• Tesze

12 augusti 2006, Vad har ni kvar att fixa?

Hej, hej i sommarvärmen!

Nu börjar det dra ihop sig till upplopp :)

Förrut höll vi lite koll på vad vi hade ordnat inför den STORA dagen men nu borde ju det mesta vara fixat så nu tänkte jag kolla lite hur det ligger till. Vissa dagar tycker jag att jag har kommit långt men andra dagar känner jag paniken komma smygande över allt vi har kvar att fixa.

Jag har följande kvar att fixa:
    *DJ
    *Bröllopstårta
    *Bordsplacering
    *Festprogram
    *Vigselprogram
    *Hämta ut ringarna (ringarna är i V-ås och vi bor i Sthlm)
    *Tala med Kantorn & Prästen
    *Köpa BH till klänningen och något lite mer "foxy" till natten
    *Sy in klänningen
    *Bestämma blommor med floristen
    *Kolla av med de inblandade om vem som gör vad 11:e och 12:e augusti.

....Oj....nu när jag skrev upp allt känns det som om jag har väääldigt mycket kvar att ordna...det är ju trots allt endast 28 dagar KVAR!!! :)

Hur har ni det tjejer?
    /Tesze -snart fru Axén :) :) :)

• Svar på tråden 12 augusti 2006, Vad har ni kvar att fixa?
  • fiafiber

Känns som att man planerat 4-ever... vi har varit ute i väldigt god tid då vi inte bor där vi ska gifta oss, sen har vi en 21 månaders son som kräver mkt uppmärksamhet...
    -Väntar på att klänningen ska komma till butiken, det skulle ta 3 mån, har gått 4.... Har ringt o tjatat några ggr, men vad kan de göra?
    -Festprogram, vigselprogram, bordsplacering klar. Men folk har ju en förmåga att bli sjuka samma dag...
    -Prästen är virrig, men skön, hoppas hon säger rätt namn, kantorn har fått sina noter sen länge
    -måste köpa presenter till de som hjälper till, har bara köpt manchettknappar till hans bestmen som det står best man på.
    -vår "blomtjej"fixar allt vad gäller blommor, kyrkan bord o buketter. Ska bara bestämma mig för sista gången vilken bukett det blir.
    -ringen är hämtad o förlovningsringarna är ronderade eller vad det heter...
    -tårtan är beställd efter MKT om o men...
    -vi måste ladda ner musik när bandet pausar, har fått fina tips här
    -ska oxå göra upp med de inblandade vad de ska göra dagen d.
    -har just städat förrådet, 2 naglar gick av vilket skapar lite panik, töntigt men så är det.
    -underkläder.... var o provade en riktig korsett, kände mig som en kassler med bröst som dubbelhakor, jag hade inte beghövt tallrik på festen i den. Kunde inte heller sitta ordentligt i den, så valkarna får frodas Men jag vill nog gärna ha nåt som håller in lite grann. Tror jag tar en bekväm bh o svidar om för nattliga aktiviteter
    Mer kommer jag inte på utan att kika i min lilla bibel här på bt!
    Lycka till!

• GoaSmulan

Vi har kvar:

- Festprogram (m2b´s ansvar)
    - Sy klart näbbklänningar och min egen (mitt ansvar)
    - Baka tårtor (bådas ansvar)
    - Laga mat (bådas ansvar)
    - Inhandla dekorationer (bådas ansvar)

Tror det är allt.

• Cassiopeija

Vi håller som bäst på med festprogrammen. Hade tänkt pyssla med det i helgen men det blev möhippa och svensexa hela lördagen istället...

Vigselprogrammen är i princip färdiga.

Toastmastern pratade vi med igår och gick igenom mer i detalj.

Tårtor är beställda.

Det vi ska fixa nu är:
    - Hämta klänningen imorn
    - Köpa stort paraply ifall det regnar vid fotograferingen
    - Köpa stor häftapparat så vi kan häfta ihop festprogrammen
    - Bli klar med halsband och örhängen
    - Ringa DJ'n och diskutera musiken

...och en del andra saker... Det känns ändå som om vi har läget under kontroll faktiskt.

• RCN

Hej hej

Känns som att det är jättemycket kvar att fixa.

