• June20

    2008 Sommarbröllop, tråd 3!

    Thailands brud

    man kan säga att man ska gå på bal..det brukar räcka....hehe

    Vi ska gifta oss ev sista helgen i Juli som det ser ut nu för att passa folks semesterdatum el så skiter vi i det o tar 9e Aug för 080808 gick inte ihop med festlokalens uthyrning-endast helger ej fredagar.

    Ok lät rätt kompilcerat det där med din knut....tappade mig där nånstans vid volymen hahaha men kan tänka mig min beskrivning lät snurrigt med. Jag har nån bild med en knut o en orchide som jag sparade för att ev ha liknande när jag skulle på en väns bröllop. Spadare på datan så kan inte visa här om ja inte mailar då.
    :)

  • June20

    Thailands brud

    Nej endast 19-25st vilket satt käppar i hjulet med eftersom många lokaler krävt att vi varit minst 30,40 el tom 60pers!
    Men vi vill inte bjuda dem vi inte träffar så ofta el på flera år. Samt vi har inte råd heller, skulel vara tvungen att ta ut lån på 20 000 bara för maten antagligen då.
    Jag har heller inte så himmla stor släkt/vän skara o han har ifs inte hemskt mycket vänner heller men däremot 300släktningar nere i Jugge! som e massor han knappt vet vilka dem är men som brukar bjudas in ialf på bröllop om man har det där nere för "så gör man där nere"...helt vanligt med 3-400pers.

  • June20

    Thailands brud

    jo en del el lite sådär välja bort en hel del släkt o även visa vänner men majoriteten har varit att själva ställena som hyr ut lokalerna krävt att vi ska vara flera än vi är och det är riktigt elakt. Tänk om tex det hade vart några som gifte sig och den ena kanske bara hade kontakt med föräldrar o nåt enstaka syskon o den andres familj var död! Med tanke på många försvann i tex Tsunamin. Nä ni passar inte in här för ni är för få!
    Tycker det borde finnas mera valmöjligheter för dem med mindre bröllop.
    Det är igentligen det jag önskar just nu att jag hade råd att köpa tex ett rätt fint hus el hyra då och kunna hyra ut lokaler i den för vigslar inkl alternativa vigslar så som goth och dem som bara inte vill ha en präst där men ändå inte vill vara i rådhuset. Att kunna erbjuda dem olika draperingar av lokalen och ev sidenblommor så att dem slipper tänka på att köpa dyra blommor som sedan bara dör.
    Men jag har inte sådana pengar och vet inte nånstans där jag skulle kunna hyra/köpa ett sådant hus. Alternativ till kyrkan. Samt uthyrning av ev mindre lkaler för dem med små fester som ÄNDÅ vill dansa också o inte bara sitta vid ett bord hela kvällen.
    Har sett flera lokaler där men hyr ut mindre lokal men då finns ingenstans o dansa utan bara sitta runt bordet!
    Jaja...vi får se vad som händer jag kanske vinner på lotto en vacker dag ;) ;) ;)

  • June20

    Mysan98
    hahaha TACK! det eller triss kanske...:)
    ersättning för min whiplashskada e inte fel heller förstås...hmmm...

    Såg snöfligpapper på Panduro i Fredags sådant som är halvt genomskinligt...jätte fint!

  • June20

    InaHjärtarAdam

    Jo jag vet lite hur det känns med det där nu när vi har berättat för visa om vårat bröllop.
    Självklart vill jag inte separera på personer som är förlovade el så men samtdiigt kändes det inte så kul att en person jag aldrig ens sett på blid nu har "rätt" till att bli bjuden på vårat bröllop! -Min kusin förlovade sig i fredags!
    Vi hade knapt råd med dem som vi ska bjuda med våran budjet vi räknat ut men samtidigt ville vi inte bara bjuda föräldrar...o tanken på gifta sig bara oss 2 är uteslutet. den biten går bara inte in i min skalle....känns som man bara skriver på ett kontrakt och inte "firar kärleken" om man ska kalla det ett bröllop mera med 2pers.

