• Paulinas

    Kristianstadbrudar - ny tråd igen...

    Vad konstigt det känns att beskriva sin bröllopsdag, går nästan inte! Jag hoppas att jag snart får lite bilder så att ni får se (och vi, lite nyfikna :) )

    Tack alla som dök upp i kyrkan. Härligt att ha er där. Tack också för all hjälp via BT, ovärderligt!

    Jag önskar alla er med bröllopsdagar som närmar sig, all lycka till! Njut av dagen, det gjorde vi! Den går fort :)

  • Paulinas

    Hej alla blivande brudar och fruar!

    Jag har ju helt glömt att tacka för den fina presenten! *skäms* Korgen är invigd på stranden i söndags, perfekt!

    Annars rullar livet som fru på. Känns jättebra. Har börjat på ett bröllopsalbum. Framkallar bilder lite efter hand som man får digitalbilder från gäster. Har fått från en del, men vill ha fler! :)

    Lycka till med planeringen alla!

    Amy, jag träffade vår kantor på onsdagen innan bröllopet, det är nog så det brukar gå till tyvärr.

  • Paulinas

    BT fika låter trevligt,

    Jag kan både 8 och 9 juli!

  • Paulinas

    Hallå!

    Hoppas att allt är bra med er. Jag har 1 vecka kvar att jobba, sen är det semester, längtar!

    Gumsigos,
    När är det semester dags för dig?

    Vad kul att du beställt klänning! Spets minsann, lite inspirerad av min kanske? :)
    Har du bild?

    Min-ah,
    När vi pratar om bröllopet är det många som berömmer musiken i kyrkan. Jättekul! Ni var superduktiga.

    Vi ses förhoppningsvis den 8:e!

  • Paulinas

    Hallå tjejer!

    Hoppas att sommaren och semestern har varit bra. De flesta av er har väl börjat jobba igen, jag började i måndags. Min-ah, du har ju lyxiga "lärarlov". Njut av det :) (sen jobbar du i och för sig väldigt mycket mitt i terminerna, så du är verkligen värd din ledighet).

    Över två månader sedan vi gifte oss. Känns som i går men samtidigt som en evighet. VI kom hem ifrån vår bröllopsresa för knappt en vecka sedan. Vi bilade igenom Europa, en dröm vi båda har haft sedan vi träffades. Det blev övernattninar i Berlin (en verkligt häftig stad), Prag (med middag på tekterass på femstjärnigt hotell med utsikt över hela staden), Lido de jesolo i Italien där vi solade och badade ett par dagar, venedig, Badhofgastein i Österrike och slutligen Linz (där vi gick på bröllop!). En jättehärlig resa. Rekommenderar att ta bilen någon gång på detta sätt. Man ser och upplever saker på ett annat sätt och är sin egen boss för resan, kul!

    Det är kul att läsa om allas planer (har läst igenom de senaste sidorna). Jag har känt mig lite "mätt" på planering och bröllop, men kommer så klart ihåg hur kul det var! Och nu har det ju ändå gått ett tag så hänger gärna med på en BT-träff. Jag hade tyckt att det vore jättemysigt om vi kunde få till en liten fest med män och allt. Vi har ju ändå träffats en del på kaféer, hade varit kul att se varandras respektive också. En fredagkväll med lite enkelt käk kankse? Hur många är med på en sådan idé?

  • Paulinas

    Det här med inbjudningskort och när de ska iväg. Vi skickade också alla hjärtans dag (många kommenterade det och tyckte att det var jättegulligt). Gifte oss 3 juni, hade osa typ 3 maj. Kändes precis lagom. Ingen som tyckte att det var varken tidigt eller sent.

    Och sen måste ma nju vara hundra % på alla information till gästena också. Ibland kan ju vissa saker vara lite osäkra (typ gemensam transport och så) om man skickar ut allt för tidigt.

  • Paulinas

    Det här med klädsel. Vi hade kavaj och inom parantes mörk kostym eftersom det egentligen betyder det. Folk blev kanske ltie förvirrade av denna formulering. Bara mörk kostym hade nog räckt (vi ville bara inte att vett och ettikett människorna skulle påpeka att mörk kostym inte finns som klädkod).

    Folk var iallafall jättefint och perfekt klädda. Alla män i snygga mörka kostymer och tjejerna i snygga långa, korta festklänningar eller fina i kjol och kavaj. Så vi var mycket nöjda med resultatet av vår klädkod, även om det som Min-ah säger egentligen kanske inte spelar någon roll med vad folk har på sig.

