• female81

december 2006

December brudar var håller ni till??

• Svar på tråden december 2006
  • *~9.12.06~*

2-3 månader innan heter det att man ska skicka ut inbjudningarna. Tänk om någon av dina gäster bokar en resa...

• Iriz

Vi gifter oss också 2 dec. Vi skickar ut inbjudningskorten 2 månader innan och gästerna får OSA 1 månad innan. När har ni satt OSA datum då?

• Iriz

Det är vanligt att man skickar ut inbj.korten 3 månader innan under industrisemestern. För då är ju folk ofta borta.

• Sara_80

vi gifter oss också 2 december och vi är en av dom som redan har skickat våra kort. anledningen till det är att nästan alla våra gäster bor i andra delar av sverige än oss. så det är för att dom ska ha en chans att ha råd att komma, blir ju en del utgifter så som boende och resa för dom.

• Lintuvirta

Halloj!

Hur går det för alla? Jag skulle bara kolla på en klänning i går men när jag var klar hade jag köpt en till mig och en näbbklänning till dottern...Så nu är ring klar klänningar, alla inbjudningar är skickade, kyrkan är klar, foto, mat festlokal + boende för alla gäster...

Nu känns det som jag kan ta det ganska lungt fram till november och njuta av hösten. Men ett litet problem kvarstår...

Jag och gubben har ingensatns att sova på bröllopsnatten. I vårat hus sover alla släcktingar...& alla ställen är stängda där vi bor..Vad gör man? Husvagnen?

Kom gärna med ideer..

• female81

Neon : jag gifter mig 26 dec o skickat inbjudningarna o satt osa en månad innan.
    många av de vi har bjudit jobbar oregelbundet o så. vill ge dem en chans att komma om de vill.

hade märkligaste drömmen i natt. drömde att vi skulle gifta oss men allt gick fel. kläningen satt konstigt och helt plöstligt kom jag på att jag glömt underkjolen.... när vi var på väg till kyrkan kom jag på attans... glömt o köpa ringar hahaha.. vilken dröm... mardröm hahaha

kom på en vi totalt glömt bort att bjuda.. PINSAMT.. får skicka ett exrtra inbjudningskort lite snabbt.

• hönapöna

Vi gifter oss nyårsafton, vilket är ett datum som många bokar upp ganska tidigt. Därför skickade vi inbjudningarna i mitten av augusti så att gästerna har en chans att komma!

• Ragdoll.se

Vi ska oxå gifta oss på Nyårsafton men jag kommer att skicka ut inbjudningarna i slutet av september, eller en bit in i oktober. O.s.a. ska jag sätta till första december.

• Lintuvirta

Hej igen...

Kul att det är fler som gifter sig på nyår..Har ni haft samma problem som jag att allt är stängt? Så är det i alla fall i mörkaste småland..Lite förvånad är jag , jag är ju en stockholmstjej.
    Då är man ju van att allt är öppet alltid.

Men nu ser det ut som allting är klart..Nu är det bara vänta på att folk hör av sig om de kommer..& det känns skönt.

• hönapöna

Lintuvirta

Nej jag har inte upplevt att allt är stängt så att planer gått i lås, trots att även jag gifter mig i mörkaste småland... Var i småland gifter du dig?

Svar på tråden december 2006