• fröken Ingham­n
    Äldre 26 Jul 12:21
    18916 visningar
    127 svar
    127
    18916

    Bruda i Örebro

    Hej!

    Jag gifter mig 9 juni 2007. Vore kul att träffa någon från örebro och snacka lite bröllopsskit.

    Hör av er

  • Svar på tråden Bruda i Örebro
  • Gullan­79
    Äldre 26 Oct 03:14
    #0

    kikar in...

    Vi har nyss bestämt oss för att gifta oss nästa sommar! *lycka* Skall kolla upp kyrka imorgon, och lokal skall vi ringa runt om. :)
    Men ser att de flesta är i full gång sen länge?? Är vi för sent ute kanske, första och enda gången man göra detta. Så jag har ju ingen koll på hur god tid man bör ha på sig!? ;)
    Vore bara kul att ha några att bolla lite idèer med under tiden!

    /C

  • Örebro­brud
    Äldre 26 Oct 08:20
    #0

    Gullan79: Du har gott om tid på dig. Känn dig inte stressad! Det du kanske behöver boka redan nu är festlokal och kyrka.

    Själv gifter jag mig den 2 december, så det börjar närma sig för min del .

  • fröken Inga
    Äldre 26 Oct 10:10
    #0

    Örebrobrud. Berätta hur det går för dig i planeringen. Mamma brukar berätta att ni pratat ibland. Hörde att du köpt en stor vit fuskpäls, lät råhäftigt. Man blir så sjukt giftassugen!

  • Gullan­79
    Äldre 26 Oct 10:21
    #0

    Örebrobrud: Tack för att Du lugna ner mig lite! :) Jag har ganska så just prel.bokat Gällersta Forngård, måste väl åka ut så snart som möjligt och kolla bara. Och sen boka på riktigt! Pirrigt!
    Vad spännande att Du gifter Dig snart!:) När, var och hur om man får vara nyfiken?

    Är det några som har andra tips på lokal här i Örebro och runt omkring för runt 100 pers??
    Det verkar vara rätt svårt att hitta.

  • Gullan­79
    Äldre 26 Oct 10:24
    #0

    Har som sagt redan prel bokat Gällersta, men om den mot all förmodan inte skulle kännas bra...så vore det kul och bra med lite fler tips!! :)

    Och egentligen skulle vi vilja ha festen närmare kyrkan...Det skulle förstås vara smidigast. Så är det nån som vet nån fin och stor lokal mer runt Fjugesta trakten?? Eller mer i centrala Örebro, fast då drar förstås priserna iväg.

  • Örebro­brud
    Äldre 26 Oct 10:58
    #0

    Gullan79: Jag gifter mig i Glanshammars kyrka och kommer att ha festen i Karolinska skolans lokal på slottet. Den kan jag tipsa om. Den är jättefin och ni bör inte ha några problem att få rum med 100 personer. Den kostar strax över 5000 kr att hyra och då ingår städning. Nackdelen är att det inte finns något kök, om ni ska laga mat på plats.

    fröken Inga: Planerna går bra, men nu börjar det bli lite stressigt och pirrigt. Jag undrar hela tiden vad jag har glömt eller missat att fixa... Jag har ännu inte köpt underkläder, bestämt dukning/dekoration, gjort festhäfte och gjort bordsplacering. Sedan så är den en massa detaljer som ska bestämmas med cateringfirman, solisten i kyrkan, fotografen etc.

    Jag har gjort en liten hemsida via weddingannouncer som ni gärna får titta på: lagerson.weddingannouncer.com/

  • Gullan­79
    Äldre 26 Oct 11:06
    #0

    Örebrobrud: Tack igen för Ditt svar!!:) Ok, den lokalen måste vi absolut kika upp. Vi har inte riktigt bestämt oss hur vi ska göra med maten. Det lutar åt att vi ska ta hjälp av en kompis till min blivande, han är kock. Frågan är om han kanske behöver ha tillgång till nåt slags kök, även om han förmodligen inte skall göra maten på plats. Men nåt litet kök kanske det bör finnas.
    Men vi får kolla, tack än en gång för tipset!

