Grand Hotell Saltsjöbaden 3
Ytterligare än tråd stängd! Och bara några veckor kvar...gah!!
Hoppas ni hitter hit Hjärtelycka och Blivande fru Böhmer!
Ytterligare än tråd stängd! Och bara några veckor kvar...gah!!
Hoppas ni hitter hit Hjärtelycka och Blivande fru Böhmer!
Var på Ehrlings Malin, fick höra att du var där strax innan och kikade på min klänning ;) Tittade på din med, och det är samma som min kompis hade, den är superfin!
Vad har du kvar att fixa nu denna veckan? Det måste vara sååå nervöst! ;)
Nu hittade jag..
Ja, just det! Såg din klänning och den är jättefin! men ska du verkligen ta bort bandet? Det var jättefint på bilderna! Tror nog att det ramar in migjan fint också...
Nu är det riktigt stressig och nervöst kan jag säga.
och det ska bli så mycket regn de närmsta dagarna.... Men, det är inget att bry sig om. 99% av tiden är man ju ändå inomhus! Jag måste försöka tänka så för att inte bli tokig!
Var och träffade prästen idag och gick igenom allt! Jag började gråta bara av att öva på fraserna... Oj oj oj, hur ska detta gå.
Nu är det verkligen späckat schema i 4 dagar! Har lämnat festprogrammen på tryck idag, och de blev riktigt bra faktiskt! Jag och F är annars lite allergiska för "sånghäften". Det blir lätt lite för mycket studentskiva.
Men det blev riktigt bra! Sitter nu och skriver ut vigselprogram och fixar våra "perfect Match" tändstickor.
Har även knutit 100 ris och rosbladspåsar, samt vikt 60 näsdukskuvert. Mycket pyssel blir det...
Såg en bild på en jättefin bordsplaceringstavla i en eng tidning, så en sån har jag gjort, och det blev supersnyggt!
Imorgon måste jag trä alla tärnors hår pärlor på nålar..
Har oturen av att mina tärnor INTE är i Stockholm nu... De kommer hit på ons em, och kan alltså inte pyssla så mycket med mig!
Oj, vad jag babblar om allt...
Vi hörs av ngt mer innan lördag. Sen skickar jag rapport och bilder nästa vecka när jag är en FRU!!
/M
Hjärtelycka:
Hur går det för dig? Nu är det inte långt kvar...
/M
Hej på Er!
Det är pirrigt nu med så få dagar kvar, men allt ser ut att lösa sig, trots att listan bara växer ju närmare bröllopsdagen vi kommer.
Just nu printar jag vårt festhäfte, det tuffar på i maklig takt.
Blivande Fru Böhmer:
Jag måste också göra hårnålar med pärlor. Vart har du fått tag i materialet??
På lördag ca kl.23.00 får Ni hålla utkik över hotellviken Då blir det bröllopsfyrverkeri!!!
Sen lutar det åt att vi sover på Grand ändå...En present från mina systrar, då kan man ju inte vara bridezilla och säga att vi redan avbokat
BlueTopaz:
Såg i någon annan tråd att du varit superduktig med viktnedgången! Jätteduktigt av dig!!Grattís!
Stressa inte ihjäl er nu tjejer!
Hjärtelycka:
Ja, visst finns det at göra den här veckan!
Ska ni också ha fyrverkerier!! Men vi hade nog tänkt att ha våra runt 01.00.
Jag tror att vi är färdiga med kaffet ca 11.00. men det blir ju kul med 2 st!
Jag har köpt ett pärlarmband som jag klippt sönder och sen sätter på hårnålar. Lite mjukare som går att böja och forma lite. Ska även göra till alla tärnor, fast i brunt och guld.
Lycka till med allt pyssel!
Nu ska jag iväg till frissan.
Ciao chicas! /M
Ojoj, vad ni skrivit tjejjer!
>Hur gick det hos frissan Malin?
