• Bröllopstokiig

Kallor som brudbukett

Har någon nå bilder på brudbukett av kallor. Jag skulle vilja ha vinröda eller vita...dom e så otroligt vackra. Har någon erfarenhet hur bra dom håller sig!?

• Svar på tråden Kallor som brudbukett
  • Bröllopstokiig

Elin - Ett tips till corsage är att ta en ros i samma färg som dina kallor. Kan nog bli snyggt tror jag.

• Bröllopstokiig

En till fundering...Om man har enbart vita kallor som bukett, vad ska man då ha till borddekoration...några förslag?

• Bröllopstokiig

Det finns väl inget som inte går med vitt?
    Varför ska bordsdekorationen och brudbuketten vara samma blommor?

• Bröllopstokiig

Jag hade 10-15 vinröda kallor som bundits samman med ett band i samma färg. Tärnorna bar 3 kallor var med vinrött band runtom. Min man och marskalkarna hade alla varsin vinröd kalla som corsage och det var supersnyggt.

• Bröllopstokiig

Sara H? Inte har du en bild på corsagen och brudbuketten?

• Bröllopstokiig

Sara H - Har du någon bild på hur din bukett såg ut? Det låter jättefint och vinröda kallor är det jag är sugen på att ha!

• Bröllopstokiig

Jag hade vita kallor i min bukett + ljusröda, stora rosor och grönt (murgröna etc.). Rosorna bildade liksom mitten (såndäna "faddigt" ljusröda gammeldags stora, som ser lite utblommade ut) och kallorna stod upp ovanpå buketten, och hängde ner från den.

Som corsage hade vi en liten kalla och en liten ljusröd ros för brudgummen, och sedan enbart ljusröda rosor för bestmennen (blev väldigt fint tyckte jag med dylik skillnad) och sen ljusröda rosor för tärnona, som också hade buketter med samma rosor som jag och murgröna, men bara jag och brudgummen hade kallorna.

Jag har nog faktiskt torkat mina... fast, inte är dom ju snygga direkt kanske inte. :)

Lycka till med blomval!

• Bröllopstokiig

Åh, den var verkligen jättefin!
    Tack för bilden!

• Bröllopstokiig

Mumin & Augusti 2003,

jag har några bilder där man åtminstone kan ana hur buketten och corsagen såg ut. Maila mig på sarhe@spray.se så mailar jag bilderna.

Svar på tråden Kallor som brudbukett