• janos

    Äntligen fredag del 7

    VÄLKOMNA ALLA FREDISAR!! Del 7

    "tänk att det äntligen är fredag. vad ska man förgylla helgen med nu då...?
    motormässa...? *tror inte det*
    prommis *för hurtigt*
    tvtittande *för slött*

    nej ja vet; sitta å häcka framför datorn som en annan dönick och skriva kuliga saker i andras seriösa inlägg eller skämta om totalt opassande saker...

    nån som hakar på?"
    (mammacattas ursprungliga TS)

    Önskar er alla varmt välkomna till våran nya lya....*fluffar upp kuddarna, tar fram dom nybakta bullarna, visar stolt upp det nyinköpta tyget och alla gummistövlarna i hallen*
  • Svar på tråden Äntligen fredag del 7
  • Hilde

    Tjoooooo hoooo !!

    Hur har ni det på fredagiset idag då? Här är det alldeles för vaket för min smak *surar* Nu ska jag ta o röra i9hop lite gröt...

  • Rystall

    Fru Studstjej

    Vad man gör en fredag? Givetvis hänger man här på fredagsforumet och snackar om världsliga ting och hur vi skall få jorden att gå runt. Sen brukar vi dricka en jä..ns massa Champagne eller vin eller måhända ett gäng pilsner så att vi blir smått snurriga i planeten, vilket i sin tur gör att vi blir än bättre på att lösa nobelprisfrågor (vi är ju så kloka här inne på detta forum )Eller oxå pratar vi om hur vi hjälper mr Kamprad att bli än rikare.
    Vi brukar dessutom slåss om vem som först hinner till de jämna numren. Janos vinner ALLTID!
    Allt detta medan våra makar sover i soffan framför nån tradig film och våra så småttingar slummrar sött.

    Välommen Fru Studstjej!

  • Rystall
    Äntligen Fredag!!!

    Hoppas att ni får en underbar helg mina kära fredisar och att ni inte blåser bort eller blir fullständigt insnöade. Vi drar till Göteborg så vi hörs på söndag. (om tågen går det vill säga)
  • Hilde

    Jaha du Rystall då kanske vi ses mitt i stadsvimlet då. Jag får väl ta o glutta efter en Quinny Buzz med en Rystall vid rodret...

    Och vad ska jag göra idag då??? hmmm kanske faktiskt göra Mr Kamprad lite rikare... eller någon nätshop. Jag är i tygblöjköpartagen igen! Har äntligen övertalat maken att vi absolut måste KÖÖÖÖPA en viss sorts mer lättskött blöja för att ha på stan och hos mor/farföräldrar om de passar... h¨åller man på tillrcäckligt länge med det här med tygisar så blir det definitivt en hobby har jag märkt o då bara MÅÅÅÅSTE man ha lite roligare sorter efter ett tag

    Så nu slut på blöjprat och vidare in i gnäll på banken prat... Makens bankdosa gick sönder idag, och vi betaslar räkningar från hans konto. Vi hör till en pytteliten fristående sparbank och kan alltså inte springa in på vilket bankkontor som helst för att ordna upp saker... och så behöver man ju faktiskt betala räkningar i tid JU! Nå jag måste alltså åka in till stan och hämta en fullmakt från maken och i egen hög person promenera in med den i handen för att få lov att lösa ut en ny dosa... gick absolut inte att faxa in en fullmakt till mig (trots att vi är herr o fru numera). Resultat blir att jag behöver köra elva mil mer än beräknat idag, plus få köa i stan för parkering m.m. *morrar*

    för övrigt Schkåll flickor, brudar, bruttor, fredisar och alla andra lösa folk! Nu ska jag ta mig en välbehövlig dusch o bli kvitt gårdagens mjölkspill. tittar nog in i kväll igen.

  • äntligen på väg

    Äntligen fredag .
    Sitter här och har kletat in en ny färgnyans i håret, så man kan säga att allt är som vanligt

  • äntligen på väg

    Som ni kan se har tom jag ström härute i skogen, var bara utan några timmar inatt så det gjorde ju inte så mycket.
    Annars var vi verkligen förberedda den här gången med ficklampor med nya batterier extra vatten i dunkar osv.
    Undrar just hur Janos har det däruppe i norr

  • mammacatta

    här har vi knappt fått en enda flinga

    men öl har vi.

    *skåååål*
    maken är på fest på travet. så jag är ensam. jättekul.

  • äntligen på väg

    Hej MC. Jag är oxå alldeles allena.

    Maken ringde hem för en stund sedan efter att han vart och gymmat och frågade om det var ok att han åkte och spelade innebandy oxå.

    Så jag får väl korka upp på egen hand, men öl låter ju bättre helt klart.

Svar på tråden Äntligen fredag del 7