• Gabbies

Vår dag 070707... #3

Startar upp en ny tråd då den gamla snart kommer att stängas.. så välkommna hit! :)

• Svar på tråden Vår dag 070707... #3
  • Dalabrud-07

The - vad du är duktig som simmar! Ska kanske undersöka om badhuset har kvällsöppet någon kväll eftersom jag jobbar så sent, så kanske jag också kommer iväg....

I övrigt står det still på planeringsfronten.
    Jag tänkte gå och kolla på klänningar på fredag efter jobbet + att nästa helg är det bröllopsmässa i en närliggande stad, så dit tänkte jag dra med mig m2b - hoppas han blir lite mer inspirerad

• Fru The

Dalabrud-07

Simningen gör gott både för kropp och själ. I alla fall för mina hårda, slitna muskler. Jobbar ju mycket fysiskt eftersom jag städar och jag vill ju ha en rygg som orkar. För att inte säga en vältränad kropp till bröllopet.

Hos oss har de öppet till kl 21 på kvällen och varje onsdag är det vuxenkväll. Då dämpas belysningen och lugn bra musik spelas. Inget liv och stim på samma sätt. Helt underbart!

Jobbar du eftermiddagar? I så fall kanske du kan gå upp tidigare och göra ett pass innan jobbet? Det gjorde jag förr...

Bröllopsmässa låter underbart. Fast jag tror inte att jag behöver mer insperation än vad jag i nuläget har. Risken är att det bara drar pengar.

Prova klänningar ska jag göra mer i oktober när jag kommit från semestern. Förhoppningsvis är jag lite mer tränad då. Träningen har ju legat still hela sommaren...

Ha det gott alla! Nu ska jag bege mig till mitt "måste".

• Dalabrud-07

The - vilket lyx med vuxenkvällar i badhuset. Måste verkligen kolla om det finns här också. Jag jobbar ju (tyvärr) hela dagar, åker hemifrån vid 7 och kommer hem vid 18.30 igen....
    Jag har ett väldigt stillasittande arbete så jag skulle verkligen behöva träna lite men pga av dåliga knän så fixar jag inte allt, så simning är ju det ideala.

Behöver väl inte heller så mycket inspiration egentligen, men det kan vara mysigt att gå omkring och titta lite

• förhoppningsis

Vuxenbadtid är så mysigt, vi har en simhall där det är mer eller mindre förbjudet att plaska å skrika stor del av tiden - helt perfekt!

Gerda
    Tror att en halv liter nog är bättre än att sitta med 10 liter glass, den kan ta slut oroväckande fort, garanterat inte bra för figuren. har gått ner 9.1 kg i vikt, vill inte gå upp det i glass =)
    dessutom är ½ liter förpackningarna bättre om man vill äta direkt ur framför tvn.
    Nu är det en evig kamp mot mig själv - inte svulla

• Fru The

Dalabrud-07

Ja kolla det. Alla simhallar som jag har besökt har oftast haft vuxentider och pensionärstider.. *ler* Det är härligt att slippa ungarna, fast man var ju lika dan själv en gång..

• Fru The

förhoppningsis

Måste vara en populär simhall!

• förhoppningsis

det är det, dessutom har de studentpriser på förmiddagarna!!

• Gerda

förhoppningsis

:) Ja, en halvliter får jag nöja mig med åt gången... vill ju trots allt komma ner i en klänning nästa år... :D

Men ikväll är det snask som gäller... har jobbat otroligt hårt denna vecka så väl i affären blev jag förvirrad och köpte mövenpickglass, chips, cola, kakor... och sen irrade jag iväg till en chokladbutik och fick med mig praliner som passar bra till latten senare... *gravid eller vad* :D

• förhoppningsis

Men ibland förtjänar man nått gott! Spec om man jobbat hårt...

Bara det att när man väl unnar sig något ska man inte ha dåligt samvete för att man äter det, det förstör en stor del av njutningen!

• Gerda

förhoppningsis

God Lördag!

Det bvlev inget snaskande igår :( Åt hemlagad pizza till middag och blev såååå proppad att jag inte ens kunde halvsitta... så det blev sängläge heeeela kvällen med bröllops- och pysseltidningar... å A fick serva ibland med dricka o choklad... men bara lite i taget... var proppis hela tiden o var som en beached whale! Nåja... desto mer att snaska på ikväll...!

Svar på tråden Vår dag 070707... #3