• flower177

Existerar bra singelkillar?

Hej tjejer!

Den största sorgen har precis lagt sig.... Jag blev hårt dumpad för precis 5-6 månader sen. När jag trodde vi skulle förlova oss och börja leta gemensam bostad...allt verkade bra, efter 3 år ihop. Lite meningsskiljaktigheter har väl alla par, jag tyckte vi hade kunnat reda ut det...

Men det tyckte inte han! Vips, så var man singel igen!

Gått igenom massa faser, alltifrån chocken till ilskan till sorgen och så ilska igen.....

Nu undrar jag; finns det fler dumpade här? Som vet hur det känns åtminstone..?

Känns som att det inte finns några bra singelkillar "kvar", har bara stött på skummisar sen jag blev singel... De säger en sak och gör en annan... Konstiga killar! Vet inte vad jag gör för fel...

Är inte van att flörta heller pga inte behövt anstränga mig på det sättet på så länge....alltså inför nya människor.

Man har väl blivit ringrostig....

Bah.... :-/

• Svar på tråden Existerar bra singelkillar?
  • katta_vintern05

Mina kompisar och jag brukar jämföra män med en vargflock.

Kolla på en grupp av män som kommer in på krogen. Det finns alltid en "alpha hanne" som är ledaren. Sedan en hel drös med "beta hannar" som svansar runt och gör allt för att få alpha hannens uppmärksamhet och gillande (samma kläder, talar om hur bra han är beställer drinkar till honom). Beta hannarna drömmer om att få ta alpha hannens plats, men det näst bästa är att få hans gillande inför de andra beta hannarna. Sen finns dom hannar i flocken som inte bryr sig mycket om den rangordningen, gamma hannar (tror att en biolog skulle säga att det är fel term dock). Gamma hannarna har ingen önskan att ta alpha hannens plats och behöver inte heller bli slickad i mungipan av betahannarna.

Det är gamma hannarna man vill åt!!!

• flower177

Hahahaha!!!! Underbart katta!!

Dorothy och paige, håller med er med!

• NinaO

Min man är lite ensamvarg, lat, konstnärlig, oteknisk, klok, hetlevrad, musikalisk, snäll, ekonomisk, planlös...åsså gillar han mej.

• Zozo

Tja idealmannen? Det är nog olika för oss alla, och idealmannen som vore perfekt i alla lägen vet jag inte om jag skulle vilja ha!

Men att ligga hyfsat bra till i följande kategorier är bra:

intelligens, humor (min m2b är den ende som kan fa mig att skratta innan kaffet pa morgonen), öm, självsäker (till en viss grad - han far inte säga ja och amen till allt, men heller inte vara överlägsen), trevligt utseende är alltid trevligt men ej avgörande... Liknande livsvärderingar är nog ett maste.

• l i s a

flower177! Åjo! Nog finns det meget trevliga och fina singelkillar alltid! Jag har en drös på lager i vårt gäng... Vill du ha kontaktuppgifter!?

• flower177

Haha.... Jag träffar så sällan bra normala killar, vet inte vad det är alla skummisar gillar hos mig... Men det hela beror väl också på att jag var sjukskriven en lång period och då går man inte ut så mkt och orkade inte umgås med folk...
    Svårt att bara klampa fram och säga "hej snygging!Jag gillar din form på rumpan!".... Jag är väl inte fullt så framåt på det sättet...

lisa, det låter bra att det finns schyssta killar i din närhet, du får gärna skicka hit en och annan....

• Oddansfru

Hej
    Ni som har koll på dejtning på Internet. Vart ska man söka?
    En av mina bästa vänner blir 32 till hösten och har inte hittat "den rätte" än. Jag har sagt på skoj, testa Internet. Men var har jag ingen aning om...

• l i s a

*en båt kommer lastad* *med en snyyygg kognitionsvetare*

• flower177

Hahaha!!! Tack lisa, gumman!!

När det gäller nätdejting har jag inte vågat mig på det riktigt.

Sen så har jag väl inte trott på det heller pga läst om folk som blivit "blåsta", då dejten bara försvunnit ut i cyberrymden...alltså bara slutat höra av sig. Hemskt tycker jag. Dessutom tror jag att man måste se personen i verkligheten för att det ska stämma...det är ju så mkt som ska kännas bra, både beteende IRL och kommunikation, skämt osv.

Men jag är beredd att ändra uppfattning också, så klart...... Bara det att man läst skräckpropaganda, antar jag. The worst cases.

Svar på tråden Existerar bra singelkillar?