• gullefjun

för oss som väntar på förlovning

jag är redo ,men absolut inte stressad för att vi inte är förlovade. har funderat på att göra en kärleksbok med ett slut där det står om han vill vara med mig + att jag då tar fram ringar i plast eller riktiga --- vad vet jag.

men ändå e jag osäker på om jag skall låta han ta initiativet då han har sagt att vi åtminstonne skall bo ihop ordetligt först..

hur har du det ??

• Svar på tråden för oss som väntar på förlovning
  • H27

Det jag ville saga med det har egentligen var att frieri och forlovning inte ar tva olika saker. Det ar en och samma fenomen som inte hander vid tva olika tillfallen.

• KatarinaT

Men varför "måste" man gifta sig inom ett år? Spelar det någon roll? Det är ju inte mindre seriöst om man ska gifta sig inom 5 år tex...

• H27

Man "maste" ingenting, men det var val sa det var tankt fran borjan. All far gora som de vill, bra va? ;)
    Personligen ser jag inte meningen med att forlova sig utan frieri el planer om brollop for ett inom en snar framtid. Dvs, inte 5 ar eller mer tex.

• Vezzla

Som sagt så vet jag att det finns många åsikter kring det här med frieri och förlovning.
    Till saken hör att i min omgivning så har många par som varit förlovade en längre tid (3-15 år haft ett frieri och sedan börjat planera brölloppet. Därför ser vi det som mycket möjligt att förlova oss utan att för denna skull fria.

Många här har sett detta resonemang som en nagel i ögat och nästan blivit riktigt arg på oss som kan se saken på detta sätt.

H27 du har dock inte varit otrevlig eller så utan haft en mogen reaktion på folks olika åsikter. Tack!

• Vezzla

Vi kommer att göra det som vi trivs bäst med och sen vad andra tycker skiter vi faktiskt ganska rejält i!
    (Speciellt när det är folk som inte har något med oss att göra överhuvudtaget)

• H27

Vad bra! :) For jag menade inte att pa nat satt vara otrevlig. Tycker att det ar intressant att det finns olika synsatt pa saker och visst ar det skont att alla far gora precis som de vill? :)

• InaHjärtarAdam

igår var vi och köpte våra ringar!!! woohooo! :D nu återstår det bara att vänta tills han poppar frågan... hoppas det inte dröjer för länge!

• Maggies

Jag hoppas inte heller att det dröjer så länge.

Undrar egentligen hur bra man mår om man drömmer om brudbuketter nu? Kanske man mår för bra..?

• InaHjärtarAdam

hahah, jag drömmer nästan bara om vårt kommande bröllop! härom natten drömde jag att jag hade min klänning på mig och att jag var så fin... jag såg min ring på fingret o allt.. hehe! :D

men jag drömde en annan natt också att jag gifte mig med fel man! :O det var inte kul att vakna upp då.

• Maggies

Haha, jag har också drömt om ringar. En gång att det var en superkonstig ring. Läskigt. Men jag drömde om en riktigt fin brudbukett, måste försöka komma ihåg hur den såg ut.

Så kul att det närmar sig med förlovning för dig, InaHjärtarAdam!

• InaHjärtarAdam

Lucy_:

tack! idag hämtar vi ringarna.. ska bli sååå spännande att få prova den:D men det dröjer nog iallafall tills efter den 15:e december för min blivande vill gifta sig inom ett år efter frieriet och vi gifter oss den 15:e december nästa år.

• Maggies

Spännande! Vi gifter nog oss inte förrän om två år tror jag. Men förlovning är väldigt nära (tror jag)! Har inte lyckats drömma något mer knäppt i alla fall. Hihi.

Svar på tråden för oss som väntar på förlovning