• Bröllopstokiig

Kallor som brudbukett

Har någon nå bilder på brudbukett av kallor. Jag skulle vilja ha vinröda eller vita...dom e så otroligt vackra. Har någon erfarenhet hur bra dom håller sig!?

• Svar på tråden Kallor som brudbukett
  • Bröllopstokiig

Jag hade kallor i min bukett, tyvärr har jag ingen länk till den buketten eftersom vår dator har haft en kollaps. Men de stod sig jättebra. Vi fotade oss dagen innan så det var ju viktigt att buketten skulle stå sig i 2 dgr. Jag hade vinröda kallor, vallmokapslar, gröna strån och klöverblommor. Otroligt fin bukett!

• Bröllopstokiig

Och jag undrar när det är säsong för kallor?

• Bröllopstokiig

www.hjelmer.se/wedding/images/3.JPG

Har tyvärr ingen närbild men här är en bild där min famnbukett med kallor syns ganska bra i alla fall.

Tror att det går att få tag på kallor året runt, men det kan hända att priset varierar lite.

Min bukett höll sig bra under bröllopsdagen, men sen var det tack och adjö. Om det är nån som undrar så går det INTE att torka kallor... Det luktar fortfarande illa i hela lägenheten efter mitt misslyckade försök.

• Bröllopstokiig

Jenny? Skickar du foto sen om du fått datorn till liv:) ?

• Bröllopstokiig

Johannapanna,

Jag är lite brointresserad. Vilken bro är i bakgrunden på era foton??

• Bröllopstokiig

Sippan - det är Trästabron, den är relativt nybyggd och går mellan Trästa och Väddö.

• Bröllopstokiig

Den bukett Nina länkade till var den bukett jag ville ha och lämnade in till blomsterhandlaren för att få gjord. Tyvärr liknade min bukett inte alls den buketten, men den var fin ändå.

Här är en bild på den bukett som jag fick:
    www.bazazz.com/wedding/brollopet/Brudkortet.jpg

Petra

• Bröllopstokiig

Jag ska oxå ha kallor i min brudbukett! Det finaste blommor som finns!

Ett tips är att gå in på Presstop (tidningsbutik) och köpa en tidning om brudbuketter. Kommer inte ihåg vad den heter, men jag tror bara det finns en. Den har flera bilder på jättefina buketter med kallor i olika färger.

Jag har dock en undran. Vad ska mannen och bestmannen ha i knapphålet. Tycker att det ser kul ut med en stor kalla.

Svar på tråden Kallor som brudbukett