Vi har kvar att göra:
    Festprogram
    Bestämma hur dukningen skall se ut samt köpa allt som behövs till den.
    Vi skall göra buffén själva så det är endel pyssel med det.
    Jag har inte köpt skor, underkläder el. hittat den brudbukett jag vill ha! Känns nästan mest stressande...

Det som är klart är:
    Lokal
    Vigselförättare
    Ring
    Band under hela dagen
    Toastmadame

Så jag antar att det allra viktigaste är klart.

Finliret kvar. Hur går det för er andra brudar?

• augusti_2006

Jag trodde inte jag skulle bli stressad, men nu börjar faktistk bli det.

*Vigselprogrammen är nästan klara (måste bara bestämma in och utgångsmarch först och vi får inte tag på kantorn Antagligen har hon semester.)

*Sen måste vi träffa stället där vi ska ha festen och diskutera detaljer (men dom har oxå semester). Så där börjar jag bli lite nervös!

*Festprogrammen är i stort sett klara förutom en kort beskrivning av alla gästerna. Jag har fått idétorka efter hälften. Är det någon som har tips på vad skriva? Hur gjorde ni?

*Bordsplaceringen är inte klar

• Trollsländan

Har massor kvar att göra.
    Förstasidan till festprogram är pg
    Detaljer som knappar kvar på brudnäbbsklänning
    Vingarna halvklara till brudnäbb
    Slöjan halvklar med pärlbroderier
    bröllopsnatten på hotel
    Smeden har semester, ringen kommer i augusti
    Kolla med festlokalen att kylskåpsrum finns och massa detaljer (plats för drickat mm)
    Beställa hjort någonstans.
    Snacka med kantorn
    30 stenar kvar att gravera
    äktenskapsförord
    körschema som alla iblandade också ska få delar av
    hämta klänningen/frockcoaten hos skräddaren
    provsminkning
    betala bröllopstårtan

mm mm
    Det stressiga är att jag kan bara göra vissa sakerna när lillan sover, vilket hon inte gör på dagarna...

• Lexx

Vi gifter oss oxå den 12/8.

*Vi har transporten från kyrkan till festen kvar att fixa.
    *Eftersom vi ska laga maten själva så är det lite färskvaror kvar att inhandla. Så som sallad, lök och lite andra grönsaker.

Tycker ändå att vi har gjort ett bra jobb med tanke på att vårt bröllop inte var tänkt förrän nästa år i augusti. Men i maj i år ville vi inte vänta längre. Så vi flytta fram datumet lite grann. Typ ett år :)Så allt har löst dig på ca 3 månader. Är lite stolt över mig själv om min "gubbe" Han har faktiskt hjälp till jättemycket!
    Tycker att alla som planerar ett bröllop och gör det mesta själva är kanonduktiga.

Lycka till alla ni andra som oxå kommer att gifta er denna dagen. Jag ska tänka på er när jag står i kyrkan och är knäsvag! :) Puss på er!

• Nickedockan

Halloj,,

Igår skulle jag titta efter skor. Jag har varit lugn när det gäller det eftersom jag tänkt att det finns hur mycket vita sandaler och skor som helst, och jag har inte nån särskild bild av hur dom tvunget ska se ut, liksom.. Tyvärr visade det sig vara mycket klurigare än jag trodde! Hittade ingenting, och vad som gör det hela ännu svårare är att jag inte vill ha för hög klack då jag och mannen är lika långa och jag inte vill bli allt för mycket längre än honom... Kanske får bli barfotabröllop ändå, som vi skojat om...

• Popis

Vi har i princip bara småsaker och transporten för oss kvar att fixa. Det känns skönt att ligga så bra till. Det finns goda förutsättningar att jag kan vara lugn sista veckan. :D

• augusti_2006

Nickedockan:
    Jag hittade faktiskt ett par (vad jag tycker)fina vita ecco skor. Supersköna. Hela fram (lite spetsiga) och öppna med rem bak. Jag köpte dom för 698kr men såg att det nu är rea och kostar under 500kr. Låg klack på bara någon cm.

Svar på tråden 12 augusti 2006, Vad har ni kvar att fixa?