• gullefjun

för oss som väntar på förlovning

jag är redo ,men absolut inte stressad för att vi inte är förlovade. har funderat på att göra en kärleksbok med ett slut där det står om han vill vara med mig + att jag då tar fram ringar i plast eller riktiga --- vad vet jag.

men ändå e jag osäker på om jag skall låta han ta initiativet då han har sagt att vi åtminstonne skall bo ihop ordetligt först..

hur har du det ??

• Svar på tråden för oss som väntar på förlovning
  • tattar-Emma

Det låter väl som en bra idé att bo ihop först, så ni vet att ni funkar ihop ordentligt. Sen kan du göra boken för att fira sex månader som sambos eller så.

• tattar-Emma

FÖRLÅT! Sambor heter det, jag slant med lillfingret och är en dålig människa.

• soffan80

Vi har varit ihop mer än 2, 6 år, och varit sambos i 2, vi har pratat om det till och från, men aldrig kommit till skott. Vi prata om allt annat än förlovning, det är lite "känsligt" känns det som eftersom det ligger (förhoppningsviss) närmast. Jag har lagt över bollen på honom vill inte prata om det heller, vill inte stressa han, vi kan lika gärna vänta, men en sak vet han jag vill har barn innan 30 så han har 4år på sig, helst vara gift innan . Vilka stora krav jag har haha men allt lär bli förskjutet ändå!

• nyförlovad 3 juni

min m2b ville vänta tills vi ha´de bott ihop ett tag (vi var särbos i drygt 2,5 år) men typ två månader innan vi flyttade ihop tröttnade jag på att vänta och sa att jag tyckte det var dags. ok då gör vi det, sa han. och poof så blev det så.

förresten, förlåt att ja lånar er tråd o klottrar ner den fast ja inte hör till dem som väntar längre, men ja va en av er nyss o ja vet exakt hur det känns :)

• InaHjärtarAdam

jag väntar på förlovning:) och det ska bli såå kul eftersom hela den biten ligger på honom. han ville ha det så, så okej för mej. det blir en fin överraskning. och det jämnar ut allt lite eftersom jag planerar det mesta av bröllopet...

• MrsNorell2b

Vi har valt ringar tillsammans, ska beställa dem till veckan Men han har valt datum så jag kommer att få ett frieri iaf. Det känns roligt samtidigt som det är döden att vänta ju. Han har sagt att det ska bli 2007...hoppas på januari!

• Maggies

Mithril

Jag förstår inte hur du klarar av att vänta.

Jag vill att det ska hända nu-nu-nu, men jag får nog vänta ett slag. Känns som att det är på G i alla fall.

• MrsNorell2b

Someone:

Har ni beställt ringar ni också tillsammans eller hoppas du på att han ska få rumpan ur vagnen?

Vi ska beställa våra ringar idag!!! *lycklig* sen är det bara till att vänta!

• Maggies

Mithril

Vi har tittat på ringar och bestämt oss, men inte beställt. Den biten fixar han själv och jag är så grymt nyfiken.

Vad kul att beställa ringarna!

• MrsNorell2b

Someone

Jag förstår det! Det blir nog grymt bra!
    Jag tycker också innerst inne att det känns bra men det är ju den här #"!% väntan! Vet du nåt om gravyren eller har han valt den också?

Ja, det ska bli roligt...åker snart!

Svar på tråden för oss som väntar på förlovning