• Hilde

    Äntligen fredag del 7

    Hejsan brudarna

    Hejsan, jag orkar inte läsa ikapp just nu. Vill mest bara säga hej till allihop.

    Nu har lilltrollet flyttat till eget rum. Hon sover som en stock där. Jag antar att hon inte väcks av oss och våra ljud. Enda minuset 8ganska stort) är att det kommer ta tid för mig att vänja mig av med att ha henne intill mig på natten. Knepigt, först tycker man det är ansträngande och sedan plötsligt är det svårt att vara utan en liten barnkropp som sover intill Första natten hon sov i eget rum var jag uppe flera gånger och kollade till henne och kände efter om hon andades. ... nojigt värre...

    Ha det gott allihop! *skickar extra tillfriskningsbaciller till MakeJanos och ArvingeLudde*

  • Hilde

    Tjoooooo hoooo !!

    Hur har ni det på fredagiset idag då? Här är det alldeles för vaket för min smak *surar* Nu ska jag ta o röra i9hop lite gröt...

  • Hilde

    Jaha du Rystall då kanske vi ses mitt i stadsvimlet då. Jag får väl ta o glutta efter en Quinny Buzz med en Rystall vid rodret...

    Och vad ska jag göra idag då??? hmmm kanske faktiskt göra Mr Kamprad lite rikare... eller någon nätshop. Jag är i tygblöjköpartagen igen! Har äntligen övertalat maken att vi absolut måste KÖÖÖÖPA en viss sorts mer lättskött blöja för att ha på stan och hos mor/farföräldrar om de passar... h¨åller man på tillrcäckligt länge med det här med tygisar så blir det definitivt en hobby har jag märkt o då bara MÅÅÅÅSTE man ha lite roligare sorter efter ett tag

    Så nu slut på blöjprat och vidare in i gnäll på banken prat... Makens bankdosa gick sönder idag, och vi betaslar räkningar från hans konto. Vi hör till en pytteliten fristående sparbank och kan alltså inte springa in på vilket bankkontor som helst för att ordna upp saker... och så behöver man ju faktiskt betala räkningar i tid JU! Nå jag måste alltså åka in till stan och hämta en fullmakt från maken och i egen hög person promenera in med den i handen för att få lov att lösa ut en ny dosa... gick absolut inte att faxa in en fullmakt till mig (trots att vi är herr o fru numera). Resultat blir att jag behöver köra elva mil mer än beräknat idag, plus få köa i stan för parkering m.m. *morrar*

    för övrigt Schkåll flickor, brudar, bruttor, fredisar och alla andra lösa folk! Nu ska jag ta mig en välbehövlig dusch o bli kvitt gårdagens mjölkspill. tittar nog in i kväll igen.

  • Hilde

    Näh... jag är osså trött... altså fyra trötta tjejer här

    Jag kör en sömnkur på Z nu. Så när hon vaknar på morgonen så går jag upp helt och försöker inte natta henne igen. Får henne i säng tidigare och tidigare på kvällen och har fått henne mer och mer inställd på att sova på natten. Men imorse vaknade hon vid fyra och var helt klarvaken o på gott humör *suck* och eftersom jag skulle skjutsa iväg maken ut till ngn postering ute i det gröna vid halvsextiden så var det absolut inte motiverat att försöka ägna en massa tid åt att få henne att somna igen. Alltså gick vi upp o åt GRÖTFRUKOST ... m.a.o. Zilla vevade runt tungan, var på gott humör och prickade in allt inom några dm omkrets med gröt

  • Hilde

    Nämen pratar ni jul? Jag har inte ens orkat tänka så långt frammåt i tiden. Julgran brukar jag få av grannen. Han åker ut till sin skog och hugger lite granar, åker sedan hem o ställer upp dem i ladugården och så får de närmsta grannarna komma o välja. gäller alltså att vara kvick för att få bästa granen Fast grannen har varit lite sjuk det sista så vi får se om han gör detta i år.

    Föresten så har vi en liten snöstorm kring knuten just nu. Jag gick in på SMHI o kollade och de varnade för ishalka Jädrans! Jag ska på första gången på babysimkursen idag och den ligger inne i Göteborg. Maken har varit sjuk så några vinterdäck har vi inte på bilen. Vet faktiskt inte om jag kommer våga köra alls

    Näh, kram på er ute i snösörjan! Nu är det färdigammat o vi ska lägga oss igen.

  • Hilde

    Grattis till fortsatt kontrakt då AnnepåG!

    MC plastgran är fusk ju! Näh fram för kliande näsor och vissna blomkrukor! Här ska barras!!!

    Kom föresten inte ifäv till något babysim såklart. vinterdäcken hittade inte till bilen, det var ju stora drivor med snö, jag blev trött bara jag tittade på åbäket Två åbäken också för o vara exakt... som ska hitta till vinterdäcken de är nu helt insnöade ute på parkeringen, ingen som orkade hitta skyffeln här heller ... jag orkade sopa trappan vid huvudingången, det var allt.

    Nu ska jag se på DR House

  • Hilde

    Jaha du MC jag hoppas att du piggnar till snart! Är kanske extra tungt för att det börjar bli kallt o mörkt omkring en... på min front är det nog så iallafall.

    Gud bevare oss för svårisar jag kommer troligen få dras med min i jul, men, men, på mina villkor ! Vi ska fira här hemma hos oss och vill hon vara med blir det när, hur och vad vi vill så det så!! Om min mamma kommer också blir det nog tiktigt intressant Jag o maken får väl huka oss mellan styggsyftningarna... kan dock bli riktigt underhållande

  • Hilde

    Jaha Gable här drogs det minnsan upp ur avgrunden rejält tror jag

    Janos ha det så kul i Estockholmo och skulle ni glömma mössor blir det ju ett ypperligt tillfälle till att handla sig nya. Inatt har min dotter sovit!!!!! Från 20:00 till 05:45 Jösses jag anar ljuset på andra sidan tunneln

Svar på tråden Äntligen fredag del 7