• Neon

Går för fort för killen, hur ska man göra egentligen?

Hallåj,

Lite tråkigt är det när man inte kan "hålla på " så länge. Vet att killen kan avbryta när han känner att det är på gång, men när han känner det är det liksom försent. Bara kommer....
    Är riktigt frustrerad ibland, men man kan inte med att säga till då han vet om "problemet" själv och är ledsen för det. Har någon haft liknande erfarenheter?

• Svar på tråden Går för fort för killen, hur ska man göra egentligen?
  • NamNam

Inga sådana erfarenheter (thank god) men jag har sett på sexleksakspartyn att de har någon ring eller nåt i den stilen.

Kolla kondomeriet eller lustgården och allt vad de heter.

• Lucia05

Han kan ju prova med att avbryta innan han känner att det är på gång, och på så sätt dra ut på det hela.

• pickolina

Hmm, jag har varit med flera som har suuuperenkelt att komma men de har aldrig haft några problem av det... Man lugnar ner sexet i några sekunder ibland bara och sedan kan man fortsätta...

Detta är ju en träningssak så han kanske inte kommer behärska det på en gång men träning ger färdighet.. :)

En sak som de tog upp på sexinspectors när en kille hade samma problem... Naturligtvis start-stopptekniken men även att träna upp musklerna, dvs typ som tjejers knipövingar. En kille kan ju få k*ken att röra på sig...och den tekniken skulle han anv....dvs manliga knipövningar och han och hans tjej blev väldigt glada över resultatet... :)

• Lena+Mattias=sant

Ett alternativ kan vara att ni först låter honom komma udner förspelet för att sen fortsätta med det en stund till och sen köra penetrationen. Då brukar killen hålla MYCKET längre.

• tattar-Emma

Jao, håller med L+M, att göra det två gånger är ju sällan fel :D

• pickolina

Håller med... *s*

Hellre att killen kommer lätt än att han håller på för länge... Huah... Om killen kommer lätt kan man lösa problemet liksom men en kille som tar lång tid på sig tråkar ut mig, tyvärr... *s*

• Lena+Mattias=sant

Men pickolina då behöver de ju bara mer förspel, precis som de flesta tjejer behöver.

• pickolina

Lena+Mattias=sant

Ja, eller mellanspel eller efterspel... I know! Är ingen oskuld.. ;) *s* Men det är ändå inget jag uppskattar... Smaken är olika.. :)

• pickolina

Lena+Mattias=sant

Tack för omtanken dock... :)

• Buslinna

Neon,
    Känner igen problemet. "Vi" har dessutom problem med att ståndet sviktar om vi stannar upp för länge, samt skav och överkänslighet om vi håller på för länge efter att det börjat svikta... *suckar*

Och nej, i vårt fall är två gånger ingen lösning eftersom han då är tillfredsställd och helt enkelt inte längre sugen då.

Vet faktiskt inte alls vad vi ska göra. Överkänsligheten är ett problem som vi hoppas hinna söka hjälp för snart (har funderat på rfsu-kliniken, för vi tvivlar båda två på att en allmänläkare på vårdcentralen skulle bry sig det minsta). Det är ändå något som verkar vara rent fysiskt. Men vad ska man göra med resten av problemen?

Mitt problem är dessutom att när vi väl lyckas hålla på någorlunda länge och vi inte har skavproblem (säg att det är en av tio gånger) så är jag så van vid att det inte är någon större idé att hoppas på att jag ska komma... Så jag är inte ens inställd på det och därmed långt ifrån på väg. Och om jag siktar in mig på det från början så känner jag mig i stället stressad eftersom jag vet att det är knappt om tid.

Men som du säger - han är ju medveten om problemet och tycker att det är jobbigt så det hjälper ju inte precis att klaga! Har dock inte hittat någon bra gemensam lösning ännu.

*kramar*
    Vet hur det känns!

Svar på tråden Går för fort för killen, hur ska man göra egentligen?