Huvet på spiken, Afrodite_Aug-07 .
Hur mycket man spenderar hänger ihop med de värderingar man har. Jag skulle aldrig kunna ha värsta pretto-festen med pretto-mat; istället körde vi med grillat på en bygdegård. Vi fick bröllopet som var klippt och skuren för oss som vi är som personer; anspråkslösa, inte så nog, lite småsunkiga, haha :D. Kunde inte haft bättre bröllop! Och det hadlade inte om pengar, utan om att vi var sanna mot oss själva när vi gjorde den. Mamma tvingade på mig en vit klänning, den var fin så jag klagar inte, men när hon började tjata om slöjor och buketter sa jag ifrån.
Ingen är bättre eller sämre, mer eller mindre moralisk, kärleksfull whatever beroende på hur mycket man lägger ner.man vill bara ha en fest som man vill ha den.
Det är därför intressant att höra hur folk med andra värderingar tänker, inget annat. Utan att döma. Mest för att det är spännande att man är så olika. Jag tycker att ni högbudgetisar kan ibland bli lite väl defensiva ibland när frågan kommer på tal. Ni bara utgår från att folk klankar ner på er. Varför gör ni det? Är det en omvänd jantelag?
jag vill inte vara taskig, men ja, jag tycker att det är tråkigt att det ska bli bråk om såna grejjer.
varåen roar ju sig som de vill! :D