  • Paulinas

    Vi har börjat få alla foto nu, känns kul. Fotografens bilder har vi valt ut och fått. En förstoring och 8 lite mindre bilder (men ändå större än vanliga foto). Superfina! Vi är verkligen nöjda med bilderna, så rekommendera Dan Sköld som fotograf.

    Sen har vi fått massa digitalbilder från kompisar. Många har blivit riktigt bra. Håller på med ett stort album med olika kapitel typ "brudparet" där det finns foto på oss framkallat i svartvitt, "Vår bröllopsdag" där det finnsbilder i tidsordning från det att vi gör vid oss till det att vi lämnar lokalen (jag har skrivt ut ungefärliga klockslag också), "Våra gäster" med foto på alla i de par som de kom (de fotades innan de gick in och satte sig i festlokalen), "Dekorationer" med närbilder på dukningar och andra utsmykningar, "trycksaker" med inbjudningar, festprogram, bordsplaceringar etc in satta, "mingel" med lite roliga festfoto på våra gäster. Jag tyckte att det var en rolig idé att dela in fotona lite i tema, har faktiskt blivit ganska bra även om jag inte är helt färdig än. Sen blir det ett vanligt album med alla de bilder som inte får plats i det andra.

  • Paulinas

    Oj, jag märker att jag nog har saknat BT lite, har hur mycket som helst i mig som jag vill skriva ju :) Ska inte gå så lång tid til nästa gång.

    Det här med frisör. Jag blev jättenöjd med mitt hår som jag gjorde på atelje håret. De var dock inte så proffsiga på att sminka så jag gjorde det mesta själv (och blev väldigt nöjd med det, men o man inte vill sminka själv bör man nog sminka sig någon annan stanns än på atelje håret).

  • Paulinas

    Jag höll ju på att glömma! Vi ska vara med i "allt om bröllop", tidningen ni vet!

    För flera månader sedan skickade jag in en sådan där utvärdering av tidnigen där jag samtidigt beskrev hur vårt bröllops skulle vara i stora drag. Innan semestern ringde redaktören och frågade om vi ville vara med i ett reportage. Så nu har vi skickat in fotgrafens bilder och både jimmy och jag har blivit intervjuade och bröllopsresa, budget, mat, dukning, ja allt! Och nu väntar vi på att få ett förslag på text som vi ska godkänna eller ändra lite, spännande.

    Han sa att numret kommer ut i oktober, så då får ni inte missa det. Men jag kommer nog att påminna er :)

  • Paulinas

    Vad roligt att läsa om ert bröllop gumsigos! Verkligen glada nyheter. Och planerna låter super med vigslen hemma på gården, låter verkligen mysigt.

    (och strunta i delar av din familjs reaktion, de beeter sig bara illa)

    Skani har präst eller blir det borgerlig vigsel?

    Läste att Sofia skrev något om Freddie, funderar ni på att ha dem som musiker? Vi var verkligen jättenöjda. Bra människor att ha med att göra. Vi gav 2000:- för freddie och rasmus. Ett rimligt pris för ett proffsigt framträdande. Och sen var ju förstås Sofia grädden på mosen! :)

  • Paulinas

    Marie, kul att höra att allt går bra med Ingmar och att hela stora familjen ska fira födelsedag. Hur mycket är det du fyller nu? Blev förresten lite nyfiken,du har kvar din lägenhet fortfarande eller har ni blivit sambo "på riktigt"?

  • Paulinas

    Min-ah,

    Gud vad tråkigt med Freddie! :( Hoppas verkligen att han kryar på sig.

    Gumsigos,

    Tusen tack för underbar inbjudan. Verkligen jättefin, den ska ni vara nöjda med!

    Vad roligt att det blir bröllop i år i allafall!

  • Paulinas

    Eruraina

    Jag tycker inte att det direkt finns någon bra pappershandel i Kristianstad. Möllers har lite, men inte särskilt mycket (sen kan man ju ha tur att hitta det man behöver där ändå, men utbudet är ganska begränsat).

    Jag rekommenderar en tur till Malmö. Stämpelfabriken har jättemycket och så finns ju panduro (även om jag tycker att folk ger den affären mer beröm än vad den förtjänar). Vi köpte alla våra papper på stämpelfabriken, jättebra att ha med att göra. Tackkorten ringde vi och beställde så skickade han hem dem, superservice.

  • Paulinas

    Ikväll har jag förresten varit på möhippeplanering. Ska bli superskoj :)

Svar på tråden Kristianstadbrudar - ny tråd igen...