• Svar på tråden 3 juni 2006
  • Yllo

jamboochjag: USB-minne i all ära.. men tyvärr är inte USB-minne kompatibla mellan alla datorer Det var något jag upptäckte igår på jobbet när jag skulle flytta över en hel drös dokumen från min gamla dators hårddisk till min nya dator.. USB-minnet jag använder i min nya dator är inte kompatibelt med min gamla och ville formateras om.. samma sak med mitt gamla USB-minne i den nya datorn Sedan räknar man ju med att ungarna faktiskt inte gör sånt som dom inte får göra...

Nåja.. över till annat.

När det gäller att vara ledig på fredagen innan.. Jag har tagit ut semester hela veckan så jag är ledig f.o.m. 25/5 t.o.m. 6/5.
    Var vi sover: Vi kommer båda två att sova hos min pappa natten innan vigseln.. Hinner hem till pappa före min bror så jag ska lägga beslag på den STORA dubbelsängen så får han och hans fru ta den lilla Dom är ju fortfarande så nykära att dom kan gott trängas.. annat är det med oss som har varit ett par i många år (min bror och svägerska har bara varit ihop i drygt 1 år, varav dom endast bott ihop sedan dec i fjol).

• Charleston

Lycklig!!!

En av mina äldsta - och bästa - vänner som tackat nej lite oförklarligt har ändrat sig och kommer nu att komma på vår stora dag!!!

Har också lämnat in min klänning för ändringssömnad idag! (Den behövdes tas in lite - och igår nådde jag deeutom målvikt hos VV!!! Så otroligt väl tajmat, tycker ni inte?! ;) (Jag är mäkta stolt och måste få skryta lite; -9,1 kg sedan jag skrev in mig i slutet av oktober...)

• junibrud2006

Imorgon ska jag till frissan och göra provuppsättning! Hurra! Och igår ringde prästen. Givetvis när jag satt på x2000 med urusel täckning så det bröts efter någon minut och nu svarar han inte på mobilen... MEN vi hann dock bestämma - nästa onsdag 17 maj klockan 17 i kyrkan. Hurra!

• Charleston

Dålig aktivitet här... Ingen som har tid att skriva för allt sista-minuten pill som börjar bli?!? ;)(Ska pyssla HELA helgen; vigselprogram, festprogram/gästpresentation, göra serviettringar, spika musiken ordentligt, bordplacering och -skyltar, fixa back-up planen för fotograferingen om vi inte skulle ha vädrets makter med oss och säkert tusen andra saker jag förträngt...

Har iaf fått våra resehandlingar till bröllopsresan idag!!! (Vi åker till Barbados på måndagen, direkt efter Dagen D) Det ska bli sååå härligt!!!

• juni3brud

Var igår och träffade prästen. Bestämde hur vigselprogramet skulle vara och så fick vi träna... Jag börjar tvivla på att jag kommer att ta mig genom den där gången... jag var hur nervös som helst igår när det inte var en kotte där förutom vi och prästen hur ska det då gå på D dagen??!!!

Har iaf skrivit viglselprogramet nu! *puh* En sak mindre... i att göra listan...

• junibrud2006

Nu har jag varit och gjort provuppsättning! Kändes jättebra. Och imorgon tar jag bilen till Kista och hälsar på min tärna och tittar på lite klänningar till henne. Ska bli kul!

• junibrud2006

juni3brud - En fråga. Jag har gjort ett utkast på vigselprogram efter vårt möte med kantorn. Nu ska vi träffa prästen på onsdag. Kan jag ta med mitt utkast och visa honom och sedan givetvis göra eventuella ändringar? Tänkte att det alltid är enklast att ha en grund.

• Bröllopstokiig

Nästa vecka är det fullt upp! Vi ska träffa fotografen och bestämma platser, träffa prästen i kyrkan, provmöblera lokalen, göra håruppsättning o.s.v! Puh! Det är nåt varje kväll, men oj så skönt att få allt gjort!

Nu är det musiken till festen som ska brännas och festprogrammet som ska färdigställas kvar att göra.

Och så har vi tränat vals ikväll!

• Bonanza

Hur har ni planerat er fest? När börjar middagen, har ni tänkt in några aktiviteter förutom tårta och dans?

Idag kommer vår vigselförrättare! Om fyra timmar.

På tisdag ska vi åka och provmöblera lokalen tror jag. Mäta borden i alla fall. Sen på onsdag är det provsminkning.

Inatt drömde jag en mardröm om bröllopet igen: att vi var jättesent ute, det var horribelt!

• Yllo

Har varit och gjort provuppsättning och provsminkning i går. Vart genast jättenöjd med sminkningen.. men frisyren fick hon göra om 3 ggr innan jag var nöjd och tyckte det såg bra ut Efter många om och men så beslutades också att jag ska ha tiara och inte krona.. har hela tiden fram tills igår inte kunnat bestämma mig för vilket jag skulle ha.. Nåja, frissan tyckte att med min klänning så var tiaran bättre + att hon helst såg att jag hade en lite högre håruppsättning så att jag blir lite längre.. min m2b är ju ca 20 cm längre än jag Tiara får det bli.. men inte den min gubbe gillar utan den jag gillar (hade ju 3 st att välja mellan).

Tärnans klänning har fortfarande inte dykt upp.. och inte heller vigselringen *snyft* Guldsmeden har dock lovat att den ska vara klar att hämta den 22/5 (får verkligen hoppas att hon håller sitt löfte.. då har det tagit henne lite drygt 10 veckor att fixa ringen!! )

Festprogrammet är snart klart.. har bara en sida som jag måste fixa till.. har inget material alls till den sidan och nu har inspirationen helt tagit slut Måste ta itu med det nästa vecka!!

Svar på tråden 3 juni 2006