• Anonym

Ring i örat

Jag undrar vad ni tycker om att killar har ring i örat? Min blivande har det och jag tycker det mer och mer blivit en symbol för att man är lagd åt "det andra hållet". Är det så eller har det ingen betydelse? Vad tycker ni? Har era män ring i örat?

• Svar på tråden Ring i örat
  • Rättan

Min sambo har det inte, men jag ser det inte längre som en symbol för homosexualitet (gjorde det för ett par år sedan, dock).

• Annki

Min sambo hade ring i örat förut, eller två rättare sagt. Han tog bort dem då han var ca 30, tyckte han var för gammal för sånt då. Men inte ser jag det som symbol för homosexualitet, hur många killar har väl inte ring i örat??? De har det för att det är snyggt tror jag.

• Rättan

Oj, jag fick också en arg symbol! Inte meningen!!

• Anonym

Nä, jag är egentligen inte arg heller...Bara är liite irriterad. Jag gillar inte ringen i örat.

• CyberPet

Det där med ring i örat var förr en signal att man var homosexuell, sen var det beroende på vilken sida ringen satt... men problemet är att i vissa länder är det vänster öra och i andra länder höger. Så det är lätt att det blir missförstånd om man är gay eller inte.

Själv har jag inga problem med killar med ring i örat, det är lite sexigt. Men däremot tycker jag ring i bröstvårtan lite väl extremt. ;)

Petra

•  JP-

Personligen tycker jag att ring i örat är jätteporrigt och luktar raggare lång väg. Eller som man säger här i Tyskland, "prolligt" dvs något som bara proletarärer använder. En mycket träffande beskriving!

• hermca

Ring i örat var från början en sjömanssymbol ( har inte all historia nu och här) och hade inte något att göra med om de var lagda åt ena eller andra hållet ... Detta har till kommit senare, dessutom var det olika öron som betecknade bög beroende på var man kom från i landet, tricky värre...
    Undra vad de killarna som har ring i båda öronen gillar då ??, Hmmm, ännu fler tricky frågor ??

Vissa passar i att ha det andra inte, så i vissa fall kan det vara snyggt enligt mig.

• plommongurkan

Min man tog ur sin ring när han tog studenten för 10 år sedan. Det var min mamma som sa åt honom att göra det och han vågade nog inte annat (då)!

• Cecilia 29/6-02

Jag tyckte det var okej i tonåren (när man ska hitta sätt och uttrycka sig och allt det där). Men när man börjar närma sig 25 så tycker iaf jag att det är dags att ta ut den. Jag är faktiskt totalt negativ när det gäller "tjejsaker" på killar. Ser inget snyggt eller sexigt med en ring i örat. Och faktiskt så gillar jag inte en massa ringar heller på killar. Jisses, vad konservativ jag låter!

Min man har aldrig tänkt tanken att ha örhängen och det är jag glad över. Inte heller är han intresserad av att tatuera sig som är en till sak till jag inte gillar (obs! har inget med "tjejsaker" att göra). Vilken tur att vi slipper den diskussionen (fast ville han jättegärna göra en så skulle jag väl kanske inte säga så mycket).

Svar på tråden Ring i örat