• Diffy

Hur kommer ni att göra?

Med ekonomin? Sparar ni eller ska ni spara/ta lån eller bara ta ett lån?
    Vi har räknat med att bröllopet kommer gå på ungefär 30tusen och ska försöka spara det mesta och sen ta resten i lån? Hur tycker ni om det? Alltså kommer man ångra sig? eller? aa..:)

• Svar på tråden Hur kommer ni att göra?
  • maljor

jag personligen skulle aldrig ta lån för att gifta mig utan vi sparar ihop till allt...

• Diffy

Okej, hur mkt ska ni spara till?
    Ungefär hur mkt i månaden lägger ni undan och när kommer ni gifta er?

• Peetra

Vi har ju bara pratat löst om detta bröllopet men bestämt att försöka spara så mycke vi bara kan o sen får det bli det bröllop vi har råd med :) Det är oxå väldigt lång tid kvar ska ja säga... Har pratat på 080808 :)

• maljor

vi gifter oss i augusti och kommer behöva ca 40000 till bröllopet... lyckades lägga undan 20000 nu över sommaren och då är jag arbetslös... vi har ca 30000 sparat än så länge...

det gäller att hålla koll på vart pengarna går...

• September mys

vi sparar, handlar lite påvägen så blir det inte så dyrt sista månaden, sen får det bli det vi har råd med =)
    tänkte först spara några slantar med att baka egen tårta, men nu har vi insett att det blir en väldans massa jobb så vi köper vanliga marzipan, fast med "våran färg"
    iband kan man spara och ibland är det skönt att lyxa till det lite =)
    men inga lån här inte..

• Peetra

Då låter det ju som om ni kommer klara detta galant :) Lycka till!

• maljor

kan ju tala om att vi räknar ut att vi kan klara oss på en viss summa varje månad efter att räkningar är betalda (utan att behöva äta makaroner varje dag) och allt utöver det lägger vi undan... men då har vi öppnat ett vanligt bankkonto med kort (är gratis att ha) så att blir det kris någon månad så har man det kortet med sig

• Diffy

Oj okej, nej jag känner panik inför att få ihop så mkt pengar och tycker att vi kunde dra ner lite på gäster och sånt, medan killen är heeeelt 100 på att vi ska få ihop 30 tusen eller spara så mkt som möjligt och sen ta lån på resten, vilket inte lockar mig sååå mkt att ta ett lån :(
    Det är ingen ide att ens försöka prata om ekonomin inför bröllopet eftersom han är fast besluten vid det här.
    Så vet inte om det är hans mamm som sätter press elle vad?! Tror nämligen mamman har bjudi in massa folk som vi inte ens vet om :(

• maljor

när gifter ni er och hur många gäster är det?

vart ska ni gifta er?

• Diffy

i gifter oss den 25/aug 2007, runt 50 gäster och sen är det ju jag och killen också...

Vi tänkte laga egen mat, typ tapas och sen egengjord potatissallad..
    Eller göra egen potatissallad och rostbiff.

Klänningen ska min mamma pappa å mormor betala.

Vaser och min tiara är redan köpt.

Svar på tråden Hur kommer ni att göra?