• Svar på tråden Cambridgekuren, del 3
  • fröken Inga

Smakerna tycker jag inte spelar så stor roll. Tänkte mer på innehållet och effektiviteten.

• solrosen.1

Hej föken Inga!

Hur mycket vill du gå ner?
    Själv vill jag gå ner 30kg, jag har också testat nutrilett och tycker att det smakar helt ok. Jag ska börja med nutrilett. Har inte råd att köpa cambridge så det blir nutrilett istället.

• fröken Inga

Vill gå ner tio kilo.

• silvera

Två dagar avklarade med (nästan..)ren kur!
    Har haft lite huvudvärk, men jag är lite förkyld också.
    Jag har däremot svårt att dricka så mycket vatten, idag blev det bara en liter, och i går kanske en 0,5 l.

Är det någorlunda ok, att dricka mineralvatten??? Typ Loka mm.

Jag var hungrig i går, när jag skulle sova, så jag tog en fjärde påse...

Idag skulle jag äta tomatsoppa till lunch, men den var ÄCKLIG... (jag älskar annars tomatsoppa, så jag har köpt massor...men ska byta dem nu) så jag fick inte ner den.
    Det gjorde att jag var vrålhungrig på väg hem... men då köpte jag en bit rökt lax, och åt som den var.
    Det kändes nyttigare än att ta en bulle!

Resten av kvällen har det blivit bra också.
    Jag hoppas jag klarar mig över tröskeln, som är komma snart... men jag är väldigt stolt över mig själv!

Och jag är väldigt glad att jag har en stavmixer, för det blir sådan bra volym på drycken!

• JennyStar

Hej alla glada.. har idag börjat med cambrigde o för alla som vill så kommer jag att föra dagbok (blogg) behöver all peppning jag kan få.. känns otroligt jobbigt att gå o lägga sig hungrig.. men men.. minst 2 jobbiga dagar till så.. gå in o följ min vikt på jennystara.blogg.se

kram o gonatt

• *Vårblomma*

Hallå Tjejer!!

Vart har ni tagit hus?
    Själv är jag gamla i Cambridge-kuren och körde igång i tisdags igen!
    Tis: 103,3
    Idag Tors: 100,9 kg
    VET VET VET att det bara är vatten, men man ska ju bli av med det oxå!

Min vikthistoria är att jag för 1½ år sedan vägde 112 kg - gick ned på ca 5 mån till 87,9 kg. Det höll jag länge, tanke var att jag skulle gå ned ytterligare. Men dåliga vanor och lathet smög sig på igen, och sedan Mars har jag gått upp till det jag väger i dag tyvärr. Så nu är det nya tag som gäller!

Har en förlovning som väntar när jag väger 80 kg - så inga ursäkter!!

Hur går det för er andra?

PEPPANDE STYRKE KRAM!!!!

• solrosen.1

Hej vårblomman
    Kul att du är tillbaka.
    Jag har ockå börjat igen idag och min start vikt var 94kg. Jag skulle vilja gå ner till 65kg. Jag vet inte hur länge jag vill gå på ren kur, men så länge jag orkar och kan skulle jag vill gå på ren kur. Jag vill gå ner i vikt så snabbt som möjligt.

• *Vårblomma*

För mig är det oxå viktigt att det går snabbt. Man är liksom lite otålig... Men det får inte sätta den fortsatta vikthållningen när man är klar i fara. Det tar alltid tid att ställa in sig på att leva "normalt" med maten.

Mitt mål är 67 kg - hoppas få följa din framgång här!!
    Lycka till.

• solrosen.1

Tack, hoppas att få följa din framgång också. Jag blir så motiverad när jag läser om andras viktminskning.

godnatt

• Suss1

Hej Vårblomma, Solrosen1 och alla ni andra!

Det har varit väldigt tyst här ett bra tag, men jag hoppas vi kan få igång detta forum igen. Jag är också en ny-gammal CB'are. Jag gick ner 8 kg på kombinerad innan sommaren och när jag kom hem från semestern hade jag gått upp 1.5 vilket jag tyckte var helt ok. Av någon dum anledning så halkade jag sedan in på en del av mina gamla ovanor och började gå upp igen. Har idag gått upp 4 kg och känner att om jag inte stoppar nu så har jag snart gått upp 4 kg till så i måndags satte jag igång med ren kur. 14 kg ska jag bli av med vilket inte borde vara helt omöjligt

Svar på tråden Cambridgekuren, del 3