Vi som ska gifta oss utomlands 2
Är borta en vecka från BT så är tråden borta...
Hittar inte någon ny så jag fixade en.
Hoppas ni alla hittar hit!
Är borta en vecka från BT så är tråden borta...
Hittar inte någon ny så jag fixade en.
Hoppas ni alla hittar hit!
pradagirl
Vad kul ni kommer att få det i Vegas !!
Staden är helt underbar !!
Vi planerar att åka tillbaka, men vi får först spara ihop lite slantar först så det kanske inte blir förrän om 2 år.
När det gäller föreställningar så såg vi ingen av dom stora - det fanns dock en som folk pratade om som hette Danny Grans(?) som skulle vara bra.
Vi gick istället på gratisföreställningarna som dom olika hotellen hade.
Tex: piraterna utanför Treasure Island, Vulkanen/Mirage, Fontänerna/Bellagio, Lejon & Delfiner/Mirage, Hajar/Mandalay Bay Bilar/imperial Palace och Madame Tussaurds vid Venetian.
Jag rekommenderar att söka på nätet efter "coupons" och Las Vegas.
Det finns massor med kuponger för olika aktiviteter som man kan få gratis eller 2 för en med kuponger som man skriver ut.
Glömde att skriva att några av föreställningarna på hotellen som jag skrev kostar dock lite !
hej TooBee-gift nu
vi har oxå tittat lite på "gratis" underhållningen och vi funderar på att se Ka på mgm om det går att få tag på biljetter,kanske hotellet kan hjälpa oss med det.
Undrar om ni var på ngn shoppingtur de ska ju finnas ett par stora malls med outlet shopping, eller har du ngr andra bra tips, är tacksam för allt...
ha det...prada girl
pradagirl
Vi var aldrig på någon "riktig" Outlet, men hörde att det skulle finnas en bra som låg nära flygplatsen.
Däremot var vi flera gången på Fashion Mall som låg jämte Treasure Island över en av broarna.
Där fanns massor med kanonaffärer !!
Kommer defenetivt att ta med lite pengar nästa gång vi kommer till Vegas för att köpa fler bra underkläder på Victorias Secret som ligger där !!
Pradagirl
Ååhh vad roligt att vara i LV över jul!! Det måste ju vara helt makalöst med ett juldekorerat Vegas!
Vår planering så här långt är väl att vi ska gifta oss i något av kapellen, jag lutar mest åt chapel of the flowers helst utomhus i deras gazebo i solnedgången, men vet inte om det är möjligt. Annars så är det svårt att välja kapell, det finns verkligen massor!! Vi har berättat för familjen att vi ska åka och det kan hända att några följer med, så vi kan inte riktigt planera innan vi vet vilka som kommer med. Om vi blir själva så kommer det att bli en vigsel, limo och fin middag och om några andra är med så kommer vi nog att hyra kapellet något längre än den obligatoriska halvtimmen och ha champange och tårta där och sedan middag på kvällen. Jag har inte bestämt mig om jag ska anlita någon för att fixa hår och make än, men troligtvis blir det så, firman som TooBee bokade verkar vara jättebra så det är ett alternativ. Sen kan jag inte bestämma mig för vad för slags klänning jag vill ha, hur ska du göra Pradagirl? Jag lutar mest åt en inte helt traditionell brudklänning utan en kortare, fast jag vet inte! Jag tror att vi ska bo på Treasure Island, fast det kommer förmodligen vara priset som styr i slutändan då vi ska resa vidare till Mexico och kommer att vara borta i ungefär en månad.
Har ni bokat resa, ställe för vigsel och dyl? Hur långt har ni kommit i planeringen?
TooBee: Vad skönt att höra att ni inte bokade resan så fasligt långt i förväg, jag är lätt stressad över att vi kanske borde boka nu för att få bästa pris, men kommer nog att avvakta någon månad.
