• Tesze

12 augusti 2006, Vad har ni kvar att fixa?

Hej, hej i sommarvärmen!

Nu börjar det dra ihop sig till upplopp :)

Förrut höll vi lite koll på vad vi hade ordnat inför den STORA dagen men nu borde ju det mesta vara fixat så nu tänkte jag kolla lite hur det ligger till. Vissa dagar tycker jag att jag har kommit långt men andra dagar känner jag paniken komma smygande över allt vi har kvar att fixa.

Jag har följande kvar att fixa:
    *DJ
    *Bröllopstårta
    *Bordsplacering
    *Festprogram
    *Vigselprogram
    *Hämta ut ringarna (ringarna är i V-ås och vi bor i Sthlm)
    *Tala med Kantorn & Prästen
    *Köpa BH till klänningen och något lite mer "foxy" till natten
    *Sy in klänningen
    *Bestämma blommor med floristen
    *Kolla av med de inblandade om vem som gör vad 11:e och 12:e augusti.

....Oj....nu när jag skrev upp allt känns det som om jag har väääldigt mycket kvar att ordna...det är ju trots allt endast 28 dagar KVAR!!! :)

Hur har ni det tjejer?
    /Tesze -snart fru Axén :) :) :)

• Svar på tråden 12 augusti 2006, Vad har ni kvar att fixa?
  • Trollsländan

Jag försökte boka hotel idag, det var inte det lättaste, vi vill bo nära ekerö/bromma och hade hoppats på ulvsunda slott...men de vill att jag återkommer den 1 augusti???? för de kan inte bestämma om de ska ha öppet den natten eller inte. De har bröllop där den kvällen men som dom sa...det kostar ju att ha folk där på natten och deras verksamhet är egentligen konferens och inte bröllopsnätter. Så deras hemsida är lite missvisande. Kan vara bra att veta!!! För de lockar ju med sviter till bröllopet.

• Cassiopeija

Nickedockan: Jag har ett par vita sandaler från Ecco. Låg klack, remmar och jättesköna att gå i. Så mitt tips är att kolla Ecco!

• Cassiopeija

Hej allihopa!

Hur går det för er? I fredags var jag och köpte smink och idag har jag fått en hel del gjort:

* Gjorde klart halsbandet
    * Sydde om axelbanden på en behå så den passar klänningen
    * Ringt en kusin och bett henne dela ut rispåsar samt ha koll på presentbordet och tejpa fast korten på rätt paket
    * Börjat skriva en packlista med allt vi ska ha med oss... Den kan bli lång!

Men det är en massa smågrejer kvar att fixa. Tycker det dyker upp mer och mer hela tiden.

• LVN

Här är en till som gifter sig den 12e augusti, än så länge så känns det som om vi har allt under kontroll, men när vi kommer till Sverige kommer nog paniken.
    Vi har detta kvar (som jag vet)
    vigselprogram
    musik under middagen och då bandet tar paus.
    bestämma blombukett
    kostym till mannen
    köpa öl och vin
    bestämma bordsdekorationer
    möta med prästen och kantorn igen
    dubbelkolla med fotograf, solist, säckpipe spelaren
    slappna av och njuta av förberedelserna
    Som sagt, det kommer nog komma till en massa på denna lista, men jag kan inte komma på vad det kan vara just nu.
    Lycka till med de sista detaljerna!
    Victoria

• lilla_grodan

F*N vad stressad jag börjar känna mig.

Kvar att göra:

*Lämna in tårtbeställning
    *bröllopsprogram
    *vigselprogram
    *underkläder
    *läppglans etc.
    *bordsplacering
    *hotellbokningar under smekmånaden
    *Kolla så att vi har fått alla tillstånd och all planering från polis och trafikkontor eftersom det är maraton under vigseln och vi annars inte kommer ut ur stan efter vigseln...

Dessutom hände det som inte fick hända idag. Vi skulle hämta min blivandes handsmidda guldring idag, den blev hur bra som helst. Vi nämnde samtidigt att min förlovningsring behöver förstoras en storlek eftersom det blir för tjockt på fingret med båda ringarna. Smeden erbjöd sig att förstora förlovningsringen där och då. Han började att jobba på ringen och 2 av diamanterna sprack... Jag har varit jätteledsen hela dagen. Jag var så stolt över min ring som min sambo själv hade valt ut och köpt till sitt frieri, det känns jätteledsamt.. Dessutom tycker jag så synd om smeden, han ville bara väl och nu får han jobba på sin semester för att fixa min ring.

• Cassiopeija

lilla_grodan: Nä, vad tråkigt! Mitt uppe i allt annat som ska fixas också... Men du, jag har märkt att många saker som jag stressat upp mig lite över tar egentligen inte så lång tid att fixa när vi väl har satt igång. Tårtorna var ett telefonsamtal så var det fixat, smink och underkläder en eftermiddag på stan så kunde jag bocka av det osv. Mycket går dessutom att göra medan man ser på TV och diskussioner om bordsplacering går bra att kombinera med disk och matlagning.

• Nickedockan

Tack Augusti_2006! Jag ska kolla ecco!!

• Nickedockan

Och tack till Cassiopeija med!

• marro

Huga...nu ska jag snart till bröllopsklädesaffären o måtta upp klänningen jag bokat. Antagligen blir det till o lägga ut den en aning (eller mycket) efter all god mat jag stoppat i mig under semestern Ska kolla lite på slipsar till m2b oxå! Jag går numer runt med ett ständigt pirr i magen...bröllopsnerverna börjar göra sig påminda antar jag ...nu är det ju bara 18 dagar kvar!!!!

• marro

Vi har kvar att fixa:
    Göra färdigt musiken till festen.
    Transport från kyrkan
    Köpa alkoholen
    Köpa såpbubblor
    Köpa maten vi ska ha till nattamat
    Presentationen av gästerna är inte riktigt klar

Annars är det mesta färdigt! Känns skönt o slippa stressa in i det sista!!

Svar på tråden 12 augusti 2006, Vad har ni kvar att fixa?