• BlueTopaz

Grand Hotell Saltsjöbaden 3

Ytterligare än tråd stängd! Och bara några veckor kvar...gah!!

Hoppas ni hitter hit Hjärtelycka och Blivande fru Böhmer!

• Svar på tråden Grand Hotell Saltsjöbaden 3
  • BlueTopaz

Ja jag ska tänka på er imorgon! Hoppas ni får den drömdag ni vill ha!!!

Jag vill höra ALLT sen!!

(Vi koncentrerar oss 100% på huset nu fram till bröllopsveckan)

KRAM!!

• BlueTopaz

åh, hur har det gått tjejer!???????????

• Blivande Fru Böhmer

Jag Är en FRUUU!!!!! (inte längre blivande fru Böhmer...)

Vilken underbart fantastisk dag! Det går verkligen inte att beskriva med ord.. Det var bara sååå bra allting! Vigseln, klänningen (har aldrig kännt mig så fin, som en prinsessa!), min underbara man, dekorationerna i kyrkan, buketten, vädret, alla glada underbara gäster, GRAND var superbra på alla sätt och vis och Nanette var bara BÄST!! All cred till henne!, middagen var JÄTTEBRA! Maten och alla underbara tal och sånger! Det var såå bra tal, man blir alldeles rörd av att bara tänka på dem.. Vår toastmaster var JÄTTEBRA! Alla dekorationer på GRAND var kanon!! Så fint blev allt!
    Tårtan var supergod! Valsen gick jättebra, vi briljerade!! Festen var super super! Vi lämnade festen i en svart limo vid 02.45 och alla stod på balkongen och vinkade, sen fortsatte festandet till 05.30. Bodde i en svit på Diplomat där vi mottogs av blommor, champagne och laxsmörgåsar!
    Sen hade vi världens mysigaste frukost 10.30 och satt i solen och njöt och umgicks, till 16.00 tror jag..
    Åh så bra det var!!
    Våra festprogram var kanon och jätteuppskattade!
    Återkommer med bilder efter vår resa. Vi åker till Capri imorgonbitti!

Karin om du har ngn som kan dekorera kyrkan innan så kan jag verkligen rekommendera det! Det blev sååå vackert!! Jag bad 2 vänner fixa allt på 10-15 minuter innan! vi hade 10 Ljus med rosblad runt och 10 kyrkvaser med murgröna hängande och 2 stora vita fresior i varje. Framme där vi stod hade vi 2 stora vaser med 40 vita rosor och 20 vita fresior i varje kruka. Sååå fint blev det! Korten ble såå fina. skickar ett till dig som jag fick redan idag...)

Annica, vill höra allt om er dag! Hörde era fyrverkerier vid 11. vi satt vid middagen då... Vårt fyrverkeri ställde vi in i sista sekund då det strulade en del innan med allt omkring leverans och avtal... Hoppas din man inte blev alltför besviken

Kramar
    /Fru Böhmer

• Blivande Fru Stålhandske

Fru Böhmer:

Inte dåligt att lyckas med hela 32 utropstecken i ovanstående inlägg...;)

Grattis till Er fina dag!

• Blivande Fru Böhmer

Blivande Fru Stålhandske:

Tack!

Inte illa att ta sig tid till att räkna dem....

• BlueTopaz

Vad jag har oroat mig för er Malin!! Vad SKÖNT att det var i onödan!!

Jag instämmer helt, du var (är) verkligen supervacker!!! Det var verkligen skitsnyggt med den långa slöjan till oxå!

Ja jag vill verkligen ha dekorationer i kyrkan men min mamma har tjatat om att det inte finns tid och är onödigt och att kyrkvaktmästaren blir irriterad, och vem ska ta bort det och sätta dit det.. bla bla..
    Men vi har pratat om det iaf eftersom vår solist bla ska vara i kyrkan innan plus att vi är sista vigseln. Frågan är bara vad vi ska ha? Jag vågar inte ha ljus.. ifall släpet tar eld.

