion" inköpta
    - Vigselring beställd och levererad
    - Frisör och makeup bokad

Ganska mycket kvar alltså Jätteskoj att följa er alla fram emot den stora dagen...

• Junisol

Hej på er! Välkomna hit O...ja... och Lindis77. Hur går det på planeringsfronten för er alla? Jag har äntligen beställt min klänning och är sååå nöjd! Den är verkligen min dröm! Även band till festen är bokat och det känns som de flesta detaljer är planerade, dock ej utförda! Längtar massor och snart är det bara 6 MÅNADER kvar!! Shit vad tiden går!

• Juni07

Hej, har inte sett denna tråd innan, kul med en för just vårt datum. Vi har bokat:
    Kyrka
    lokal
    Catering
    fotograf
    Solist
    utsett bestman
    toastmaster klar
    Förgtema, creme och brunt
    Inbjudningskorten klara
    Frisör och makeup gör min syster
    Ringar utsedda med ej köpta
    Klänning köpt på KIK

Våra två barn skall vara näbbar 10 och 4 år, letar klänningar till dem.
    Vi ska ha 40 gäster och bjuda på Buffé.
    Vi kommer att skicka våra inbjudningskort i början av Februari men kan inte bestämma vilket osa datum vi ska sätta.

• O...ja...

Hej igen!

Vad långsamma vi är... Vi har inte bokat något annat än kyrkan! Visserligen ska det vara ett litet bröllop, med typ buffé efteråt. Jag har dock börjat med julkort kombinerade med Save-the-date.

Vi funderar och har kollat på:

* hotell till bröllopsnatten
    * ringar (vet hur den ska se ut ungefär)
    * restaurang
    * bröllopsresa

Annars är vi helt "lost". Ingen aning om kläder o skor (till oss själva och barnen 3 resp. 5 år). Fotograf hmm. Hår o smink tänkte jag fixa själv... Är det vågat?? Jag vill inte se spacklad ut o tycker att det blir rätt ok när jag stylar mig själv... ;). Vad mer behöver fixas?? Ja just det, jag vill gärna ha någon som sjunger kyrkan...En sån grej är väl bra att ordna så snart som möjligt, antar jag.

Jag ser mycket fram emot bröllopet, men har så mycket annat i livet som tar tid just nu inser jag... Nu är det julen som hägrar också..

Ha det bra alla!

• Emma 06

Hej alla nya , kul att ni hittar hit !
    O..ja
    Jag är också mitt i småbarnslivet o allt däromkring ! I bland får jag panik o tänker " hur ska jag hinna fixa allt"?
    Fundrar på att ta någon semesterdag efter jul o fixa saker på.
    Idag har jag i alla fall bokat fotografen och det känns jättebra. Vi söker efer ett band till vår fest ca 60 gäster , det är en stor viktig sak att ordna.
    Och jag håller med, nu är det snart jul o massor av annat att tänka på !

Junisol
    vad kul att du hittat en klänning!Jag har också hittat en underbar klänning som jag är väldigt förtjust i, men jag kan inte bestämma mej!!

Jag gifter mej för andra gången och vet ej om jag ska ha en traditionell brudklänning. En del av mej vill det och en annan del av mej tycker att det kunde vara kul att ha på sej något annat. Jag känner mej dock inte som en brud i vanliga festklänningar ( har provat det )
    Hur hade ni gjort ? Förslag ??
    Ha det gott !

• Juni07

Ja man undrar ibland hur man ska hinna allt, jag har två barn som behöver sin tid och olika aktiviteter.
    När jag var på klänningsjakt i höstas tog jag en semesterdag och sprang som besatt på stan men så hittade jag min klänning också, hänger hemma nu och väntar!

Just nu har julbestyren tagit överhand för mig, får ta upp bröllopsplanerandet efter nyår igen, självklart funderar jag hela tiden ändå, DJ, Catering, dukning ringar...ja ni vet ju....

Emma 06 :
    Jag gifter mig för första gången, men har två barn och är 37 år snart så en vit traditionell klänning kändes fel för mig, jag hittade min på KIK de har lite enklare design och har både Ivory och Champangefärgade klänningar som är ursnygga tycker jag, så det är ett tips om du inte redan tittat där...

• Emma 06

Junisol

Jag har börjat fundera lite på Kiks. Vet ej dock var de säljer de klänningarna i Halland ? Känner precis som dej att jag inte har hur mycket tid som helst över !

Jag menar med andra ord att det är svårt att få tiden att räcka till att åka för långt bort för att leta klänning.

Jag skulle vilj ha ha en brudklänning i taft o inte i det traditionella tyget. Verkar svårt att hitta tycker jag.

Vet du Junisol eller någon annan om det finns märken som gör sådana klänningar?

• O...ja...

Hej igen!

Nu är jag inne på färgtema..
    Jag har ganska enkel, ren smak och funderar på guld, silver, ljusgrått, rosa, vitt... Inte nödvändigtvis i kombination ;)

Är det "fel tid" att ha guld eller silver på sommaren? Vad anser ni?

• O...ja...

Angående klänning.. (Med risk för att verka något velig o förvirrad ;))... Jag är rädd att om jag hittar en klänning nu så kommer jag säkert hitta någon som är finare o mer "jag" under tiden fram till bröllopet! Hur tänker ni andra som köprt er klänning tidigt?
    Hur lång tid tar det att få sin klänning när man väl bestämt sig, förresten?

Svar på tråden 9 juni 2007