• Svar på tråden Cambridgekuren, del 3
  • *Vårblomma*

Suss1 & Solrosen1
    Kul att ni känner er motiverade! För det vet vi nog alla att det kan vara helt avgörande för om man ska klara det här eller inte.

För egen del har halsfluss satt stopp för ren kur. Så the, nyponsoppa och glass är det enda jag fixar nu, annars dör jag av smärta i halsen. Men redan på måndag hoppas jag kunna starta med kombi kur för att sedan köra igång med ren kur när allt lugnat sig.

Trevlig helg!!

• JennyStar

Hej igen...
    Nu har det gått över en vecka o jag försöker blogga varje dag.. vågen visade minus 4.1 kg så det kändes bra.. imorse visade det hemma minus 6.1 kg. =) men följ mig gärna.. som sagt.. jennystara.blogg.se lämna nån kommentar så jag vet att ni läser =) *kram o lycka till alla.. pepp pepp..

• solrosen.1

jennystar

vad duktig du är, jag kommer att följa din viktminskning.

• silvera

Hej, och vad kul att ni är tillbaka!

Jag har varit ganska duktig och gått ner 3,5 kilo. Fast i onsdags svullade jag i bullar, kakaor, godis(nya mörka kexchokladen, varning för den, den var inte god...)åt smörgås mm... Jag skäms... men jag har annars varit bra mycket mer disciplinerad än vad jag brukar vara, så jag är nöjd!

Men jag erkänner, jag har ätit onyttigt sedan i onsdags... tryck i mig en hel längd rostbröd i från Pågens, även om det är den med extra fibrer...

Men from i morgon är det två portioner Cambridge om dagen som gäller! Jag har ätit mycket protein och grönt på kvällarna, för att få tugga... Jisses, vad jag har saknat bröd! Jag älskar bröd! (och bullar...) Men jag märker att jag mår myckat bättre utan bröd, så jag ska försöka vara stark nu!

En fråga till er Cambridgeproffs! Får man dricka Loka mm? Jag har haft en kanna vatten med lite citronskivor i, men det kanske inte är så bra, eller?

• solrosen.1

silvera
    Jag har varit hos två olika konsulenter och en sa att man får dricka light drycker ocg den andra sa att man bara får dricka vanligt vatten och inget annat, man får inte smak sätta vattnet med något.
    Jag vet inte vilket som stämmer.

Hur går det för er andra, hur länge vill ni gå på ren kur och hur mycket vill ni gå ner?
    Det skulle vara kul att få veta lite mer om er som använder cambridge.
    Själv vill jag gå ner 30kg och skulle vilja gå på ren kur i minst 6 veckor, men jag får se om jag kalarar av det.

• *Vårblomma*

Nu i morgon måndag drar det igång med ren kur alt. kombi kur!
    Känner mig laddad och förväntansfull - för jag vet ju att jag kommer gå ned i vikt!! Just med Cambridge så är det liksom ingen tvekan, man tappar verkligen kilon!

Jag vill gå ned ca 35 kg - men då har jag oxå nått min drömvikt på 67 kg. Jag kommer dansa av glädje när jag är på 80 kg och 75 kg - så ingen super brådska!

Hej hopp!!

• *Vårblomma*

Lite snabbfakta om mig:
    26 år
    Bor i Sthlm
    170 cm
    Drar 44-46-48 i kläder
    Startar på ca 102 kg
    Förlovning vid 80 kg
    Drömvikt 67 kg
    Tänker köra renkur alt. blanda in endast kött/fisk/fågel. Inga kolhydrater.
    Har en ovana att väga mig varje dag, ska försöka bättra mig där - man blir så fixerad!

• brud9/9

Jag körde ren kur i veckorna och åt på helgerna och gick ner till 64 kg. Nu har jag gått upp till 68 kg, mest vatten säkert, men det märks ju ändå. Om man går på kombinerad kur istället, går man inte upp de där vattenkilona då, eftersom man inte utesluter kolhydraterna?

Jag har försökt kombinerad, men när jag väl börjar äta så är det så gott så att det är svårt att sluta. Jag tycker det är jättesvårt, hur gör ni?

• *Vårblomma*

Ok ny-start på 101,6 kg!

Nu kör vi tjejer!!!
    Det är så härligt med Ck för man går verkligen ned i vikt!!
    Vill möta mitt nya liv full med energi och glädje.

Lycka till!

• solrosen.1

Hej
    Det gick inte så bra under helgen, jag åt när jag var hemma hos min mamma, kan inte motstå hennes mat. Men igag tar jag nya tag.
    Min start vikt är 94,5kg.

vårblomma
    Kommer du att ha måndagar som dina vägnings dagar?

Varför jag ville veta lite mer om er på denna tråd, var för att det är roligare att läsa om varandra om man vet lite mer om varandra.

Jag är 31 år och bor i stockholm.
    Min stora dröm är att bli normalviktig, men ibland undra jag om jag någonsin kommer att bli det.

Svar på tråden Cambridgekuren, del 3