december 2006
December brudar var håller ni till??
December brudar var håller ni till??
Vi gifter oss den 16 dec i Österhaninge kyrka. Härligt med vinterbröllop! Vi håller på att leta ringar, för vi är inte ens förlovade än... Brudklänning och sjal är beställt och kommer i oktober... Tärnor och marskalk är valda, och lokalen är bokad idag... Min M2B ska flytta till Holland nu i veckan, så när jag hälsar på honom där i slutet av juli,
ska jag kika på deras brudbutiker. Kanske man hittar kul grejer där...
silvera: vi är inte heller förlovade, och vi har inte berättat för någon (förrutom våra familjer) om bröllopet, så den dagen inbjudningarna kommer ut blir vår förlovningsdag och då ska vi ha ringarna!
sara80: vi önskar oss också presentkort på resor, fritidsresor.
Vi ska också gifta oss den 2 december. Vi gifter oss i en kyrka strax utanför Örebro och har festen på Örebro slott. Detta är fixat:
* Kyrka
* Festlokal
* Cateringfirma inkl serveringspersonal
* Bröllopsklänning (ska hyra)
* Bokat frisör
* Bokat sminkös
* Bokat florist
* Bartender
* Tärna
Under semesterna ska vi fixa inbjudningarna så att de kommer ut.
Vi kommer att önska oss pengar/presentkort till en bröllopsresa.
Hur långt innan ska ni andra skicka ut inbjudningarna?
vi kommer skicka ut våra i slutet av juli/början av augusti. Vi har nåstan bara vänner å släkt som kommer få åka nästan 50 mil så det känns bra att få ut inbjudningarna tidigt så alla får lite tid på sig att planera.
Idag har jag bokat fotografen vi ska ha, toppen....Måste försöka hitta kläder snart också.
Jaså, vad fick ni betala för fotografen? vi tvekar lite mellan två just nu, den ena är lite dyr tycker jag.
Jag vill gärna ha bilderna på CD så att man själv kan ta fler kopior sen
jag fick hem min klännning nu i veckan...så kul
vi betalar 3200 och då är hon med vid vigseln och utanför kyrka, och bröllopskort. Tyvärr tar hon inte digetalt, vi får istället ca 140 framkallade 10#15 kort.
Va roligt att du har fått hem din klänning, vad ska du ha för nån? Jag börjar själv känna lite stress inför klänningköp, känns som tiden bara springer iväg...
det är en maggie sottero modell Abigail, köpte den begagnad
Hej hej... Här är ännu en decemberbrud!
Vi har bokat kyrka, festlokal och fotograf. Inbjudningskorten är klara och redo att skickas i augusti... Värdparen har sagt jag till att vara med. Klännningen är köpt.
Ja det var nog det mesta hitills.