• Vickan29

Måste man som gäst ha nylonstrumpor?

Min mamma brukade alltid tvinga på oss systrar nylonstrumpor även om det var sommar om vi skulle fira något.
    Jag ska på ett bröllop och ha vadlång klänning, kan man gå utan nylonstrumpor eller är det fel enligt vett och etikett?
    Jag ska ha skor med bar tå så det syns ju om jag går utan.

• Svar på tråden Måste man som gäst ha nylonstrumpor?
  • kentfantast

Inga strumpor i öppna skor. Usch nej! Hellre bryta mot etiketten och vara snygg än tvärtom.

• förhoppningsis

oavsett hur diskreta strumpbyxorna är utan förstärkt tå så går det inte rent estetiskt till tex remsandaletter

• Heleneli

Lillamig: haha! Vad rolig du är! :)

Vickan gör precis som du vill! :D

(Jag för min del anser att det är värre om en man har strumpor i sandalerna än om han är barfota)

• partygirl

Jag skall vara klädd precis som du på ett bröllop om en vecka. Jag kör utan strumpor. Strumpor i skor med öppen tå är ...no, no enligt tidningen Amelia.

•  Miss Cee

Nej det är inte okej enligt god etikett att gå utanstrumpor, ens i sandaler. Tycker man attd et ä rfult får man välja en annan typ av sko isf.

Å andra sidan, som du säger är det troligen inte någon idag som bryr sig om detta, och det är väl en etikettsregel man gott kan strunta i. Du ska ju inte lägga upp benen på matbordet så de flesta lär ju inte ens veta om huruvida du har strumpor eller ej ;)

• mrsEvans

Jag kör alltid utan strumpbyxor (så obekvämt). Skulle inte bry mig ett dugg om att folk kom utan strumpor på vårt bröllop utan skulle nog tycka det va er konstigt med strumpor i denna hetta!

• audrie

Det blir säkert fler som går utan strumpbyxor, så det är väl ok. Men jag tycker det är lite lustigt att det anses fel att ha strumpbyxor och sko med öppen tå. Om man inte har värsta förstärkningen på tån, vem ser den lilla sömmen? Däremot är det läskigt, och nåt som alla hör när nån kommer barfota och det klibbar i skon..klibbklibb..klibbklibb. Inte kul!

• TheBride

Audrie: Superläskigt!! Klibbmonstret på jakt! Jag gömmer mig under skrivbordet.. Klibbklibb...klibbklibb...det kommer närmare! IIIIIIIIKK (*Skräckfilmsskrik*)

• Brud 2008

Om man inte "får" gå utan strumpor på frackbröllop, vad har man för skor då? Blir lite nyfiken eftersom jag aldrig har varit på något så "fint", men jag har alltid trott att man hade sandaletter eller liknande på sommaren?

• lolabe

Äsch, jag har varit på frackbröllop iklädd remsandaletter - givetvis utan strumpbyxor!

Svar på tråden Måste man som gäst ha nylonstrumpor?