Oj, det blev långt det här! Men det är kul att kunna "prata" med andra som gör/har gjort samma grej!!!
hej.
det känns jätteroligt att få någon att bolla lite ideer med, vi håller ju allt hemligt och det kan vara lite jobbigt ibland, tur att ni finns här inne...
vi har efter mycket om och men (utbudet är ju enormt) bestämt oss för mgm grand chapel, första tankarna var nog på ett riktigt trashit chapel med en elviskopia typ, men det känns inte riktigt rätt för oss, vi både ändrade oss och kände att vi ville gör detta på "riktigt"
så jag började titta på alla hotellens chapels och fastnade för två av som, tropicanas och mgms, vad som senare avgjorde var faktiskt mailkontakten, där jag tyckte att mgm var bättre och hade bättre paket att erbjuda.
Så nu har vi bokat ett "paket" hos mgm där ingår
-blommor
-frisörtid
-dvd av cermemonin
-fotograf
-chapel
-champagne och choklad
-pianist och sångare
och säkert lite till som jag inte kommer ihåg nu, men "vår"wedding-cordinator är guld värd och säkert urtrött på alla mina frågor, men hon svarar snabbt på allt jag undrar över och det känns tryggt.
Tror att vi får betala runt 1200 dollar, säkert ganska dyrt men det fick bli så.
Vet inte om vi kanske ska välja till ett större fotopaket, när man ser TooBee underbara bilder så vill nog jag oxå ha fler bilder, men vi får se vad ekonomin tillåter.
Kläder är fortfarande på planeringsstadiet, men det kommer att bli en kopia på rembo styling och den kommer att sys upp i svart, min sambos kläder vet jag inte.
Hur gör ni själva med hotell och övrigt.
Sorry på detta långa inlägg, det var skön att få skriva av sig lite, hoppas att du inte tröttnade halvvägs, vore roligt om vi kunde följa varann lite i planeringen, kram pradagirl
Pradagirl
Efter att ha läst att ni ska ha ett hotelchapel så har jag surfat runt lite och nu blir det nog ändring av bröllopskapell till något av hotellens bröllpspaket istället. (så tack för inspirationen!!!) Fast vi har inte bestämt oss ännu.
Jag har också kollat runt på restauranger och måste säga att top of the world, stratosphere verkar väldigt trevlig! Jaja, vi får se, utbudet är ju så stort att det känns som att vi aldrig kommer att kunna bestämma oss (lyxproblem..hihi..)
hej
visst är det angenäma problem !!!
jag är helt klart nöjd med att hittat ett chapel,som jag tror kommer att passa oss, först hade vi disskutionen om vegas "på riktigt" elvispräst, champagnefylla och trashig klänning, det var iallafall min drömbild, men när allvaret började krypa på och man började känna att "shit" vi ska verkligen göra detta, blev det genast en helomvändning och vi ville då båda göra detta "mer" på riktigt, jag tycker oxå att hotellen har ett så otroligt bra utbud på deras wedding services så sen kom problemet att välja hotell!!!
vi tittade faktiskt först på stratosphere men jag är lite nojjig för höjder, speciellt utomhus, men restaurangen verkar helt underbar, vi har oxå tittat på circo på bellagio, vodoo lounge på rio, onda på mirage för vår bröllopsmiddag, vi får se vart det blir.
vi har bokat rum på new york new york, sambon fick välja hotell och jag fick välja chapel, så demoktatiskt så....
Vart ska ni bo? Hur gör ni med kläder ?
Vore jättekul att höra ifrån dig, trevlig helg mvh pradagirl
Vad kul att det har kommit med så många nya. Hoppas verkligen att det går bra i planeringen.
På tal om familj, alla i vår familj tyckte att det var bra att vi åkte iväg. Det var inte någon som sa någonting emot det.
Vad har ni andra fått för reaktioner? Någon som blivit arg?
hej next.
vi håller allt hemligt (förrutom här inne då) vi ska nämligen på semster till annan ort!!!!
Tror nog att min familj skulle tycka att vi gjorde helt rätt, men jag undrar om svärmor någonsin kommer att förlåta mig....
Vissa tror nog att vi ska slå till, men vi förnekar detta benhårt,däremot har vi tankt att ha en fest i samband med att vi firar ett år som gifta, vi får väl se, men visst tror jag att vissa kommer att bli besvikna,men det får bli så, vi gifter oss endast för vår skull, och vi har gjort oss förtjänta av denna semester, så samvetet är stillat för vår del.