Jo, jag ska ta bort skärpet, jag får finare kroppsform på d sättet ;)
Åh vad kul det ska bli att få se bilder från era bröllop sen!!!
Vi knyter rispåsar, klipper servettringar och skriver kommentarer om alla gäster vi..
Imorgon får vi vårt hus!!! =)
Frissan gick bra, det är en av mina närmsta vänner och jag färgade bara idag. Frisyren är bestämd redan, men träffade make tjejen också och hon hade 100 frågor om hur jag vill ha min make, och jag kunde inte besvara så många.. Lösögonfransar...? har inte ens tänkt tanken.
Håret blir ganska enkelt, med vita pärlor i och slöja. Ska ni ha slöja tjejer??
Fick tyvärr en avbokning idag, och festprogrammen är på tryck och tavlan klar.. Min svenska kompis i HK som jag delar kontor med var tvungen att åka hem och jobba i panik. Trist.. men men så är det nog!
har just plockat 3 fästingar från min sambo så jag hoppas inte att han bli sjuk i Borelia till bröllopet. Man ska hålla sig borta från skogen!
Lycka till med allt!
Åh, vad kul med huset! inte för at ni riktigt har tiden just nu.. Men snart, som man & fru. Jag tycker fortfarande att det låter jättefrämmande att bli en FRU??
Blivande Fru Böhmer:
Skönt att det blir bra med frissan. Jag litar helt och fullt på min, som även lägger maken. Jag kommer ha halvuppsatt, lockat hår med pärlor och pärltiara. Ingen slöja.
Kul med 2 fyrverkerier i hotellviken - min blivande make är tokig i "smällare" och var till pyroteknikern och frossade idag Många pengar som går upp i rök
BlueTopaz:
Va kul att få tillträde till huset!!!! Det är något visst med eget hus. Lycka till med allt!
Annars pysslar vi på för fulla muggar. Lånade hem en manick för att blåsa alla (12 dussin) ballongerna med. Supersmidig!
Gjorde klar mina pärlnålar. Tack för tipset Blivande Fru Böhmer!
Nu ska här fortsätta att pysslas!
Man får alltid sista minuten avbokningar.. så trist! Jag har bestämt att att trycka och göra klart festprogrammen dagen innan. Annars kommer jag ändå bara få sitta och stryka och göra om i alla festprogram. Nästan allt annat som ska göras dagen inann är tack o lov utdelegerat. Det enda vi annars ska göra är att skjutsa ut dukningsmtrl till Grand på kvällen.
Jag ska ha en stor löshårsknut i nacken med slöja och tiara.
Var hos min frisör förra veckan (Emma Nors) och hon provade att nåla upp löshåret men ville inte ge ngn provsminkning.. kändes lite konstigt, det är ju jätteviktigt! Jag insisterade så hon satte bara på ögonskuggan, svårt att se då.. men jag vet ju att hon har bra rykte iaf.
Fick slinga löshåret oxå för det var lite för gulblont.. kändes lite märkligt haha ;)
Ja det känns fortfarande helt overkligt att JAG ska GIFTA mig...!! ;)
Malin hur ser din fina bordsplacering ut om jag får fråga? Känns så trist att bara sätta upp ett A4..
Ja imorgon är det dax!!!!
Allt planerande och pysslande är till enda....Lite vemodigt kanske...
Det ser ut att bli fint väder iallafall.
Lycka till imorgon Malin, vi kankse ses på Grand
Blivande maken ser fram emot fyrverkerier x2. Han blev som ett litet barn på julafton då jag berättade att även ni ska ha fyreverkerier
Karin, hur ligger ni till? Eller hamnar husrenoveringen i fokus nu? Skönt att tänka på ngt annat åxå...
Har precis varit och gjort naglar, så det är lite marigt att skriva. Hihi
Som sagt Lycka till imorgon, Malin.
Hoppas på att få höra allt efteråt
Nu ska jag packa ut allt i bilen och fara till Saltis och Grünewaldvillan!!!
Kram/Annica