• female81

december 2006

December brudar var håller ni till??

• Svar på tråden december 2006
  • MalinPalin

Ho Ho! En december brud till. Vi gifter oss den 9:e dec. Då är det fint adventssmyckat i kyrkan. Vi ska ha ett litet bröllop.

VAD ska man ha på sig mitt i vintern?

:D

• Sara_80

ja du bra fråga..jag hoppas på att hitta en axelbandslös klänning för jag tycker det e sååå snyggt..fast kallt blir det. så en jacka, helst skulle jag vilja ha en lång kappa i samma material som klänningen som följer klänningens form. har hittat ett par vita stövlar med ludd på som jag lurar lite på. Bara ut å leta tror jag.

• Jeny

Min klänning är också avelbandslös och så tänkte jag ha den i kyrkan. sen på väg till festlokalen ska jag nog bara ha en ljusbeige mockajacka med vit "päls" som jag har, så slipper jag köpa något nytt där. vi ska ju inte vara ute så länge!
    Skor kör jag nog med ett par vita stövletter eller nåt...som man kan få användning för igen!

Så bra att höra att ni verkar ha planerat ungefär som mig! Det är ju dem som börjar 2 år i förväg och vi bestämde vårt bröllop i juni ung så jag kände mig lite efter...

• Sara_80

nejdå du e inte efter :). vi började planera i mars så det e inte heller så länge.

• Jeny

jag tycker det är rätt skönt att inte planera för långt i förväg...känner just nu att bröllopet upptar ung. 90% av mitt huvud och jag vet inte om jag hade orkat med att ha det så FÖR länge...

Hönapöna och Malinpalin: var gifter ni er? själv blir mitt bröllop i Skåne

• hönapöna

Det blir ett smålänskt bröllop! Som tur är kommer vi båda från samma församling så kyrkvalet blev självklart. Jag som alltid har velat gifta mig där.
    Vi bestämde oss i februari, men det tar ju en stund å bestämma sig för vilken festlokal man skall ha, fotograf m.m. Men som tur är så är det inte den här staden så stor så utbudet är inte så stort heller precis. Man är glad om det finns två alternativ...

• Sara_80

iiihhh..har skickat iväg inbjudningarna idag å jag tror att jag har hittat min klänning..börjar kännas verkligt nu :)

• Jeny

våra inbjudningar kommer ut om ca 2 veckor... så kul! äntligen ska man få börja prata om det med folk!

• hönapöna

Ja att få prata om det har jag längtat oxå efter. Många har ju spekularat om detta så det har varit så svårt att inte försäga sig...

Svar på tråden december 2006