• Bröllopstokiig

Kallor som brudbukett

Har någon nå bilder på brudbukett av kallor. Jag skulle vilja ha vinröda eller vita...dom e så otroligt vackra. Har någon erfarenhet hur bra dom håller sig!?

• Svar på tråden Kallor som brudbukett
  • Bröllopstokiig

Min man, marskalken och tärnan hade alla varsin kalla som corsage. Jag tyckte att det var jättesnyggt, dessutom luste de upp så fint mot frackarna och tärnans gröna klänning.
    Det funkade jättebra även om kallorna var stora, be floristen att sätta säkerhetsnålen/fästningsanordningen lite högre upp bara så att det inte tippar!

• Anonym

mina kallor höll sig fint hela dagen!

• Sara H

Nu har vi äntligen uppdaterat vår hemsida med bilder från bröllopet och där kan ni se bilder på såväl brudbukett som corsage. Min kallor höll sig bra hela dagen, både buketten och de i håret. Om man har kallor ska man dock inte räkna med att buketten går att spara.

För bilder se www.saraochfredrik.sytes.net

• Mrs Watson

Jag hade vita kallor i min bukett, och maken hade en vit kalla som corsage.
    Mina tärnor hade "flammande" kallor i sina buketter, som matchade deras klänningar, och Best man hade samma färg på sin corsage-kalla.

Min brudbukett höll sig i över en vecka!

Till dekoration på borden hade vi vilda blommor i ljusa färger, väldigt vackert.

Lite bilder här, brudbuketten:
    w1.511.telia.com/~u51105799/boel-nathan/sida2/image9.html
    Och tärnorna:
    w1.511.telia.com/~u51105799/boel-nathan/sida1/image18.html
    Och en närbild på makens corsage:
    w1.511.telia.com/~u51105799/boel-nathan/sida2/image14.html
    Se vad fina vi alla var:
    w1.511.telia.com/~u51105799/boel-nathan/sida3/image18.html

• Mrs Watson

P.S Jag hade förresten inget intresse av att torka min brudbukett.
    Istället tog jag några jättefina bilder på den, där den ligger i gräs, som jag så har ramat in. Superfint!

• minime

Mrs Watson ...
    Det var som att se sig själv i dina bilder...du hade exakt en sådan bukett som jag fantiserat om, även klänningen var sån som jag tänkt mig... Vilken bra smak du har!

• minime

Mrs Watson?
    Hur bra höll sig din bukett? Var det något problem med dropp på klännngen? Började den vissna om den inte fick vatten?

• f.d. Svart brud

Jag hade knallgula kallor i min bukett, fast ingen "traditionell" stavbukett med bara kallor...

Bilder på buketten finns på weidt.cjb.net under "bilder" / "bröllopsbilder".

Kallorna höll sig längst av alla blommor i brudbuketten. Har vid ett par tillfällen köpt enstaka kallor och haft i vas och de har hållit i upp till tre veckor om man byter vatten på dem då och då.

• Mrs Watson

Hej Minime -
    Nej, inget problem med dropp, och inte vissnade den heller! Jag transporterade den hela vägen från Skara där vi höll bröllopet, hem till Köpenhamn om onsdagen - i en plastpåse med en fuktig tidning!
    Sen höll den fint till på måndagen då vi reste på bröllopsresa, och då slängde jag den, för jag hade inte hjärta att se den ha vissnat när vi kom hem...

Tack för komplimangerna!

Svar på tråden Kallor som brudbukett