lumene
vad tycker ni om lumenes hudvårdsprodukter?tycker ni jag ska välja lumene eller loreal?
vad tycker ni om lumenes hudvårdsprodukter?tycker ni jag ska välja lumene eller loreal?
Ååh Pickolina (här kommer jag och tjatar igen)! Jag provade olivolja i ansiktet igårkväll. Men det kändes hemskt idag dagen efter! Jag vet att det är heldumt att dömma på en enda gångs behandling men jag vågar inte prova en natt till. Fast det kanske var så att min hy ändå hade blivit kass just idag. Men det är ju konstigt när vi har kommit fram till att vi har samma typ av hy att det känns så olika med oljan.
Förresten har Lumenes produkter stark doft ni som har provat? Jag är väldigt känslig för parfymerade produkter.
Annaaa: Förlsåt att jag lägger mig i
Men det här med oljor är också en hel vetenskap Det är viktigt att man har olja med tillräckligt små molekyler, vilket de flesta olivoljor inte har. Så jag tror man brukar avråda ifrån olivolja i ansiktet, generellt.
Jag använder apotekets "Deep cleansing mousse" från ACO och jag tycker den är den bästa jag testat någonsin. Har rätt fin hy i vanliga fall men lite mer porisar på näsan. Dom har helt försvunnit sen jag började använda den. Skall dock tillägga att jag dessutom är gravid och det kan ju påverka hyn. Men min väninna köpte samma mousse samtidigt som jag och hon är oxå helnöjd.
Rystall: Är d et den rosa du har? Den var aldeles för stark för mig iaf. "Förstörd" nästan huden, frätte liksom...men jag är lite känslig också...tycker min Dermalogica börjar kännas mycket bättre nu och den passar mig bättre än acos mousse, den rosa. Jag hade superfin hud som gravid, attans att man inte kan köpa östrogen på burk
Modestie: Ja det är den rosa. Jag har däremot känslig hud och blir lätt torr men den här har funkat jättebra på mig.
Vad olika det kan vara, jag blev torr och röd till slut av den!
Pratar vi oljor igen!? :) Det finns både feta och torra oljor har jag läst, om man har en fetare hy ska man använda en torrare olja. Boken som jag har läst nu heter Guldet från växterna
och där finns ett 40-tal vegetabiliska oljor/fetter - hur de utvinns och användning. Tydligen har samma författare skrivit flera böcker på temat men jag har bara läst/sett denna.
Kanske därför som olivolja inte funkar? Fel olja för din hudtyp kanske menar jag.
Pickolina och Annaa24 - jag har varit iväg ngr dagar och inte använt kamomilloljan under tiden och tycker nog att det märks. Hyn känns mkt bättre när jag använder oljan. Nu har jag 2 kvällar i rad tvättat ansiktet m olja och sen smört in m ny, ren olja. Inget annat. Känns jättebra! Men detta gör jag bara på kvällen, man glänser rätt mkt - kanske inte så kul under dagen! :)
Tack Modestie och Kissekatt! Modestie, lägg dig i så mycket du kan! Jag blir bara glad! Vet ju redan att du är duktig inom hudområdet!
Jag har läst ganska mycket om oljor oxå och tillslut kommit fram till att det inte går att hitta några rätta teorier. I alla fall lyckas jag inte lista ut vilken som är rätt. Vissa anser att kokosolja är den ultimata oljan vare sig man har akne eller torr hy och det går ju emot det mesta man hört tidigare. Det var en tjej på ett forum som heter typ Ytligheter (forumet heter det allså)på ngn tidning som heter Finnveden som skrev att hennes finnar försvann när hon började ha oilvolja under ansiktskrämen. Och igår läste jag ngt riktigt skumt (hon tyckte själv att det var skumt) på Familjeliv, en tjej som smörjde in hela ansiktet med vaselin (inte direkt det mest naturliga...) och på morgonen var finnarna borta...
En annan sak som jag tycker låter så härlig är att kvinnor i italien smörjer in ansiktet med olivolja och att det är därför de har så slät och fin hy. Inte för att jag har studerat italienska kvinnors hy men...
Åååh jag vill så gärna att olja ska funka på mig! Har provat gurkörtsolja (riktigt torr olja), mandelolja, rapsolja och så olivolja då. Men jag kanske borde leta efter fuktbomber istället!
Kissekatt, du verkar ju verkligen ha hittat det rätta för dig! Har du förresten provat att ta olja som kosttillskott? Typ fiskolja eller nattljusolja.
Hej!
Har någon av er testat Lumene till mycket torr och känslig hud?
Jag blir nämligan ding på min hud!
Har kört nu med Lumene sensitive nattkräm och biotherm rengöring och dag kräm....men nu 3 månader senare så ballar huden ut! Torr och kvisslor. Nu begriper jag inte vad det är! Om det är Lumene eller Biotherm som orsakar detta. Läste här innan att vissa hade fått sämre hud både av Lumene och Biotherm?
Har ni några tips?
mvh
Knasig jag är, oljivolja är inte att rekommendera till HÅRET kom jag på nu, huden däremot läste jag precis på Shenet att det ska inte vara några problem. Kan tänka mig att extra virgin oliv oil, den kallpressade som vanligt är bäst, men har inte provat själv förutom i badet och där tyckte jag doften var mindre kul plus att det inte kändes så "fräscht" när olivoljan låg som ett grönt "oljebälte" på ytan....
Jag har läst att i USA är det vanligta tt man har babyolja i ansiktet och det är ju prirncip flytande vaselin. Har man inte lätt för att få tilltäppta porer kan det alltså kanske funka med vaselin eller "ren" minerolja? Själv får jag utslag bara jag tänker tanken Men man kan ju alltid prova om man vill och funkar det inte, slänga burken, den kostar ju ingen förmögenhet...men jag kan inte tänka mig att det är bra att använda i längden....känns som väldigt lite näring i vaselin och babyolja! Då känns italienskornas olivoljevariant angenämare
I Egypten använde väl Cleoptra och gänget oljor för att "försköna" sig, så jag tror inte alls det är dumt. Decleor har ju dock krämer man ska ha ovanpå oljorna för extra näring, krämerna ska få dubbel verkan då...inte vet jag om jag tyckte det funkade på mig...blev blank av oljorna som vanligt...men mysigt känns det
och det doftar GOTT!