• Tesze

12 augusti 2006, Vad har ni kvar att fixa?

Hej, hej i sommarvärmen!

Nu börjar det dra ihop sig till upplopp :)

Förrut höll vi lite koll på vad vi hade ordnat inför den STORA dagen men nu borde ju det mesta vara fixat så nu tänkte jag kolla lite hur det ligger till. Vissa dagar tycker jag att jag har kommit långt men andra dagar känner jag paniken komma smygande över allt vi har kvar att fixa.

Jag har följande kvar att fixa:
    *DJ
    *Bröllopstårta
    *Bordsplacering
    *Festprogram
    *Vigselprogram
    *Hämta ut ringarna (ringarna är i V-ås och vi bor i Sthlm)
    *Tala med Kantorn & Prästen
    *Köpa BH till klänningen och något lite mer "foxy" till natten
    *Sy in klänningen
    *Bestämma blommor med floristen
    *Kolla av med de inblandade om vem som gör vad 11:e och 12:e augusti.

....Oj....nu när jag skrev upp allt känns det som om jag har väääldigt mycket kvar att ordna...det är ju trots allt endast 28 dagar KVAR!!! :)

Hur har ni det tjejer?
    /Tesze -snart fru Axén :) :) :)

• Svar på tråden 12 augusti 2006, Vad har ni kvar att fixa?
  • svessan

Sitter och jobbar på festprogrammet och har precis gjort klart de sista placeringskorten.

Annars ska vi bestämma med syskon om sång till ceremonin.
    Plus att jag också behöver lägga ut min klänning.
    Fixa en näsduk till sambon (funderar på att ha samma tyg som på min klänning, vad har ni?)
    Lästa ut mina skor.
    Koordinera folk och deras boende.
    Göra musiklistor.
    Fixa mic, förstärkare o stativ.

Lite småsaker också men jag inser nu när jag skriver det att det mesta är gjort.

Just det ja, jag skulle ju skaffa en Hollywoodkropp också hade jag tänkt.

• marro

tjipp! Klänningen som är en 38:a behöveds inte ändras alls, utan satt som en smäck! Mannen har hittat hela sin outfit idag, kostym, väst, skjorta o slips! Kalajs!!

• Zozo

Hejsan.. 14/8 för mig, men det finns ingen trad för det.. sniff!

Vad vi har kvar..? Tja, det är mest dubbelkoll pa alla leverantörer och sista test av kläderna.
    Beställde just blommorna av den underbara floristen! Blev sa glad för att hon var sa entusiastisk!!

• Nickedockan

Jag har fortfarande inte köpt skor, men efter fina tips på BT vet jag var jag ska leta!

Mannen har inga kläder ännu... (Fast det är ju hans problem !)

Ska ha ett meeting med föräldrarna till helgen för att stämma av och kolla så att allting är på G, eller om vi glömt något... Tror att det kommer att kännas jätteskönt att kolla av när det bara är två veckor kvar, när det bara är TVÅ VECKOR KVAR!!!!

• GoaSmulan

Här börjar saker och ting att bli klart med. Kjolen till min klänning är i princip klar, ska bara fållas. Sedan är det toppen kvar. Vigselprogram håller på att skrivas ut just nu i skrivandes stund och min m2b lägger sista handen på festprogrammet.

• Zozo

Arghhh, just ja. Jag maste klistra in sma minilappar i vara program eftersom vi fick en extragäst förra veckan - precis efter att vi skrivit ut programmen naturligtvis! Suck!

• fiafiber

Här är programmen färdiga- ingen får bli sjuk!!
    Men min klänning lyser med sin frånvaro... Nu har det gått 4 mån o 1 vecka.... Det skulle ta 3...

• Zozo

ojoj.. var kommer den ifran.. min kom pa tva veckor!!

• fiafiber

Det är en nixa beställt av bröllopsbutiken i sto....

• Zozo

Ojoj! vet de när den kommer nu da?

Svar på tråden 12 augusti 2006, Vad har ni kvar att fixa?