Ja, det är skönt att veta att man inte är helt ensam om sina bekymmer. Men det visste jag väl egentligen redan....
Låt mig berätta lite om min makes och min "historia". Han och jag blev vänner när jag var tidig tonåring, han är sju år äldre. Han kom in i familjen som en god vän till oss alla. Efter nåt år böev han sakta men säkert förälskad i mig, medan jag inte såg åt honom med de ögonen över huvudtaget. Andra pojkvänner kom och gick. (2 seriösa förhållanden). Han fanns i bakgrunden som god vän. Småningom kom jag till mina sinnens fulla bruk och insåg att han var den rätte för mig. Han är min dröm man! När vi blev ihop visade det sig att han var oskuld (30 år gammal). Han hade inte velat ha nån annan än mig, kändes inte rätt för honom att vara intim med någon annan tjej än mig. Så om han inte fick mig var han hellre utan sex.
Detta säger han fortfarande, när jag frågar honom om han kommer orka leva med mig på dessa villkor. "Om jag lämnar dig blir jag ändå att leva ensam och utan sex. Det är ju dig jag vill ha. Då är jag väl inte dum nog att lämna dig och bli helt utan både dig och sex...?"
Jag måste säga att jag måste ju tro honom. Annars skulle vi inte ha gift oss i somras heller.
Men nu skrämmer ni mig trots allt lite. Ni verkar så rörande överens om att vårt förhållande i princip är dödsdömt om jag inte lär mig tycka om sex...!?!? Självklart vill vi ju lösa detta, och självklart skulle jag vilja kunna njuta av att älska med min man. Men tyvärr har det nått väldigt nära gränsen för att ge upp hoppet om den saken. Nu rör det sig snarare om att tillsammans med maken leva på bästa sätt under rådande om ständigheter...
Tro mig, jag har tänkt tusen och åter tusen gånger på om jag blivit utsatt för något sexuellt trauma som kan ha gett upphov till dessa bekymmer. Men jag minns inget sådant iallafall...
Jag tror att mycket ligger i metala spärrar. Dels handlar det om svårigheter att släppa kontrollen. Dels om en enorm inre rastlöshet som gör det svårt för mig att "slösa tid" på sånt som inte ger mig nåt. Dels har det blivit en ond cirkel där jag liksom redan från början väntar mig att det ska göra ont eller kännas obehgligt på något sätt. Det gör att jag spänner mig vilket naturligtvis gör hela situationen allt utom njutbar...
Nu blev det ett rysligt långt inlägg. Sorry...
Tack igen för allt stöd!