Neon,
Känner igen problemet. "Vi" har dessutom problem med att ståndet sviktar om vi stannar upp för länge, samt skav och överkänslighet om vi håller på för länge efter att det börjat svikta... *suckar*
Och nej, i vårt fall är två gånger ingen lösning eftersom han då är tillfredsställd och helt enkelt inte längre sugen då.
Vet faktiskt inte alls vad vi ska göra. Överkänsligheten är ett problem som vi hoppas hinna söka hjälp för snart (har funderat på rfsu-kliniken, för vi tvivlar båda två på att en allmänläkare på vårdcentralen skulle bry sig det minsta). Det är ändå något som verkar vara rent fysiskt. Men vad ska man göra med resten av problemen?
Mitt problem är dessutom att när vi väl lyckas hålla på någorlunda länge och vi inte har skavproblem (säg att det är en av tio gånger) så är jag så van vid att det inte är någon större idé att hoppas på att jag ska komma... Så jag är inte ens inställd på det och därmed långt ifrån på väg. Och om jag siktar in mig på det från början så känner jag mig i stället stressad eftersom jag vet att det är knappt om tid.
Men som du säger - han är ju medveten om problemet och tycker att det är jobbigt så det hjälper ju inte precis att klaga! Har dock inte hittat någon bra gemensam lösning ännu.
*kramar*
Vet hur det känns!