    Ska gå in och kika på Eran hemsida, spännande.

  • fröken Inga
    Äldre 26 Oct 12:04
    #0

    Gullan. Dylta bruk är en trevlig lokal också. Kostar 5000, storkök där ni kan laga mat, bestick och allt sånt ingår, finns dessutom stort dansgolv. Ligger utåt ervalla.

    Örebrobrud. Var inne och kikade på er sida, signade gästboken!

  • Gullan­79
    Äldre 26 Oct 12:27
    #0

    Fröken Inga:
    Tackar så mkt för tipset!!:) Jag har tänkt på det alternativet, har hört att det ska vara bra.
    Men då vi förmodligen kommer gifta oss i Fjugestatrakten så känns det kanske lite för långt för gästerna att behöva ta sig dit också!? Blir en del farande fram och tillbaka..Och Gällersta ligger i och för sig inte heller så bra till egentligen då. Men det är iaf prel. bokat så får vi åka och kolla hur det är där.
    Men tack än en gång för det tipset, måste ringa till Dylta och höra lite i alla fall!

  • fröken Inga
    Äldre 26 Oct 12:35
    #0

    Gullan. Helt förståligt.

  • Gerda
    Äldre 26 Oct 12:41
    #0

    Gullan79

    Om jag minns rätt så ska det finnas en lokal liknande Gällersta Forngård i Fjugesta-trakten. Har så dåligt minne att jag glömt namn på stället, men jag tror att den lokalen kunde ta uppåt 100personer.

    En bygdegård/forngård som en förening driver. Kanske du kan höra runt och se om nån har bättre minne än mig? Ska även fråga kompisen, hennes svåger hade sin bröllopsfest sig där (tror jag).

  • Gullan­79
    Äldre 26 Oct 13:01
    #0

    Gerda: Tack för tipset, måste absolut kolla runt!!:) Men kolla även gärna med Din kompis.
    När är det dags för Dig att gifta Dig?

  • Gerda
    Äldre 26 Oct 14:15
    #0

    Gullan79

    7 juli gifter vi oss. Det blir ett litet bröllop på Adlers där vi viger oss med närmaste familjen och bjuder in till brudskål, middag o fest efter vigseln.

    Har ni tänkt närmare på hur ni vill lägga upp bröllopet?

  • Peos Lena
    Äldre 26 Oct 17:15
    #0

    Gullan79

    Kolla på den här hemsidan, där finns många bydgegårdar med, finns i alla fall en i Kräcklinge. Lycka till.
    www.folkpark.nu/bygdegardar/index.htm

  • Gullan­79
    Äldre 26 Oct 18:29
    #0

    Gerda: Det låter superhärligt!!:) Och Ni gifter Er 070707 som många andra, häftigt. Att vara vid Adlers verkar vara så himla fint dessutom.
    Ni verkar ha kommit långt i Erat planerande?

    Vårat bröllopsplanerande började i måndags, hihi...Min kille friade nämligen i lördags, så förlovning sker inom kort!:) Men vi har redan bestämt att vi vill gifta oss sista helgen i juli nästa sommar.. Ute i Hidinge Nya eller gamla kyrka, har dock inte kunnat boka då det inte är nån som svarar därute. Vårat bröllop blir nog inte så himla litet som vi tänkt, ska bjuda runt 110. Var drar man gränsen?? Vi känner inte att vi kan ta bort någon. Vi har inte bestämt om vi skall ha buffe, eller tre-rätters.
    Gällersta är prel. bokat, men letar ändå efter närmare lokal. Vi har redan kock och fotograf i åtanke, några som vi känner som vi tänkte höra med. Annars har vi inte hunnit längre..
    Men det är mycket att tänka på..puuh!

  • Gullan­79
    Äldre 26 Oct 18:30
    #0

    Peos Lena:
    Tackar så jättemycket för hjälpen. Väldigt snällt av Dig!:)

  • Örebro­brud
    Äldre 26 Oct 19:46
    #0

    fröken inga: Hur går det med bröllopsklänningen? Jag hörde av din mor att ni skulle iväg och prova lite olika varianter.

Svar på tråden Bruda i Örebro