lumene
vad tycker ni om lumenes hudvårdsprodukter?tycker ni jag ska välja lumene eller loreal?
vad tycker ni om lumenes hudvårdsprodukter?tycker ni jag ska välja lumene eller loreal?
Var å kikade på Lumene förra veckan... Rengöringen och ansiktsvattnet var ju billiga men krämen var ju knappast billig! Då är det ju ingen vits liksom....
Nu är jag inne på en annan bana istället! :D Tack för svar å tips dock, det uppskattas alltid!
Lumene!
Vad är du inne på för bana då Pickolina? *nyfiken*
Jag tycker annars Lumene har "mellandyr" prisklass på sina krämer. T ex en ansiktskräm kostar ca 150 om jag inte minns fel. Det är iofs samma prisklass väl som Dermalogica kostar att beställa på nätet och då kanske det inte känns som någon vits om man gillar Dermalogica. Men det är ju billigare än Lancome mfl.
Jag funderar på Lumenes primer. Och deras ansiktsmask, den kostar 150, men då innehåller den 75 ml, ganska bra pris ändå och den har visst vunnit "beauty awards" i olika tidskrifter (hur mkt det nu säger, men lite kul är det ju...)
Modestie
När jag kollade härom dagen så låg krämerna på typ 225-250:- och då kan jag lika gärna köpa vilket märke som helst känns det som... Jag kollade ju på Lumene för att jag är pank för tillfället.. :(
Jag är helt och hållet inne på biologisk hudvård. Jag har läst supermycket de senaste dagarna om de olika märkena som finns, allt från svindyra till billiga... Jag har även läst mycket om de olika ingridienserna och vad de är bra till/för osv... Otroligt intressant och jag är (numera) övertygad om att dessa ingridienser är bättre än alla kemiska ämnen som finns.
Med det sagt så genomför jag just nu ett litet expriment. Ett lite vågat sådant kan tyckas... Jag använder ingenting annat till mitt ansikte än vatten och olja. Tar bort smink med olja, smörjer med olja osv osv... Smörjer även tex benen med olja.
Nu har det bara gått några dagar så jag vet ju inte hur det blir efter ett mera långvarigt användande.. Kan ju sluta i katastrof. Just nu har jag dock finare och bättre hy än jag haft på länge, om någonsin tom faktiskt... :D
en liten varning bara...
vissa av lumenes produkter innehåller valnötsolja. Inte vidare värst lämpat om man är nötallergiker. Jag är det.
Upptäckte det av en händelse och det hela slutade med ambulans till akuten
Briderella: Oj, oj, oj, ska tänka på det, sonen är allergiker, så han inte råkar få tag på något jag ev. köper....
Modestie...enligt deras katalog är det bara en produkt som ska innehålla det..men man ska nog passa sig ändå
Pickolina: Har Kicks klubblad här brevid mig nu och ser att C-energy dagcreme kostade 99 kr med klubbpris under klubbdagarna förra veckan...ordinarie pris för den krämen var 165 kr, men jag vet att jag sett några "guldiga" burkar därifrån som jag reagerade på kostade en hel del...märkligt med ett märke som har så olika prissättning, för rengöringsgrejorna är ju väldigt_billiga...
Nåja, det låter ju som ett MYCKET intressant expermiment du pysslar med Jag gillar ju naturprodukter väldans mkt och har också läst massvis, men har lätt att få tilltäppta porer även av naturliga oljor så för mig funkar ren olja i ansiktet dåligt, men jag har provat en period och det är ju en smart grej om det funkar för olja är ju dryyyygt. Vad har du för olja egentligen, är det olivolja eller något annat?
Briderella : Okej, ska se upp ändå...det är jobbigt med nötallergi, det kan finnas spår i så mkt och ge så stark livsfarlig reaktion
Modestie...jo jag har "bara" allergi mot valnötter och hasselnötter, allt annat går bra peppar...peppar... egentligen konstigt att en tillverkare av kosmetik väljer en sån artikel när det är så många allergiker.
köpte iaf C-energy dagkrämen häromdagen och jag är jättenöjd.