• flower177

Existerar bra singelkillar?

Hej tjejer!

Den största sorgen har precis lagt sig.... Jag blev hårt dumpad för precis 5-6 månader sen. När jag trodde vi skulle förlova oss och börja leta gemensam bostad...allt verkade bra, efter 3 år ihop. Lite meningsskiljaktigheter har väl alla par, jag tyckte vi hade kunnat reda ut det...

Men det tyckte inte han! Vips, så var man singel igen!

Gått igenom massa faser, alltifrån chocken till ilskan till sorgen och så ilska igen.....

Nu undrar jag; finns det fler dumpade här? Som vet hur det känns åtminstone..?

Känns som att det inte finns några bra singelkillar "kvar", har bara stött på skummisar sen jag blev singel... De säger en sak och gör en annan... Konstiga killar! Vet inte vad jag gör för fel...

Är inte van att flörta heller pga inte behövt anstränga mig på det sättet på så länge....alltså inför nya människor.

Man har väl blivit ringrostig....

Bah.... :-/

• Svar på tråden Existerar bra singelkillar?
  • tattar-Emma

Klart det finns, mina ex är såvitt jag vet singlar just nu :D. Fina och bra killar som nog skulle kunna glädja rätt tjej.

• Leylani

Fördelen med internet, man behöver inte se snygg ut, bara verka snygg :P Seriöst dock, var så jag lärde känna min blivande.. vi började prata på internet så när vi väl träffades kände vi varandra mycket väl.

• Inkan1

Det verkar ju som om det är ditt ex som är den värsta skummisen av dem alla!

Att helt utan förvarning dra sådär, verkar ju litte obalanserat tycker jag (om ni hade det bra och inte bråkade så mycket).

I alla fall finns många bra kilar kvar därute det tror jag på, men jag tänker att många inte är vad de utger sig för och vara, både på krogen och nätet, så var försiktigt.

Jag vet har själv blivit dumpad en gång för längesen och såren sitter kvar. Det sista man behöver då är ju ett nytt pucko som ytterligare sabbar ens självkänsla. Som tur är träffade jag min blivande man efter det. Men m jag träffat en ny som dumpade mig hade jag blivit totalknäckt. Man är ju lite skör när man har blivit så bränd som du blivit.

Så var försiktig med vem du inleder ny relation med så det inte är nån slags player som bara vill såra dig.

• Hippo69

Självklart finns det schyssta singelkillar

• flower177

Hej!

TACK!!! Vilka underbara inlägg!!!!!

Verkligen bra ord ifrån er allihop, har läst det flera gånger så det går in i huvet, heh....

Jo, jag väljer oftast fel killsort.....om och om igen. Lite spännande och mentalt onåbar/otillgänglig.

Måste lära om...börja attraheras av mer vanliga....

Och behöver få veta vilka kännetecken riktigt bra killar har?! Lurat mig själv alltför många gånger nu, i tron att jag visste.... Kännetecken i form av....ja, allt.

En lång process säkert...

Kram

• flower177

Förresten!!

En fråga till inom samma ämne, till er smarta brudar;

Vilka faktorer tycker ni är viktigast hos en bra framtida partner?
    När det gäller t.ex. egenskaper, socialt liv, arbete, värderingar - allt!!

Vi singeltjejer diskuterade detta på jobbet i veckan, kul med fler åsikter..

Vad tycker ni är de viktigaste punkterna?

• katta_vintern05

Hmmmmm

Humor! Absolut. Man måste kunna skratta åt samma saker.
    Lite självdistans och själviroi är klädsamt.

Ingen liten penis (jag menar mentalt och inte bokstavligt här... även om man kan ha synpunkter på det senare ) Ingen kille som har behov av att jämföra sig med andra hela tiden. Vansinnigt oattraktivt i mina ögon. Min man har ett ganska "coolt" jobb som är mycket välbetalt särskilt när man jämför med vänner i Sverige. Jag blir oerhört stolt över honom i situationer när folk (som män tyvärr gör ibland, särskilt när det inte känner varandra väl. Etablerar väl någon sorts rangordning)går igång och jämför sig med varandra. Han klarar alltid det där vansinnigt elegant. Skrattar bara bort frågor om vad han gör på jobbet med typ "bläddrar i pärmar, går på möten och dricker kaffe" och styr in samtalet på någon annan. "Meeeen guuud så spännande är du geolog? Jobbade du med Hallandsåsen?". Han är superbra på att få andra att prata om sig själva och känna sig speciella och intressanta.
    Oj, det blev långt men ville bara förklara vad jag menar med män som har en "liten penis".

Jag tror att det är superviktigt att man ser upp till och beundrar någon för att tända på den personen.

• flower177

Wow, intressant tanke det där med "ser upp till..." Det är nog sant att det är en viktig faktor... Aldrig tänkt på det i ord....

Ja, jag förstår exakt vad du menar med liten penis... Självhävdande, osäkra karlar...usch! Som behöver trycka ner andra för att de vill märkas och synas, fy....

• Dorothy

Det som jag tycker är viktigt hos en man är att han är säker i sig själv. Han vet vem han är, och står för det. Han har humor och är omtänksam. Jag älskar män (eller människor överhuvudtaget) som visar att de bryr sig om andra. :)

Något som är väldigt viktigt för mig är att han är positiv, och har en optimistisk livssyn. :) Jag skulle inte klara av att leva ihop med en ständig pessimist.

• paige

Viktigast är att han älskar dig som du är!
    Jag älskar min baby för att han är han, åsikter ändras när man blir kär!
    Jag tror att om man söker efter en speciel typ av människa, med just De sidorna kommer du nog en dag vakna upp kär och galet lycklig med någon som kanske har helt andra sidor.

Du kommer hitta någon underbar när du minst anar det! Lycka till!

Svar på tråden Existerar bra singelkillar?