lumene
vad tycker ni om lumenes hudvårdsprodukter?tycker ni jag ska välja lumene eller loreal?
vad tycker ni om lumenes hudvårdsprodukter?tycker ni jag ska välja lumene eller loreal?
Appropå det.. Mandelolja är vanligt har jag sett. Är man nötallergiker måste man verkligen se upp. Måste vara ett helvete...
Modestie
Ja jag blev jätte förvånad när jag såg priset på krämerna med tanke på vad rengöringen osv kostar.. Det vanliga är ju att en produkt oftast indikerar vilken prisnivå resten av serien ligger på. 165:- som du skrev är ju ganska bra i alla fall... Vet inte vad det var för krämer jag såg som kostade över 200-strecket.. Blev väldigt överraskad i alla fall...
Ja man får väl se hur resultatet av oljan blir efter en lite längre period.. Himla roligt att testa dock och väldigt kul att hyn blivit så fin som den faktiskt blivit sedan jag började. Jag använder rapsolja, det var vad jag hade hemma och den har bra egenskaper så jag tänkte "why not?".. :D Tänkte att jag ska köpa jojobaolja sedan... Å säkert en massa annat eftersom jag vill ha ALLT... Jag älskar saker!!!!!!! :D
Modestie
Nyfiken..vad använder du själv för produkter för hudvård????
JAg har ingen nötallergi (ingen allergi alls) men jag fick sårig hud av lumene. Jag har i vanliga fall slät och ganska ren hud och har aldrig haft problem med finnar. Men hela ansiktet blev alldeles fullt av blemor och sårigt av produkterna. När jag slutade använda dom så försvann det helt. Kontaktade deras svenska konsumentkontakt och fick besked att det inte är alla som tål deras produkter.
Använder Apotekets produkter nu och är jättenöjd.
Jag tycker jojobaolja verkar jätte härlig. Den har desutom naturligt solskyddsfaktor 3-4 vilket ju är speciellt bra nu!
Annaa24
Ja jag har läst mycket om olika oljor och då även om just jojobaoljan och jag håller med dig, tycker den låter helt underbar och bra till sååå mycket!.. :D Så den blir ett måste på inköpslistan! *skratt*
Pickolina: Tror jag ska testa vår rapsolja här hemma på benen, där kan jag väl ändå inte få finnar Jojobaolja är ju välkänd för att vara bra, så den tycker jag absolut du ska testa sedan
Har själv haft för att ha som "smörjmedel" till håret, men det tycker jag blev för fett på mig, men jag minns inte om jag också testade den på kroppen...
Just nu har jag Dr Hauschkas kvittencreme som dagkräm och har precis börjat med Dermalogicas Clay rengöring. Tyvärr är jag just nu missnöjd med allt jag har Clay rengöringen känns lite stark just nu....har iofs bara använt den i 2 dagar...men jag tror ändå jag ska sluta tvätta både morgon och kväll med den. Ska införskaffa ett Dr Hauschka ansiktsvatten att spraya med på morgonen bara...min hud blir sååå knasig på sommaren pga värmen. Den blir fet och det mesta är portilltäppande, allt smink, all solkräm, hudkräm ALLT
Ska nog lägga ner Dr Hauschkas dagkrämer under sommaren. Oljorna i dem täpper igen för mkt känner jag...så nu står man här igen och funderar på diverse andra krämer...men det finns ju så mycket!!!!! FÖR mycket att välja på ju....det lutar väl närmast åt Active moist eller något annat av Dermalogica. Tänkte väl ge Dermnalogica en chans och det ska ju vara bra att prova en hel serie på en gång...har du några tips på en fukräm som både är mild och ger fukt utan att ge massa blänk åt en hud som fort blir blank, men som absolut inte torkar ut är jag tacksam
Modestie
Jag har ju inte det.. Jag sitter med precis samma problem själv. :( Jag använde dermalogicas ultra calming cleanser + skin doctors dermabrite hela vintern och det fungerade ganska bra men så kom värmen och nu vet jag inte vad jag ska ta mig till... :(
Nu när jag använt oljan så har dock det torra försvunnit, jag har inte alls blivit så där oljig under dagen, porerna är finare + att jag fått en jämnare ton, nästan allt det röda (på hakan tex) är borta osv.... Men om detta kommer fungera i långa loppet är väl lite tveksamt. Vet inte alls vad jag ska ta mig till, vilka produkter jag ska testa osv, känner precis som du gör... Jag vill ha något som fungerar, känner mig uppgiven, det finns FÖR mycket att välja på och man vet varken ut eller in och ingenting har hittills varit riktigt bra... :(
Hittar du något så får du GÄRNA hojta till! ;)
Jo, jag ska hojta och du får gärna göra det samma
Är imponerad av att du tycks kunna ta bort smink med oljan också, men du kanske inte sminkar dig så mkt? Jag har aldrig fatta hur olja kan lösa upp smink, men det finns ju t om oljor att köpa för det ändamålet så jag antar att det funkar
Visst är det en produktdjungel därute...jag tycker det var lättare att köpa krämer för 10 år sedan då hade jag inte koll på innehållet utan litade blint på försäljarna och reklamen. Idag är jag mer kräsen, läser mkt på nätet och bra/dåliga ingredienser och har massa omöjliga krav verkar det som... blir aldrig nöjd
Har kikat lite på dermanords hemsida och funderar på att beställa prov på någon av deras krämer. Problemet är att d e använder citron mot det mesta som är bra för fet hud och det är så allergiframkallande att jag vill akta mig för...*pust*
Använder du något bra smink då? Är uju på jakt efter sommarsmink nu också och även det är ju en hel vetenskap
Jag har så sjukt mycket smink hemma... Haha... Samlat på mig eftersom jag alltid varit nyfiken på nya produkter... :D
Jodå, olja löser upp allt smink... :) Även vattenfast mascara. De oljor man köper för just sminkborttagning är ju även vattenlösliga, så man kan skölja av sig efteråt. Vanlig olja är ju inte vattenlöslig, så då får man antingen ha en vanlig rengöring efteråt eller torka bort överflödet med en handduk. Båda fungerar... :) Även om man har foundation + puder och heeela kittet.... :D