• Svar på tråden Sommar 2007 # 3
  • Noomi

Tjohoo, alltid kul när det blir så. Är ruskigt nyfiken på den där klänningen, och grymt imponerad av att du ska sy den själv!
    Själv är jag en sån där som bör hålla sig till designen istället för tillverkningen av kläder. Jag har full tilltro till mina talanger inför ett klädprojekt, men sen slutar det alltid med att jag glömt att sy med stretchsöm eller nåt. :D

• Clobberella

Jag hoppas bara att det blir lika bra som det är i mitt huvud!
    Men jag ska vara duktig och sy en klänning i fultyg först så jag vet att modellen är snygg och passar osv.
  • Gerda

Åh hjälp Cloberella vad du är duktig! Go for it! Å provmodell i fultyg kommer att underlätta massor sen när riktiga modellen ska tilverkas!

Jag som inte ens orkat lägga upp benen på hängselbyxorna! Men ikväll ska dem sys upp... annars får jag frysa på jobbet i kjol!

• Clobberella

Fast kjol är fint

Jag tenderar att slarva när jag syr till mig själv, men det känns inte som att det är läge att göra det den här gången

• Gerda

Ja, fast de går alla bara till knäna *brrrrr* på mitt kontor!

Ja! Om det är nån gång du borde sy nogrannt så är det till bröllopsklänningen!

• lightfish

Hurra för mig! Nu har jag köpt drömklänningen!!! :D Det är iofs egentligen två delar men det ser ju helt ut ;)

Tänk vad man kan sluta med en annorlunda klänning än vad man tänkt sig från början ;)

Så det blidde en spetstopp från Lilly och en kjol utan släp med två lager tyll från Nixa. Såååå nöjd :)

• Clobberella

Lightfish: Så trevligt!

• lightfish

Clobberella: Tack! Det var inte något tippat köp men efter att ha provat den och en hel del andra klänningar två gånger så blidde det den! :)

• Clobberella

Nån gång ska man ju bestämma sig också!
    Blir säkert jättesnyggt!

• Noomi

Vad kul lightfish, låter urtjusigt!!

Svar på tråden Sommar 2007 # 3