• Diffy

Hur kommer ni att göra?

Med ekonomin? Sparar ni eller ska ni spara/ta lån eller bara ta ett lån?
    Vi har räknat med att bröllopet kommer gå på ungefär 30tusen och ska försöka spara det mesta och sen ta resten i lån? Hur tycker ni om det? Alltså kommer man ångra sig? eller? aa..:)

• Svar på tråden Hur kommer ni att göra?
  • maljor

då ska du få lite tips =)

champagne - ta istället asti araldica (sött och gott) kostar 50kr flaskan på bolaget.

rött vin - cape original, 165 kr för 3 lite (BiB på bolaget) - supergott =)

inbjudningskort - gör dem själv... det har vi gjort och sparade typ 20 kr per kort

skor - mina hittade jag på en vanlig skoaffär för 299kr och hans hittade vi på ett coop forum efter att ha varit på alla skoaffärer och provat ALLA finskor, dessa kostade 399kr

kläder - hans köpte vi på rea, rock 500, kostymbyxor 180, skjorta (orginalpris på hm) 98, väst på herr city 499, slips 199 - alltså vart det billigare än att hyra... eller så finns det många fina här på bt att köpa =)

kolla runt!!!! det kan skilja mycket pengar på olika ställen... tårta tex... 5kr/bit är i slutändan 250kr för 50 gäster...

• Diffy

Mmm, vi eller Jag har funderat lite på att göra tårtan själv.
    Hittade ett roligt recept igår på en student tårta som man skulle ha på 1meter lång*20cm bred lång planka ;) Skit häftigt.
    Vanlig gräddtårta med jordgubbar, kan det vara ngt? Eller är det fööör enkelt? Alltså att man ska ta ngn snyggare tårta oc köpa?

• maljor

tänk på att en vanlig tårta ska göras samma dag som den ska ätas... då är det bättre att spara in på såna saker som är lättare att hinna med själv... jag tex ska bara fixa håret på salong och tar sminkningen själv... då får du det exakt som du vill ha det plus att det går snabbare att sminka sig själv än att göra tårta till 50 pers

• Diffy

Jo, det är sant. Förhoppningsvis kan min syrra fixa mitt hår hon ska börja med sin utbildning i jauari som kommer ta 8månader, då blir hon make up artist och hårfrisör. Så då kanske hon kan fixa hår och smink, det vore guld värt om hon hunnit gå utbildninge så lång att hon kan fixa :)

• maljor

ja det sparar man åtminstone 1000 kr på =)

vart var det ni skulle gifta er?

• Diffy

Vi ska gifta oss här på värmdö där vi bor. Ni då? :)

• Diffy

ahaaa okej :)
    När gifter ni er?
    ar ni tänkt på bröllops resa? Och hur ni ska få pengar til de? alltså spara eller önska?

• maljor

4:e augusti blir det för oss och vi har planerat att åka på bröllopsresa men vi vet inte vart än... det mesta ska vi spara till själva men eftersom vi har bott ihop så länge så har vi allt vi behöver så vi tänkte önska oss pengar så vi kan göra roliga saker på resan

• Diffy

Vi tänkte också önska oss pengar, då vi tycker vi har precis allt och behöver inte tusen lakan till ;)
    Hur ska ni göra med mat och så? vad kommer bli ert dyraste köp?
    KOmmer ni ta och hyra ngn bil eller så från kyrkan till lokalen? Vi kommer att ha runt 15-20mins bilresa från kyrkan till vår lokal. Och vet inte vad vi ska ha funderar på våran bil ;)

Svar på tråden Hur kommer ni att göra?