• flower177

Existerar bra singelkillar?

Hej tjejer!

Den största sorgen har precis lagt sig.... Jag blev hårt dumpad för precis 5-6 månader sen. När jag trodde vi skulle förlova oss och börja leta gemensam bostad...allt verkade bra, efter 3 år ihop. Lite meningsskiljaktigheter har väl alla par, jag tyckte vi hade kunnat reda ut det...

Men det tyckte inte han! Vips, så var man singel igen!

Gått igenom massa faser, alltifrån chocken till ilskan till sorgen och så ilska igen.....

Nu undrar jag; finns det fler dumpade här? Som vet hur det känns åtminstone..?

Känns som att det inte finns några bra singelkillar "kvar", har bara stött på skummisar sen jag blev singel... De säger en sak och gör en annan... Konstiga killar! Vet inte vad jag gör för fel...

Är inte van att flörta heller pga inte behövt anstränga mig på det sättet på så länge....alltså inför nya människor.

Man har väl blivit ringrostig....

Bah.... :-/

• Svar på tråden Existerar bra singelkillar?
  • Ocikatten

Det finns bra singelkillar kvar kan jag lova! Lämnade ett tio-årigt förhållande, började dejta via internet och vips efter ett halvår så hade jag drömprinsen vid min sida och nu är jag nygift!!!

• flower177

Heh, det låter bra Ocikatten...Jag är glad att sådana exempel finns.

Jag är väl bara inte van vid att vara singel och ute på marknaden igen... känns helt främmande med allt spelande folk kör och att behöva va "snygg" hela tiden, heh...

Någon mer här..?

• Bröllopstokiig

Det finns absolut fina singelkillar (och tjejer för den som letar), men det handlar just om att hitta åt dem och att kanske ge folk som man inte tror är ens "typ" en chans.

Jag tror personligen att krogen väldigt sällan är rätt ställe att träffa killar på- visst kan man "fynda" någon gång men man hinner med bra många bottennapp mellan varven.

Jag skulle rekommendera att försöka träffa killar genom kompisars pojkvänner (de har kanske några trevliga singelkompisar), på universitetet ifall du studerar, på ställen där andra likasinnade samlas typ kör, kyrkliga aktiviteter, idrott m.m.

Har för övrigt hört många som träffat sina livskamrater på dans (alltså typ buggafton). Jag hade nog aldrig tänkt på att söka killar där då jag själv inte dansar bugg men det kan ju vara värt ett försök då de flesta sådana ställen är "nyktra" och man får se personer så som de är till vardags, på gott och ont. De jag känner som träffat killar där har då hittat genuint fina killar iaf. =)

• Fru Cinderella

Mitt bäta tips är att sluta leta, det är så man hittar dem. Till slut bara händer det.

• Sara7

Dom finns där, ge inte upp! Blev dumpad och trodde aldrig jag skulle träffa nån ny. Orkade inte de första 6-7 månaderna ens prata med killar. Tyckte alla på krogen va hemska och jag orkade inte med flirtande och stötande. Jag satsade mest på att ha kul med mina vänner när jag gick ut.

Men sen i min student korridor fick jag plötsligt upp ögonen för en kille, som hade bott där i två år (!) samtidigt som mej! Och jag hade aldrig ens tänk tanken! Inte alls min typ! (håller helt med halstabletten att ge dom man inte tycker är ens typ en chans!!) Jag vägrade erkänna att jag var intresserad de första månaderna men han vägrade ge sig. Nu 2 år senare är vi kärare än någonsin! Han är underbar! Så visst finns det många grodor men prinsarna finns där ute!!! Och ibland på de mest oväntade ställena.

• Dorothy

Hej flower177!

Jag blev dumpad för inte särskilt länge sedan. Jag trodde precis som du på ett liv tillsammans, men så började han helt plötsligt kännas så frånvarande. Efter mycket om och men kom det till slut fram att han inte hade några känslor kvar för mig.

Jag är övertygad om att det finns massor av trevliga singel-killar, men just nu känner jag mig inte redo att dejta några nya killar. Jag skulle ju helst av allt ha tillbaka min älskling även om jag innerst inne vet att det inte kommer att hända. :(

Kanske är det likadant för dig? Att du undermedvetet väljer killar som det inte funkar med för att inte bli sårad igen?

Stor KRAM och lycka till i jakten på Mr Right! :)

• Nonika

Visst har jag blivit både dumpad och bedragen, och har dumpat själv också...
    När mitt förra förhållande tog slut kändes det som att jag "aldrig" skulle träffa nån drömprins. Och det kändes rätt ok ändå...huvudsaken var ju att jag och min lilla dotter mådde bra.

Håller med om att det bara händer, ofta när man minst anar det. Just det där att försöka se något annat än sånt man har kollat på förut. "Hitta sig själv", först, så man vet vad man verkligen vill ha, och hur man vill leva.

Men visst kan man träffa drömprinsen på krogen, det har jag gjort.

Lycka till!

(passa på av att njuta av att vara själv...det har du igen den dagen du inte är själv längre. För om man kan leva med sig själv, är det lättare att leva med nån annan).

• LenaTh

Jag var den som dumpade för jag inte stod ut, och för jag alltid hamnade i konstiga relationer. Beslöt att en gång för alla hitta en trevlig kille med sunda intressen. Beslöt mig för en mycket offensiv och ambitiös plan, och pröva alla former för att hitta någon, som gå med i kör och sjunga, gå med i förening, engagera mig politiskt, sätt in kontakt annons mm.

Det gick fantastiskt bra. Träffade en mysig kille efter 3 månader, började dejta, flyttade ihop och så gifte vi oss. Det är nästan 12 år sedan nu! Så var målmedveten och bestäm dig för vad du vill ha. Låt inte krog-slumpen styra!

• Mi@

Tänker på en sak jag hörde om en kille som jag kände flyktigt genom musikintresse. Den här killen var jättesnygg, supersnäll, skötsam, hade underbar humor och var dessutom väldigt intelligent (världens svärmorsdröm med andra ord! ) men satt och deppade för sin killkompis (av vilken jag hörde detta) att han aldrig fick någon tjej. Han trodde att det säkert måste vara något fel på honom och ansåg sig själv som det fulaste i ett par skor därför att ingen tjej någonsin ville vara mer än kompis med honom. Senare fick jag höra av en kompis som sommarjobbat på samma ställe som han att nästan alla tjejer på stället var intresserade av honom men de antog att en sådan schysst, snäll, snygg, välklädd, smart och supertrevlig kille antagligen var upptagen redan. För hur kunde en sådan superkille vara singel? Därför vågade ingen flirta med honom och han förblev singel... dock fick han flickvän ett år senare, men jag tyckte att historien var lite söt!

• Mi@

Som sagt, ville jag bara inflika att bra singelkillar finns men att det är just de som tyvärr ofta inte syns eller vågar tro på sig själva nog att komma fram!

Svar på tråden Existerar bra singelkillar?