    Men hur många hade ni på listan redan då? har mräkt att många här på tråden har minst 50-100gäster så då kan jag förstå att 10pers är skitmycket....men även för oss så var ju bara 1 PERSON irretations framkallande.
    Det är lite fräckt också att komma o peta in folk när ni redan bokat lokalen och redan bestämt ERAN listan...tycker ni gott kan stå på er ändå med första listan och lokalen.

    *****

    För oss så kommer vi antagligen ta bort hela 6pers för att kunna spara in på budgeten ännu mera samt just dessa har inte m2b sett på flera år så han känner sig inte så himmla nära till dem. Detta e inte för att denna "nya fölovade/ingifta släkting" ska få plats utan dem är bara lite onödiga från början men det hjälper ju igentligen till lite ialf pga att det kom mer personer in på listan.
    Men gu nåde min kusin om dem ska ha sit bröllop på samma år som oss. Inte för att vi el dem kommer lida men allas gäster som måste åka till 2 platser för 2 olika bröllop!! Dubbelbröllop kommer inte på tal heller för den delen kom ja på nu....vill inte dela våran dag med någon man inte känner och vi hinner inte lära känna henen innan vårat bröllop eftersom vi kommer inte ha råd att åka upp dit en enda gång innan brölllopet....så långt fram i planeringen ligger vi hahahaha.....ush det e inte kul o veta sin framtid 3år framåt så...ser bara spara spara spara spara pengar....o saker man skulle ev behöva göra så som besöka släkten till jul men kan ej.

    ok i will stop now before i get really depressed!

  • June20

    Har faktiskt glömt baren biten för tillfället....men tänkte vid ett tillfälle att enbart ha alkoholfritt bröllop tom.
    Tror inte vi kommer ha någon direkt bar....Kommer ha brudskål och vin till maten, någon öl är det inte ens tala om ialf inte till maten även om vi ska nu ha hemmagjord buffé. Känns för schskigt till middagen ialf.
    Sedan efteråt kan jag tänka mig att vi skulle kunna ha några flaskor till vin, cider, balieys el dylikt samt nån sorts vodka men INTE så att det är tillräkligt till en hel bar...begränsar def vodkan där!
    Inga fyllekajor tack för då rings en taxi o det gäller även om det så skulle vara min framtida svärfar.

  • June20

    så e de i nattens mörker hahaha hjärnan e snabbare än fingrarna oftast...ibland även på dagen HEHE;);)

  • June20

    Jenny_Åland

    tror det tråkigste med det hela om allt hade vart på riktigt är om typ ingen ville komma gämfört med att man glömt o berätta....tur ialf att det bara var en dröm...o snällt av m2b att han skulle göra om allt igen för att göra det "rätt" :)

    Min mammas senaste grej...för att hon ska komma så måste hennes "gifta pojkvän" få komma också på vårat bröllop....sa inte det direkt ut men det var ganska rakt i ansiktet ändå...man ser ju signalerna såhär efter 26år. Komenetarde att ska han komma får han fasen skilja sig.
    Jag kanske ev inte kan sätta stop för han ska komma men ja ska då sätta stop för hans piroger som hon påstår han skulle bli glad för att baka till oss(ööövad kom det ifrån? jag har inte bett om några piroger o minst av honom av alla personer)...med oliver som typ 99% av gästerna avskyr!
    Han kan få sitta där i ett hörn o sedan dansa med henne men mer än så ska han inte få kan ju DEF glömam o sitta vid honörs bordet!!!
    Hon kan inte tro att jag ska acceptera någon som inte ens respekterar äktenskapets regler eller dragit med henne i hela 3år på en kärra att ska glädjeligen bli inbjuden till vårat bröllop.
    Varför tror hon att jag nånsin kommer acceptera honom el vad dem gjort bakom ryggen på hans fru? slem slem sleeeem!
    Sorry ordbajs........