Får jag fråga hur lång du är och vad du väger? Du såg så smal och fin ut!

Hoppas vi oxå får strålande väder!

Ja, varför räknar man utropstecken???

• BlueTopaz

Längtar efter mer bilder sedan!!! =)

• Blivande Fru Böhmer

Tack snälla du! Det var sååå härligt att känna sig så fin, för det gör man!
    Ha ha, du får gärna fråga hur lång jag är och vad jag väger. jag är 171 cm lång och väger ca 61-63, har faktiskt ingen vidare koll.. Väger mig nästan aldrig (bara de få gånger jag är på gymmet!)

Jo, det är så fint med ljusen! Det blir så stämningsfullt och vackert. Sätt ljusen i en hög lykta, som på bilden jag skickade dig. Då är det ingen fara för slöjan. jag hade ju också lång slöja.
    Ni som ska ha rosor i vitt och rött kan väl dekorera med rosor? Jag besställde alla blommor till kyrkan på Hötorget: 100 vita rosor, 60 vita fresia, 2 krukor murgröna = 600 kr. Värt varenda öre! Två av mina tärnor packade in de stora vaserna i bilen och ljuslyktorna i bilen och tog med till Grand. Så använde vi dem där också. Vi ställde de 10 ljuslyktorna i trappen upp till verandan och lindade murgröna med vita rosor runt trappräcket. Superfint!
    De 2 stora vaserna med blommor ställde vi på champagneborden vid brudskålen.
    Jag hade faktiskt rosor från hötorget till borden också. 30 vita rosor i en ganska låg vid vas per bord. Superfint blev det! Ni kommer att bli så nöjd med att ha runda bord, det är jättetrevligt. Alla gäster uppskattar det massor.
    Vi satt 9 st vid ett långt honnörsbord på långsidan mot parkeringen. Det var super! vi hade ögonkontakt med alla gäster i hela salen och kunde tala med bordet framför oss där våra närmsta vänner satt. Jättekul och uppskattat. Kan varmt rekommenderas.

Återkommer efter Capri med massor av bilder!

Lycka till de sista dagarna!
    /M

• Hjärtelycka

Stort grattis Malin, hoppas ni får en underbar bröllopsresa! Kul att höra att även din dag var fantastisk! Vi träffade några av era gäster när vi kom promenerande till Grand

Jag och min man (känns ff konstigt att säga det ) summerade vår dag och konstaterade att allt blev så fantastiskt som vi trott + lite till.
    Reaktionerna från våra gäster tyder på detsamma.

Allt var helt fantastiskt, från tidig morgon till sena natten.Kockens fantastiska mat, vår skickliga serveringspersonal, vädret, vår präst, vår solist, alla underbart snygga gäster som höll fantastiska tal och festade med oss natten lång, coola fyrverkerier och en skön natt i sviten på Grand!!!!! (lägger till några xtra utropstecken )!!!!
    .....Vi kommer inte glömma denna dag
    En karamell att suga på länge.

Ska försöka lägga ut en bild på oss på
    groups.msn.com/hjartelycka/pictures

Håller tummarna för att du, Karin, får ett underbart bröllop du me!!

Nu ska jag & maken äta lite kräftor

• Blivande Fru Böhmer

Vilka fina bilder Annica! Verkligen fina. Jättevacker bukett och klänning.

Hur går det med alla förberedelser karin? Hoppas allt går bra, och att ni får bra väder. Tänker på dig!

Vi är nu hemma från 5 underbara, lyxiga dagar på Capri. God mat, gott vin och vacker miljö, och bara vi två. Fick gott om tid att smälta allt och låta allt sjunka in. Kan inte riktigt fatta att det är över nu.. Bröllopsbestyren alltså Det är ju egentligen NU det börjar!!

Lycka till med allt pyssel sista dagarna Karin!
    /M

Svar på tråden Grand Hotell Saltsjöbaden 3