• Tesze

12 augusti 2006, Vad har ni kvar att fixa?

Hej, hej i sommarvärmen!

Nu börjar det dra ihop sig till upplopp :)

Förrut höll vi lite koll på vad vi hade ordnat inför den STORA dagen men nu borde ju det mesta vara fixat så nu tänkte jag kolla lite hur det ligger till. Vissa dagar tycker jag att jag har kommit långt men andra dagar känner jag paniken komma smygande över allt vi har kvar att fixa.

Jag har följande kvar att fixa:
    *DJ
    *Bröllopstårta
    *Bordsplacering
    *Festprogram
    *Vigselprogram
    *Hämta ut ringarna (ringarna är i V-ås och vi bor i Sthlm)
    *Tala med Kantorn & Prästen
    *Köpa BH till klänningen och något lite mer "foxy" till natten
    *Sy in klänningen
    *Bestämma blommor med floristen
    *Kolla av med de inblandade om vem som gör vad 11:e och 12:e augusti.

....Oj....nu när jag skrev upp allt känns det som om jag har väääldigt mycket kvar att ordna...det är ju trots allt endast 28 dagar KVAR!!! :)

Hur har ni det tjejer?
    /Tesze -snart fru Axén :) :) :)

• Svar på tråden 12 augusti 2006, Vad har ni kvar att fixa?
  • fiafiber

Har tjatat på dem sen kristi h-färd om att jag reser från stockholm innan bröllopet. De säger idag eller imorgon... De har inte ringt idag... SUCK!

• Popis

Vi fick vårt tårtfat i dag! Gud vilket fint. Jag är så himla nöjd! :D

Ett jättefint i björk 4 våningar och en lite platå till vårt älgbrudpar. Saknas bara en ledpinne nu hihi.

• Tezzie

Jag kommer inte igång med festpogrammet!! Jag blir koko..
    Sen har jag pyssel kvar att göra, rispåsar,fålla dukar,och laga nattamaten som jag ska frysa in nu innan.

Jo imorron ska jag till Ikea och köpa ljus.

• fiafiber

Äntligen hänger min klänning i garderoben! Bara 1½ mån för sent...
    Till råga på allt var det en stor fläck på, typ brunkräm - jag hade endast mascara på mig, jag är helt oskyldig. Lite ovanligt spiller jämt annars.
    Höll på att börja gråta... de fixade bort det så det nästan inte syns, men jag vet ju om det.... De bjöd på en hyra av underkjol men jag tycker nog de kunde dra av mer av priset...

• Tesze

Fiafiber

Skönt att klänningen äntligen har kommit men fy så trist att den hade en fläck på sig. Det finns ju ingen tid till att byta och köpa en ny klänning nu så jag tycker nog också att de skulle dragit av på priset.

Hoppas du känner dig nöjd ändå och det är säkert ingen annan som kommer se något utan du kommer stråla i deras ögon, tänk på det istället för på fläcken ;)

Tesze

• lilla_grodan

Fiafiber, härligt att klänningen har kommit. Försök att tänka positivt, du kommer säkert att se ut som en prinsessa den 12 och ingen kommer att se något annat!

Guldsmeden som förstörde min förlovningsring fixade den inte i tisdags som det var sagt från början. "Diamantkillen" är på semester så guldsmeden kan inte fixa ringen förrän nästa vecka

• Cassiopeija

Sitter här i ett _hett_ Göteborg och fixar med vigselprogrammen... Svettigt t o m inne i lägenheten där det annars brukar vara svalt.

lilla_grodan: Hoppas det löser sig med ringen! Inte kul att behöva stressa upp sig för det också.

• Trollsländan

Jag har massor kvar, vigselprogram, dekorationerna, dukningen (på fredag), handla all maten och leverera till kocken, en nagel bröts på möhippan så jag tvingas tyvärr pynta ut för manikyr... Slöjan är kvar att brodera lite till på samt smådetaljer på brudklänningen och näbbklänningen. En pergamentrulle till toastmastern skall fixas, ringen är inte klar än... och hela huset ska städas då alla kommer hit dagen efter bröllopet...

• junilejon

Hej

Jag undrar bara om du Anna Papec finns här bland alla...jaf såg att du skulle gifta dig den 12/8...om du undrar vem det här är så gick vi i 1-9 i skolan ihop!!!

• Trollsländan

Nu ringer jag runt och hör med alla jag bokat och tyvärr så ändrar dom priset och står inte alls för vad som lovats...visst blir man sur

• Nickedockan

Denna vecka är hektisk! Det är massor som ska fixas, och mannen är supereffektiv - efter att ha slöat hela sommaren! Nu j*klar!

Eftersom vi ska ha festen hemma så är det en del att fixa med trädgården, sätta upp tält, hämta möbler och sånt. Festprogrammet ska kopieras, och mannen ska hitta kläder!, har han fortfarande inte gjort...

• GoaSmulan

Här är jag precis klar med klänningen. Kvar nu denna veckan är att storstäda här då vi ska ha middag hemma för närmaste familjen efter mottagningen. Dessutom är det ju en del som ska fixas på fredagen.

Svar på tråden 12 augusti 2006, Vad har ni kvar att fixa?