• Svar på tråden Cambridgekuren, del 3
  • Sandra.W

Suss 1:
    Tack så jättemycket för svaret, det har hjälpt otroligt. Visst 15 kg kanske är lite mycket, men jag har som mål mellan 10 och 15 kg eftersom jag inte vet hur min kropp kommer se ut.. kanske behöver jag bara 10 kg eller så behöver jag ta bort några extrakilon, men det återstår att se. Vet du eller någon anna här vad som händer med brösten och skinnet? Får man mycket lös hud?

Tack!
    Mvh Sandra

• Suss1

Sandra W - Tycker det låter sunt det du skrev om att du får se framöver hur din kropp kommer att se ut och inte stirrar dig blind på att du MÅSTE gå ner 15 kg.
    Jag tror inte att du får någon lös hud. Jag har själv gått ner nästan 10 kg och har inte lösare hud nu än innan och brösten var redan "slappa" innan jag började efter att ha ammat mina barn i några år..... Tränar du så hjälper ju det till att forma kroppen en hel del.

Någon annan som har ett bättre svar?
    Suss

• brud9/9

Hurra för dig septemberbride! Du kommer vara så vacker nu när du är mer nöjd med dig själv!

Jag gifter mig också på lördag 9/9. Har med hjälp av CB gått ner nästan 9 kg i sommar, är jätteglad. Ingen lös hud här inte... Dock märker jag att musklerna försvunnit lite, men å andra sidan kan man ju inte träna och bygga muskler om man ligger på underskott. Har promenerat, kört situps och dips för gäddhänget.

Lycka till Sandra W! Sätt inte upp ett "måstemål", det är bättre att se efterhand, kanske är du nöjd redan efter 5 kg? Eller att du kommer i en viss storlek, typ 38.

• solrosen.1

Jag tänkte börja med Cambridge kuren imorgon, mitt mål är att gå på ren kur i 6 veckor.
    Det vore kul att börja tillsammans med någon som också tänker gå på ren kur i flera veckor, så att man kan följa upp varandra och ge varandra stöd.
    Jag väger 94kg men skulle vilja väga mellan 65-70kg.

• Sara_80

hej allihopa. idag har jag startat med cambridge. men har tänkt att köra kombinerad kur, äta två påsar och en riktig måltid. Har kommit igång med träning några gånger i veckan och vill inte förstöra den vanan genom att inte orka om jag går på ren kur. ska inte ner mer än 7 kilo för att nå min trivselvikt. Låter det vettigt eller borde jag gå ren kur?

• Suss1

Solrosen1 - Välkommen hit. Helt rätt plats om man behöver bli peppad. Här finns både nya och gamla CK-are.

Sara_80 - Tycker det låter sunt. Jag har jättesvårt att träna när jag går på ren kur (kör spinning) så jag fick lägga ner träningen när jag körde Ren. Gick upp på kombinerad och åt då 3 påsar + ca 100 g protein & lite sallad. Då fungerade träningen! Lycka till!

Suss

• Sara_80

solrosen.1: hej, hur har det gått för dig idag?

• solrosen.1

Tack Suss1

Sara_80
    Det gick inte så bra igår, så jag börjar idag istället och hoppas att det går bättre. Jag vill gå på ren kur för då får man ju snabbast resultat.

• Sara_80

solrosen.1: det är alltid värst att komma igång och kämpa sig igenom dom där första dagarna, men det är bara att kämpa. du kommer att lyckas. gick på ren kur två veckor förra året så jag vte hur det känns. denna gången har jag valt kombinerad men usch vad jag är hungrig hela tiden.

• solrosen.1

Hej på er allihopa!

Det har inte alls gått bra för mig.
    Jag har försökt att gå på ren i några dagar nu, men klarar inte av det, finns det någon som har några bra tips att ge?
    Jag arbetar i en mat affär och har tillgång till sött saker nästan hela dagen och jag klarar inte av att motstå det. Jag vill så gärna gå på ren kur. Jag är ledig på måndag och tisdag så det vore perfekt att börja imorgon.

God natt

Svar på tråden Cambridgekuren, del 3