  • June20

    Snart_FruL

    tyvärr det hade hon nog kunnat gå med på eftersom hon "leker kompis" med henne samtidigt...ush ja vet de e min egen mamma vi pratar om men detta e bara för dåligt beteende. Jag tycker ifs inte att hans fru e nåt o hänga i julgranen (fysiskt el personligt) men man behöver inte ljuga så.

  • June20

    snitte
    för han e ett veligt slem som e rädd om sitt skin antar ja bla när det kommer till o överleva med pengar...och de har 2 döttrar men dem e båda vuxna o bor inte hemma mera vad jag vet. Kanske han tror dem skulle tycka han va elak som skilde sig från deras mamma o sen direkt flyttar ihop med den "nya kvinnan"...el åt minståne har det ihop med. De e nog inte så dumma att dem skulle inte kunna räkna ut det efteråt ialf...nu tror ja dem e mest blinda för dem inte bor i samma stad o frun hon e bara naiv o blåögd helt o hållet.

    Han har ju ifs 2år på sig o skilja sig men jag skulle inte tycka mera om honom fast han ens skilde sig o tom gifte om sig med min mamma. Kanske tolerera men inte acceptera.
    Han frågade min mamma om han var skyldig henne nåt, nu sist när dem höll på med grejer de sålt på marknad ihop, för att dem höll på o dela upp pengarna. Då vifta hon med fingret o sa en ring....men jaja.

  • June20

    Väntar på att våran websida som skulle fixas gratis ska bli klar..men får nog änta ett bra tag till tyvärr dem verkar upptagna med annat som en ev flytt till England helt plötsligt. Men jag har inte större förväntningar eftersom dem grö den gratis som sagt.

    Vi har också tittat på ett café som ev vigsellokal...har dem där valvtaken som ja dreglar på hela tiden! HAHAHA...är galen i!
    Verkar trevliga ialf när man frågade om saker o ting. Hmm hoppas mera där ialf.

  • June20

    InaHjärtarAdam

    Ooookej! ska någ ta mig en titt hos dem där på Liten Karin...hade nämligen tänkt mig en liten promenad inne i Haga rätt snart ändå :) så hiiiiiiimmla trevligt område!

    Uhmm Ching? jasså hette det så? hahaha trodde det var China...Uhm nej vi kom fram till att det kommer nog inte gå där eftersom dem lär ha restaurangen öppen på kvällen för ordinarie gäster och vi ville inte dela restaurang med andra samt vi ville ha dansutrymme o spela musik så då kommer vi störra ev andra gäster.
    Jag hade sett en gammal gamal svart vit bild på vad som fanns i dem lokalerna förr i tiden-en bar med mönstermälade valvtak, tror det var allmoge stil. Därför blev ja nyfiken på vart i GBG den lokalen fanns o så räknade jag ut vart det var men det visade sig ju att dem har nu vitmålat taket och målat äklig peach-färg o brunt på andra detaler i lokalen.
    Så tyvärr gick den lokalen helt bort o vi iddes inte ens fråga om kostnadsförlsag eller annat. Tyckte även att deras mat var lite smaklös o fettigare än andra "kina" restauranger vi vart på i GBG.
    Det var hela historien! :)

    Vi kom på en annan lokal ev för vigsel men har nu fått kostnads förlag för en endast en vigsel där (har också valvtaken) men det hade kostat 4300kr för lokal,snittar o jordgubsvin för 20 pers o då bara en vigsel. Så det blri nog inte den heller. Väntar just nu på kostnadsförslag från ett annat ställe med. Hoppas för allt guld i världen att dem inte e lika dyra för sådan kort tid. Den e verkligen "perfekt" nämligen.

  • June20

    aha hon la in denna tråd på BT-träffar....men det passar ju inte heller rätt eftersom alla här kan inte ses...om nu inte folk åker tåg o ses....hmmmm sen finns det ju bara "vår månad" o välja på.

  • June20

    jaja vad vet lilla jag ja försökte sist det var dags med en tråd också men den passade inte heller tydligen...
    never mind very bad week!!

Svar på tråden 2008 Sommarbröllop, tråd 3!