• Annaa24

Yt-torr hy, hur ska jag egentligen behandla...?

Jag har märkt att det är fler och fler som beskriver att de har det som tydligen kallas för yt-torr hy. Jag har det och jag tyckte först att det verkade så konstigt för det stämde lixom inte in i de vanliga kategorierna. Huden är torr men i t-zonen är det ändå som en fet hinna. Trots detta är det inte samma som bland-hy eftersom hyn i t-zonen samtidigt är torr och flagig. Fet och torr alltså samtidigt på samma ställe.

Jag har läst många teorier om hur man ska behandla. Vissa säger att man ska tillföra huden fett eftersom huden har blivit så torr att den börjat panik-producera fett. andra säger fukt, fukt, fukt....

Jag tänkte att det skulle vara bra med en egen tråd om den här hudtypen. Skulle bli jätte glad för alla råd, tips och teorier. Och så egna erfarenheter av er som har yt-torr hy!

• Svar på tråden Yt-torr hy, hur ska jag egentligen behandla...?
  • pickolina

Hahaha... Jag är lika dan, billigt kan ju aldrig vara bra! ;) *hehe*

Vore dock underbart om man hittade billiga och bra produkter.

Jag har oxå testat massvis med olika dyra märken men hittar aldrig något som är optimalt. Jag har inga finnar men problem med yttorr hy som blir väldigt fet efter ett tag...

Trodde jag börjat få bukt med det men tji fick jag... :(

Ska absolut kolla upp de produkter du rekommenderat. För det priset är det ju kanske värt ett försök i alla fall. Tack!!! :D

• pickolina

kissekatt

Vad exakt heter dina produkter??? Så man inte kollar på "fel"???

• rebecca81

En tanke kring problemet bara (har lite samma symptom själv), det låter som att problemen är datorrelaterade. Man får ju lite strålning från skärmen när man sitter framför den hela dagarna. Sitter ni också framför en dator, eller har ni alltid haft sådan hy?

• pickolina

rebecca81

Personligen har jag alltid haft det problemet. Jag har jobbat framför dator sedan jag blev vuxen samt spenderar mkt av min fritid framför datorn så det är möjligt att det påverkat. Jag minns inte exakt hur det var i tonåren...

• pickolina

kissekatt

Hittade dem... Vet inte vilken kräm jag ska ha bara... Hmmm...

• kissekatt

Rosenserien - Fuktighetsbevarande kräm, torr/känslig
    Primavera - Hydrolat, rosenvatten
    Nutana - Aloe 99 gel
    Crearome - kamomillolja

Allt finns på www.bodystore.nu och säkert också på hälsokostaffär men bodystore är billigare än hälsokosten här i stn iaf

• kissekatt

Pickolina - hoppas det funkar på dig också! Håller tummarna! :D

• pickolina

Jätte tack! Ja det hoppas jag oxå!!! :)
    Känner mig lite osäker på vilken kram jag ska välja bara... Eftersom jag har problem med att hyn blir fet... Hmmm....

• kissekatt

Funderar du på rosenserien? jag har varit i kontakt m dem och fick reda på att de har en garanti, är du inte nöjd m krämen så får man pengarna tillbaka.

• kissekatt

Låter jättebra tycker jag! Så här skrev de: Det stämmer att vi har köpgaranti på Rosen Seriens produkter, är du inte nöjd så får du pengarna tillbaka och detta är inte tidsbegränsat. Vi vill bara ha nöjda kunder och det kan ibland ta 30-90 dagar för kroppen att rensa ut skräp och smuts. Då kan huden bli sämre innan den kommer i harmoni och balans. Örtbaserade produkter öppnar porerna och hjälper kroppen till bättre hälsa.

I like!

Svar på tråden Yt-torr hy, hur ska jag egentligen behandla...?