• Svar på tråden Sommar 2007 # 3
  • Afrodite_Aug-07

Åh mailade just iväg om min ring till smeden. Hoppas på att få ett kostnadsförslag. Och faller det oss i smaken så beställer vi ringen.
    Känns så spännande. Ringen, THE ring liksom. Hoppas verkligen som svarar snabbt, för kommer sitta som på nålar fram tills dess *S*

• Gerda

Afrodite_Aug-07

Vad roligt! Hur har du tänkt dig din ring?

Själv måst jag nog vänta till februari åtminstonne eftersom jag måste veta om min ring ska förminskas eller behålla storleken efter barnet. *längtar*

• Afrodite_Aug-07

Gerda
    Min ring kommer vara 5 mm bred.
    Den kommer ha en 0,21ct princessa i en fyrkantig toppfattning.
    på vardera sida om den kommer det sitta 6st 0,01ct brillianter. 3st bredvid varandra i två rader på varje sida i en nedsänkt fattning.
    Får hoppas att det inte blir allt för dyrt bara.
    Förstår att du måste vänta. Jag födde barn för 10 månader sedan och det tar ju ett par månader innan fingrarna är tillbaka i ordinerie storlek. I allafall så länge man ammar så var dom lite svullna tyckte jag.

• Gerda

Afrodite Aug 07

Ja! Har nog frågat dig förut ;) *teflonminne*

Ja, har hört att det är så. Har pratat med smeden och blir det så att jag kan ha min stlk 16 hela grav så tar vi nog och tillverkar i den storleken, så går det att förminska senare, om än lite mer jobb på vigselringen. Just nu blir den bara större och större och jag är v.28 nu.

• Afrodite_Aug-07

Gerda

hi hi det har du säkert, jag har nog lika bra minne jag *S*
    förstår att fingrarna blir större. 28 veckor, vad kul, då är det inte långt kvar nu, då sparkar det som bäst nu. guuu vad underbart.

• Gerda

Afrodite Aug 08

Hehe, inte fingrarna, ringen blir större :) BM säger dock att jag borde svälla upp när som helst... vilket hon sagt sen v.20 ;) Men men... Iaf skönt att jag fortfarande kan ha ringen på mig, skulle kännas så naket annars.

:) Blir du sugen igen kanske? Det är ju helt underbart mysigt, den är igång hela tiden o leker rövare!

• Afrodite_Aug-07

Gerda

det är underbart gött med små bebisar. och jag älskar att vara gravid och känna sparkar och klapa magen. FÖr att inte tala om hur fantastiskt och häftigt jag tycker det är att föda barn. MEn jag vill inte ha flera barn. Jag har två helt underbara lintottar här hemma, en tös på 3 år och en pojk på 10 månader. så har full sysselsättning och mina två underbara guldklimpar. så än så länge håller sig suget borta. Och just nu gräver jag ner mig i mina studier som började igen idag och hoppas på att jag under höstern får en praktik placering på gyn eller neo. så planerar att i framtiden bota mitt sug genom att jobba med mödrar och bebisar.

• Gerda

:) Det låter väldigt bra! Två barn är nog alldeles väldigt bra och de är små än! Du får då access till att gosa och snutta på bebisar ändå! Förstår ju nu vad alla som varit gravida säger om graviditeten och magen. Det är verkligen speciellt.

Vet ju nu hur alla har känt, som man tidigare bara sett gå med stora drömska leenden och stora magar!

• Snö brud

Hej hej
    Vad kul med den här tråden
    Själv gifter jag mig den 28/7-2007

Har bokat kyrka, fotograf samt preliminär bokat en lokal.

• Afrodite_Aug-07

Nyfiken brud

Välkommen till tråden.
    Låter som om ni kommit igång bra.

Svar på tråden Sommar 2007 # 3