• Gabbies

Vår dag 070707... #3

Startar upp en ny tråd då den gamla snart kommer att stängas.. så välkommna hit! :)

• Svar på tråden Vår dag 070707... #3
  • Gerda

Ja, han førstår sig inte helt på favors heller - vet bara att det är ett måste ;) eftersom det är tradition på min sida :) Han tycker att vi gott kan äta pralinerna/kakorna/chokladen själva :D

Luminaries är speciella "pappåsar" som tål att ha ljus innuti och lyser upp vackert. Gäller bara att få tag i sånnasom inte ser før tacky ut med duvor o grejer... Helst med spetsinlägg om min klänning blir i spets... men men... ännu en detalj som kommer ta mer tid än nödvändigt.

www.newmexicotours.com/images/Luminaries.jpg

• förhoppningsis

WOW!! vvilken bild!
    Det är alltså som ljusstakar? Hur håller de för vatten och vind? Vore så fint att ha utanför på kvällen efter middagen. alla som går ut och sträcker på benen å tar luft.

Sånna bilder får mig att ångra att det inte blev vinterbröllop istället...

• förhoppningsis

Men de är för söta ändå =) ser det som att det är tur att vi har olika intressen

ett av hans bästa citat under hela planeringen var nog
    vi har ring och kyrka vad mer kan vi behöva? Nåja det ordnar sig nog, resten fixar vi veckan innan bröllopet

• Gerda

ja, de är ju underbara killarna De står ju ut med våra detlalj-frosserier ju!

Ja, det är jätte fint med luminaries - de mini-ljusen (som små gravljus ungefär) är nog rätt tunga så att de står sig bra. Det har alltid varit bra väder på de bröllop jag varit på med dessa - men ändå lite blåsigt frammåt kvällen och de har hållit. Det är eg. ljusen som håller kvar dem vid blåst.

Får jag tag i fina sådana så ska vi ha den på var ända av trappan, ingången till trädgården och så några punkter i trädgårde før lite mysstämning på kvällen.

• förhoppningsis

Låter kanon mysigt! Klart roligare än vanliga marchaller.

JA jag tro att det är nöjda så länge vi inte insisterar på att de ska vara delaktiga i pysslandet...

• Starstruck

ojoj..har inte varit här på ett tag nu=)

till Lollo070707

=))) hmm ja vi vet inte än med i stockholmområdet...mycket att planera..150 gäster blir det...jisses...
    och ni? vart gifte ni er?

kram

• Starstruck

bör sitta plugga till min undrerbara Elektroteknik, tenta på måndag...ORKA! mna kämpar arselt av sig och får underkänt...(hände sist) =/
    men men..jag har tankarna på annat håll..min brudklänning!!! eller ja blivande klänning..det finns ju så himla mkt...jag skulle vilja gifta mig på ett slott...vi kommer även gifta oss borgerligt...lite ovanligt med tanke på att jag e från syrien o fästamannen min från Forna Jugoslavien...folk kommer bli chockade...borgerligt..ingen kyrka, blandad musik, slott(kanske)m buffe till middag...150 gäster(litet bröllop om ma jämför med vad de e vana vid), ...vad bör man tänka på så här tidigt...datum e bokat...sen då? Vi kanske åker till Bora Bora eller Bahamas på smekmånad..vad tyx? nåt att rekommendera? Sen komemr exjobbet och sen e färdig med skolan!!!(förhoppningsvis...).

ni som pluggar eller har pluggat...hann/hinner ni planera bröllop...känner mig så stressad...till våren bör ju allt va fastställt...(ALLT!) och jag kommer ha fullt upp med plugget...hur klarar ni er?

kramar=)

• Lollo070707

Starstruck

Vi ska gifta oss i göteborg, förmodligen den kyrkan som tillhör vår församling...

Det gör väl inget om man är lite annorlunda mot vad det brukar vara :D Kommer dom kanske ihåg ert bröllop bäst.. :)

• förhoppningsis

Starstruck

det går kanon att planera bröllop och plugga samtidigt. Gäller bara att vara organiserad.
    Har arrat stora baler flera år irad och det är väldigt likt, enda skilnaden är att nån annan betalar och att man själv inte står i centrum

Svar på tråden Vår dag 070707... #3