• dahlis

    Kristianstadbrudar - ny tråd igen...

    Jaha, så blev det en ny tråd igen....

  • Svar på tråden Kristianstadbrudar - ny tråd igen...
  • Min-Ah

    Marie (Inte min tur än)!

    Det är så olika det där med smörgåstårta!
    En del barn tycker om det, andra inte!
    Är det många barn som kommer och hur gamla är de?

    Man kan ju göra "vanliga" mackor till dem i stället, kanske! Eller steka några hamburgare etc...

  • Marie (Inte min tur än)

    Nea är 4 år o Liam är 2 år
    Wilma 5 år o Felicia är 12 (tror jag)

    Det är väl min familj som är kräsnast tror jag av barnen alltså. Jag ställer för stora krav på mig själv.

  • FruSofia

    Marie,
    mina barn som är 3½ år och 2 år äter i alla fall smörgåstårta. Man kan alltid pilla bort det av pålägget de inte gillar typ lax eller vad det nu kan vara. Så servera du smörgåstårta med gott samvete!

  • Paulinas

    Vad roligt att läsa om ert bröllop gumsigos! Verkligen glada nyheter. Och planerna låter super med vigslen hemma på gården, låter verkligen mysigt.

    (och strunta i delar av din familjs reaktion, de beeter sig bara illa)

    Skani har präst eller blir det borgerlig vigsel?

    Läste att Sofia skrev något om Freddie, funderar ni på att ha dem som musiker? Vi var verkligen jättenöjda. Bra människor att ha med att göra. Vi gav 2000:- för freddie och rasmus. Ett rimligt pris för ett proffsigt framträdande. Och sen var ju förstås Sofia grädden på mosen! :)

  • Paulinas

    Marie, kul att höra att allt går bra med Ingmar och att hela stora familjen ska fira födelsedag. Hur mycket är det du fyller nu? Blev förresten lite nyfiken,du har kvar din lägenhet fortfarande eller har ni blivit sambo "på riktigt"?

  • Gumsigos

    Hej Paulinas kul att höra lite från dig :) Faktiskt så ringde prästen idag, så nu är han äntligen bokad. Han hör av sig längre fram med vigselsamtalet.

    Tack för stödet :) Va gäller familjen så va föräldrarna på besök idag (mina) o gratta Julia, de fick också inbjudan i går men vi la den bara i brevlådan, men tro inte att de sa nåt inte... men det va ju nästan som ja väntat långt innan ju.

    Ibland funderar man på om man överhuvetaget skulle bjudit dem....

  • Min-Ah

    Marie (Inte min tur än)!

    Håller med Fru Sofia - Servera smörgåstårta! Om barnen inte gillar det, så får de väl peta bort det de inte gillar! det löser sig säkert!

    Min man gillar t.ex inte "kletet" (som han kallar det ) som brukar vara i smörgåstårtor. Han gillar inte majonnäs eller surmjölksprodukter (yoghurt, gräddfil, Creme Fraiche etc)....
    men han brukar ju peta bort det då!

  • Min-Ah

    Paulinas & Gumsigos!

    (Ja, du vet ju det, Gumsigos!)

    Fick reda på idag att Freddie ligger på sjukhuset efter en rejäl hjärtinfarkt i söndags natt!
    Blev ju väldigt chockad när jag fick reda på det!

    Han skall bypassopereras i nästa vecka och sedan efter det få en "ballongsprängning" av kranskärlen.

    Sedan kommer han ju att vara sjukskriven till in i november...

    Så han kan ju tyvärr ej spela på Gumsigos bröllop!

    Jag har pratat med sonen, Rasmus idag.
    Han skall kolla upp om han kan ställa upp.
    kollar eventuellt med någon kompis uppe från örebro med.
    Han har ju inte fått reda på sitt schema och så ännu, så vi får ju se!

  • Gumsigos

    Hoppas det går bra för honom Min-Ah.

    Jag vet precis vad han går igenom, båda mina föräldrar har gått igenom precis samma sak.

  • Min-Ah

    Gumsigos!

    Ja, vi får hoppas att bypassoperationen går bra och att han repar sig bra och slipper komplikationer efteråt!

    Vad trist att dina föräldrar genomgått samma sak!
    Hoppas de mår bra, nu!

Svar på tråden Kristianstadbrudar - ny tråd igen...