Vi har inte satt någon gräns för vår budget, utan sparar och spenderar så mycket det behövs. Min klänning, skor, presenter till gästerna samt en del grejer till dekoration är redan köpta. Och det har vi köpt utan att röra våra besparingar.
Vi brukar spara 6-8000 i månaden. Hittills har vi fått ihop 66000. Och tro mig det är bara jag som jobbar, min sambo pluggar och får typ 3400/mån.
Till bröllopet och festen har vi tänkt bjuda bara våra närmaste (ca. 25 st). En del av maten gör vi själva, all sprit köper vi i Tyskland. Till bröllopsnatten har vi planerat att hyra någon fin stuga. Vi kommer att köpa relativt dyra rngar, samt fotografen kommer att kosta en hel del.
Så mitt råd till alla som tänker börja spara eller redan sparar....sprid kostnaderna, man kan köpa en hel del grejer ganska långt i förväg. Kolla på tradera och e-bay...där kan man hitta massa roliga grejer som kan komma väl till pass, för en liten summa pengar.
Och som sist...jag brukar ta ut, från kontot, den summa pengar som jag tänker spara under denna månad och sedan lämnar den på sidan. På så sätt kan jag begränsa mina impulsköp. Ju mer pengar finns på kontot desto mer shopar jag. Så, en väldigt bra sparmetod, som rekommenderas varmt